American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Jub, de bekende VVV-bon truuc.

2. Dennisss

Dennisss Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Nee niet gekregen

3. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    De reactie van Shell;

Dank u wel voor uw bericht, tot mijn spijt moet ik u vermelden dat niet alle Shell Stations in Nederland de American Express credit card accepteren. Het beleid van Shell is dat alle Shell stations de Visa- en Mastercard-creditcards moeten accepteren. Shell Stations, die de American Express Cards accepteren doen dat op vrijwillige basis.

4. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Ik maak vrij vaak mee bij de BP dat ze geen AMEX accepteren, zelfs al staat er een blauwe american express sticker op de voordeur. o_O

Shell nooit problemen gehad, behalve hun self service station in mijn dorp. De dichtstbijzijnde pomp accepteert natuuuurlijk weer geen AMEX :D

Ruut vindt dit leuk.
  5. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    Ja dit is wel hatelijk. Komt ook veel voor in horeca, Amex sticker op de deur, soms zelfs een Amex pennenhouder of muismat-achtig dingetje op de balie, en vervolgens je Amex kaart laten zien en nee krijgen.

Tinq heeft het andersom; staat vaak geen Amex op de betaalautomaat, maar accepteert 'm meestal wel.

Thijsk, MoonJ, lloydje33 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. james44

james44 Newbie

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Begrijp ik dat het mogelijk is om (in mijn geval) ondanks al lid te zijn met een Gold kaart (reguliere) een nieuwe Platinum aan te vragen via het aanvraagformulier om zo alsnog de aanmeldbonus (50% korting) te krijgen? Is er een mogelijkheid om de punten die je gespaard hebt op de Gold card vervolgens over te zetten naar de Platinum card alvorens de Gold te annuleren?

7. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Daar hangt hier bij een self-service station juist een sticker met AMEX terwijl die niet geaccepteerd wordt ;)

8. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Dat zou ik in ieder geval telefonisch melden. Zo accepteerde de Trekpleister hier ook geen Amex, dus even gebeld. Aan het eind van het gesprek vroeg de dame of ze nog iets anders voor me kon betekenen. Nou, wat levert het mij op? Kreeg de aanbieding om de komende 3 maanden dubbele punten te ontvangen.:)

ErwinLansing en lloydje33 vinden dit leuk.
  9. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Je kan altijd een nieuwe kaart aanvragen en de korting krijgen. Amex beoordeelt dan wel nog je aanvraag natuurlijk. Je krijgt dan alleen de punten niet volgens mij omdat je al een andere amex kaart hebt. Of je de punten kan overschrijven weet ik niet.

MoonJ vindt dit leuk.
  10. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Zelfde in Wormerveer bij de Tinq, eentje waar ik vaak langsrijd. Heb toen erover gemaild dat er staat dat AMEX geaccepteerd wordt, maar ik altijd een melding krijg dat 'de transactie niet kan worden voltooid' als ik mijn pas invoer. Keurig binnen 24 uur reactie terug dat ik even moet bellen als ik daar sta en het probeer, zodat ze me direct kunnen helpen. Wilde ik doen, totdat ik erachter kwam dat het een betaald nummer is. Dag he! :p

Laatst bewerkt: 19 apr 2021
    Thijsk en Ruut vinden dit leuk.
  11. Brangeri

Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Zo irritant. Het is niet dat ik er niet zou gaan eten als ze geen Amex accepteren maar je voelt je wel genaaid aan het einde.

Ik merk trouwens dat hier en daar nu ook sommige BK's en McDonalds vestigingen Amex accepteren, dat is onderweg wel zo fijn, het zijn vaak wel hele subtiele stickers waar je moet op letten.

Bjorn vindt dit leuk.
  12. Dennisss

Dennisss Newbie

Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Klopt, dat was bij mij het geval.

13. Brangeri

Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Trouwens, weten jullie of er ooit inwissel acties zijn geweest voor MR -> FB?

14. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Heb vandaag toch mijn FB silver opgezegd. Ik heb al een Amex platinum, en had mijn FB gold al gedowngrade naar silver vorig jaar. Tijdens het opzegproces viel het mij op dat ik vorige jaar niet mijn 30/15 xp had gekregen. De heer aan de lijn verklaarde dit omdat ik gedowngrade had dan krijg je niet de xp. Had ik niet bij stil gestaan. Heb hem wel gezegd dat ik dit erg lullig vind. Kreeg uiteindelijk wel mijn hele jaarbijdrage terug.

lloydje33 vindt dit leuk.
  15. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.392
    Trofeepunten:
    508
    De grote quiz van vandaag, hotel in Sint Maarten. Wat zou je denken, wordt hier Amex geaccepteerd of niet..? :cool:

IMG_4138.jpg IMG_4139.jpg IMG_4140.jpg

Retorische vraag natuurlijk; het antwoord is 'nee hier wordt geen Amex geaccepteerd, hoe kom je erbij?'

MoonJ, Urbanjazz, FlyingFonz en 9 anderen vinden dit leuk.
  16. VinceG

VinceG Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.992
    Trofeepunten:
    273
    Maar wat doe je in dat geval dan?
    Want vaak heb ik het bij autoverhuur bedrijven. National/Alamo accepteerd Amex en dat staat ook in hun voorwaarden. Dan huur ik bij National, maar word de verhuur door een lokaal bedrijf geregeld en die zeggen dan ineens dat ze Amex niet accepteren. Vaak accepteren ze het wel, maar hebben ze geen zin in de hogere transactiekosten.
    Ik hou dan gewoon mijn poot stijf en weiger ik met iets anders te betalen en dan vaak komt er een machine onder de toonbank vandaan waarmee Amex gewoon geaccepteerd wordt. :cool:
    Heb dat nu al 3 keer achter elkaar gehad in Portugal. Ene medewerker is lastiger dan de andere, maar heb tot nu toe elke keer mijn zin gekregen.

Urbanjazz, FlyingFonz, Thijsk en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Denken jullie dat als zometeen het reizen weer makkelijker wordt, AMEX met speciale aanbiedingen komt voor kaart upgraden? Momenteel veel mensen een downgrade gedaan van hun huidige kaart, omdat de voordelen niet gebruikt worden. Zit er naar te kijken voor als we straks weer op reis kunnen.

18. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Thank you for your information. Everybody on this forum was waiting for your link.
    @TheFlyingDutchboy post hierboven verwijderen?

Laatst bewerkt: 23 apr 2021
    Godenzoon14, VinceG en Javadest vinden dit leuk.
  19. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Post is inmiddels verwijderd. Dank @TheFlyingDutchboy.

20. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Wasn’t me. FYI: ik ben al geruime tijd geen moderator meer op dit forum.

Deel Deze Pagina