American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Nieuwe klant. Heb al een AMEX FB, maar zit te twijfelen aan een switch (of beide naast elkaar)

2. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.351
    Trofeepunten:
    508
    Als je al een FB Amex hebt dan ziet Amex je niet als nieuwe klant volgens mij, helaas, ze hebben afgelopen jaar hun systemen wat beter op orde gekregen... :(

3. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    563
    Trofeepunten:
    123
    Afgaande op de reacties van andere gebruikers hier op het forum, heb je als bestaande klant een 50/50 kans op de korting en krijg je sowieso geen welkoms punten :(

4. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Vanaf morgen 09.00 zijn er tickets voor het Dutch open beschikbaar in september:

Nooit eerder paste het woord ‘open’ zo goed bij het golftoernooi als dit jaar. Want nu onze samenleving steeds verder opengaat, kan iedereen er weer van meegenieten.

Wij zijn blij dat wij u, na een jaar afwezigheid, weer mogen ontvangen op het Dutch Open. Het Dutch Open vindt dit jaar plaats van 16 tot en met19 september bij Bernardus Golf in Cromvoirt. Beleef het toernooi mee vanaf het American Express Birdie’s Nest onder het genot van een hapje en een drankje.

Tickets vanaf vrijdag 2 juli 9.00 uur

U bestelt twee gratis tickets voor een dag naar keuze, tickets met 30% korting en uw parkeerkaart via de Amex Experiences App. Let op: op = op.

5. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Weet iemand of als je een ticket bij je 2 gratis tickets koopt met 30% korting, die ook toegang heeft tot het Birdie's Nest of dat een reguliere ticket is?

6. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.395
    Trofeepunten:
    508
    Toegang tot birdie's nest was voorheen gewoon je Amex kaart laten zien, dan mocht je +1 naar binnen.

MoonJ vindt dit leuk.
  7. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Toevallig net gebeld en als ik een ticket bijkoop tijdens het bestellen van de twee gratis tickets, en dat met mijn AMEX betaal, we als 1 gezelschap met 3 man naar binnen kunnen.

Hopelijk hoef ik daar niet de mensen van te overtuigen die controleren daar.

8. JSME

JSME Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben erg benieuwd welke lounges er deze keer allemaal zijn op het dutch open.
    2 jaar geleden ben ik o.a. naar de volgende lounges geweest:
    - Albetros lounge (vanuit ING)
    - Flying blue elite lounge (vanuit KLM)
    - Birdies next (vanuit AMEX).

Verder ken ik ook de:
    - The International Clubhouse Lounge
    - TIG Sports Business Lounge
    - KLM Beat the Pro VIP deck
    - KLM Sky deck

Kennen jullie nog andere VIP lounges? Of weten jullie of bovenstaande lounges er weer zullen zijn?

9. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Opzich niet vreemd, want de loyaliteitsprogramma's voor beide producten (incl waarde van de punten) zijn totaal verschillend. Ik heb in verleden dezelfde vraag gesteld en toen een uitgebreide uitleg/toelichting hierover gehad van iemand die er langer werkte. De punten FB Amex kaarten gaan iedere maand naar je FB account en zijn dan niet meer in beheer van Amex, wat met de MR punten wel het geval is. Hiernaast zou je anders ook handmatig een puntenconversie moeten doen ivm verschillende waarden. Het zijn verschillende systemen en hierdoor kan het niet omgezet worden van FB Kaart naar een Amex Kaart. Je kan overgens gewoon een amex kaart aanvragen naast je fb kaart (of die opzeggen) . Je krijgt als het goed is wel de welkomstaanbieding van bv platinum 50% korting maar niet de welkomst bonus omdat je al klant bent wat in de voorwaarden staat(althans dat had ik toen ik de platinum aanvroeg)

10. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Zou ook buitengewoon vreemd zijn als Amex bestaande klanten die een andere kaart naast een FB card nemen zou straffen door ze niet de korting te geven die niet-amex leden wel krijgen.

11. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Hoezo? De korting is een welkomst actie voor nieuwe leden dus geen straf. Maar uit eigen ervaring wordt daar nog niet heel veel op gecontroleerd zoals ze wel doen op de welkomstbonus.

12. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Amex geeft aan dat de beide producten geheel gescheiden zijn. Daarom kunnen ze ook geen uitwisseling doen tussen het reguliere en het FB product.
    Dan kun je ook zeggen dat een aanvraag voor een niet-fb card geheel losstaat van een eventueel al in bezit zijnde fb card.

13. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Zijn er hier AMEX plat members die wel eens gebruikt hebben gemaakt van: International Airlines Program AMEX? Of is dit gewoon AMEX travel website?

14. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    476
    Trofeepunten:
    63
    Het lijkt erop dat dit verschilt, als het maar in het voordeel is van AMEX. Punten overzetten is 'absoluut niet mogelijk' want verschillende kaarten; maar 'Nee, u heeft al een AMEX kaart dus kunt geen welkomstbonus krijgen'.

15. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik zie het item niet zo snel terug maar er was afgelopen week een vraag over de verzekering bij Amex. Ik heb vandaag gebeld. Volgens de medewerker van AXA voor de reis en annuleringsverzekering gelden de voorwaarden van de hoogste kaart ongeacht met welke je betaald hebt (in mijn geval FB versus Plat). Volgens Amex gelden de voorwaarden van de kaart waarmee je hebt betaald. Aangeven dat ze dit punt dan wel even moeten gaan bespreken met AXA.

16. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Klopt wat AXA zegt. Had een reis geboekt vorig jaar januari voor juli. Door Corona ging die niet door. Had geboekt met mijn green Card en later upgrade gedaan naar gold card (lees in maart). In juli kon ik gewoon mijn gold card voordelen gebruiken, ook al geboekt met green card. De kaart die je op dat moment bezit van claimen, gelden de voorwaardes.

17. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    L
    dat klopt als je een kaart hebt maar ik heb de andere waarmee ik geboekt heb ook nog vandaar het antwoord van Amex.

18. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb in januari 21 de Amex FB Plat opgezegd, en daarna een nieuwe Amex Plat aangevraagd. Geen bonus en geen 50% korting het 1e jaar op de maandelijkse korting. Dus ze letten er blijkbaar wel op. Heb er nog over gebeld maar ze willen niks toegeven..

19. Bjorn

Bjorn Silver Member

Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Ah goed om te weten dat ik waarschijnlijk de korting ook niet zal krijgen

Ready2Board vindt dit leuk.
  20. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    510
    Trofeepunten:
    123
    Heb gisteren de gewone platinum card binnen gekregen. Als ik geen 50% korting krijg gaat ie rechtstreeks retour afzender :) en als ze me pissig maken zeg ik mijn fb plat ook meteen op.
    Zou toch niet slim zijn van ze gezien mijn jaarlijkse spend en al bijna 25 jaar lid.

lloydje33 en Ruut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina