American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Carel1

Carel1 Gold Member

Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik loop achter ;)

2. james44

james44 Newbie

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Is er dan ook de mogelijkheid om je punten over te zetten? Zou de Gold dan annuleren zodra de Platinum actief is.

3. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.346
    Trofeepunten:
    508
    Er is iemand die begin april van mijn referral link gebruik heeft gemaakt, waarvoor dank! :)

Bijzonderetickets en lloydje33 vinden dit leuk.
  4. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    684
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb vorig jaar mijn plat naar groen omgezet. Hilton gold staat is verlengd door COVID toen ik nog plat had. Ook dit jaar heeft Hilton aangegeven gold te verlengen vanwege COVID, ondanks ik nog steeds groen heb

FlyingDuck en DirkOnTour vinden dit leuk.
  5. Peter02

Peter02 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    269
    Trofeepunten:
    53
    Hoi allen, heb een Amex-gerelateerde vraag waarvan ik hoop dat hij op de juiste plek staat. Vorig jaar ben ik gestart met het sparen van punten, onder andere ook met referrals etc. Destijds heeft mijn moeder een kaart aangevraagd en hiermee heb zowel ik als zij 20K MR gekregen. Zelf gebruikt ze ze niet, en nu zoek ik een manier om er zelf het meeste profijt van te hebben omdat we op het punt staan haar kaart weer op te heffen.

Ik heb eens begrepen dat je ze naar BA/Iberia Avios kunt transferren in bijv. een familie account. Als ik het goed begrijp betaal ik 115 euro om ze dan over te zetten op eigen naam, wat me niet rendabel lijkt. Een andere optie is om een reward vlucht te boeken met haar punten op mijn naam, wat volgens de website zou moeten kunnen, wat voorlopig de beste optie lijkt.

Als dit ook geen gunstige optie is, wat is een andere manier om de Membership Rewards naartoe te boeken voordat we haar Amex gaan opheffen, zodat ik toch profijt heb van deze punten? Probeer er vanzelfsprekend het maximale uit te halen. :)

6. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.435
    Trofeepunten:
    483
    Je moeder kan gewoon zelf een BAEC account aanmaken. Daarna treedt ze toe tot de family pool en kun jij award tickets boeken met haar saldo. Daar zijn geen kosten aan verbonden.

Nadeel: je kunt niet tegelijkertijd je Iberia Plus account gekoppeld hebben en kunt dus niet langer Avios tussen Iberia Plus en BAEC overboeken. Nadat je de Avios van je moeder hebt opgemaakt kun je wel weer de pool opheffen en weer opnieuw de Iberia/BA koppeling maken.

Peter02, lloydje33, VinceG en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Werkt het avios.com trucje niet meer? Dat gebruik ik altijd. Ben zelf ook lid van een household account en hiermee transfer ik altijd.

Peter02 vindt dit leuk.
  8. danfl44

danfl44 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    203
    Correct, dit werkt nog wel gewoon via Avios.com! Dus eerst BA -> Avios.com, dan Avios -> IB. Gaat allebei instant.

Grappig - household account is dus de reden dat IB niet direct werkt? Had het al toegeschreven aan de brakke IT van Iberia :p

Let erop dat je alleen de Avios die echt van jezelf zijn kunt transferen.

Peter02, Bijzonderetickets en lloydje33 vinden dit leuk.
  9. james44

james44 Newbie

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Wellicht handig om te delen mochten er meerdere mensen geïnteresseerd zijn in een upgrade nu er meer perspectief komt op reizen: ik heb gebeld naar American Express en kon mijn Gold card upgraden naar Platinum met 50% korting voor het eerste jaar.

10. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Gewoon gevraagd naar upgrade deals? Had zelf 2 weken geleden gebeld en kreeg alleen punten deal voor Plat. Geen speciale dingen. Ga het binnenkort weer eens proberen.

11. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Weet iemand hoelang het duurt dat als je je Platinum kaart hebt ontvangen, je een afspraak kan maken bij Privium en andere voordelen zoals bijvoorbeeld Hilton status van start gaan?

Over iets minder dan drie weken reis ik en heb afgelopen vrijdag de kaart aangevraagd, wacht nog op goedkeuring. Benieuwd hoelang het duurt.

Ruut vindt dit leuk.
  12. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Oef dat is wel krap. Kan me herinneren dat keuring gemiddeld 14 arbeidsdagen duurt, dan moet je de kaart nog opgestuurd krijgen + account aanmaken. Denk dat je het net wel red of net niet.

MoonJ vindt dit leuk.
  13. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Ik zou ze gewoon even bellen...

MoonJ vindt dit leuk.
  14. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Anders zou je Privium ook zelf kunnen aanvragen, dan krijg je het bedrag vanaf start Amex namelijk gecrediteerd.

MoonJ vindt dit leuk.
  15. james44

james44 Newbie

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Inderdaad aangegeven dat ik twijfelde om te upgraden naar Platinum mits er een mooi aanbod was. Aangegeven dat de volledige jaarbijdrage de upgrade momenteel niet waard is en daarbij ook mijn maandelijkse spend via de kaart genoemd. Medewerker is toen gaan checken (stond even in de wacht) en deed mij dat aanbod.

MoonJ, VinceG, lloydje33 en 4 anderen vinden dit leuk.
  16. JosEnrafNonius

JosEnrafNonius Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    Mijn ervaring is ook dat bellen het proces zeker kan versnellen

MoonJ vindt dit leuk.
  17. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Volgens mij zijn de eisen voor platinum niet zo uitzonderlijk en ze willen graag nieuwe klanten denk ik in deze tijd. Je zou ook kunnen bellen en vragen of je kaartnummer al bekend is en op basis daarvan alvast een afspraak bij Privium maken.

Laatst bewerkt: 8 mei 2021
    MoonJ vindt dit leuk.
  18. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Kaart nummer kunnen ze vaak wel geven. Alleen pasnummer is het probleem vaak, waardoor je ook geen account kan maken.

MoonJ vindt dit leuk.
  19. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Dit is zeker het geval, want het is nu 5 werkdagen sinds aanmelding en een heel pakketje viel vanochtend door de deur! Zonder op de hoogte te zijn gesteld dat de aanvraag goedgekeurd is via e-mail of iets dergelijks heb ik het mooie doosje met de metalen kaart dus ontvangen. Voelde net alsof het kerst was zo leuk was het om deze te openen. :p

Alleen op de kaart staat wel 'member since '19' ondanks dat ik aangaf geen AMEX kaart te hebben (in principe is dat ook zo, want heb alleen Amex FB) wat betekent dat het nu ook aan mijn bestaande account is toegevoegd. Hoop dat ik wel die 50% korting krijg anders kan ik weer gaan bellen.

Weet iemand hoelang het duurt voordat de Priority Pass binnen is? Ik kreeg een briefje dat dit automatisch komt en ik mij niet hoefde aan te melden zoals bij de andere privileges.

20. TGV2

TGV2 Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Na een online identificatie bij ICS voor bestaande kaarthouders kreeg ik drie weken geleden ook een brief van AMEX. Ook hier identificatie voor bestaande kaarthouders.

Mijn ervaring is dat het AMEX proces gebruiksvriendelijker is maar geen rijbewijs accepteert. Aan de andere kant was ICS veel sneller met het bevestigen dat alle gegevens akkoord waren bevonden.

Deel Deze Pagina