American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    561
    Trofeepunten:
    123
    Als ik afga op de reacties hier op IF wordt sinds kort de FB en de reguliere AMEX kaarten als één gezien. Dus dat zou betekenen dat de welkoms bonus voor nieuwe leden niet geldig zijn voor bestaande kaart houders. Echter kijk je op de reguliere AMEX pagina voor een Platinum kaart wordt hier niet over gesproken, enkel als je via een ref-link aanvraagt staat dit bij de 50% korting & punten vermeld. Ik ben dus ook erg benieuwd wat er hier uitkomt.

2. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Klopt, echter hebben velen gebeld en gehoord dat als je het via een referentie aanvraagt, je niet de Miles / Membership Rewards krijgt maar wel de 50% korting. Ook had een forum lid dit nog recent gedaan en ook de 50% korting gekregen. Dus mocht dit bij mij niet het geval zijn, ga ik toch nog even bellen. Denk dat ze momenteel blij zijn met elke aanvraag en niet zo moeilijk doen... Dat zou je denken tenminste. :rolleyes:

Thijsk en theflyingrobman vinden dit leuk.
  3. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Denk dat het juist is wat je stelt. Ik ging via een referral over van FB Gold naar de reguliere variant. Geen 20k rewards, wel het eerste jaar gratis.

theflyingrobman en MoonJ vinden dit leuk.
  4. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.346
    Trofeepunten:
    508
    Iedereen heeft wel een referral voor je, kijk even naar iemand waarvan je vindt dat hij/zij waardevolle bijdragen heeft geleverd aan het forum en maak op basis daarvan je keuze zou ik je willen adviseren. :)

VinceG, lloydje33, Thijsk en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Nou, helaas pindakaas. Althans, voor de refferer. Ik heb AMEX gebeld. Ik krijg inderdaad wel die korting, maar geen punten. Aangezien ik geen nieuwe klant ben, krijgt de refferer ook geen punten.

6. james44

james44 Newbie

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Vreemde gang van zaken bij Amex. Werd vandaag gebeld dat de korting toch niet in orde gemaakt kon worden en dat nooit door het systeem heen zou komen. Na terecht aangegeven te hebben dat dit natuurlijk geen manier van zaken doen is, zeker niet voor een bedrijf als Amex krijg ik op een zeer omslachtige manier toch een bijna soortgelijke korting.. wat zijn ze aan het doen daar bij de ledenservice? :confused:

lloydje33 vindt dit leuk.
  7. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Balen! Hoop voor je dat ze het op een nette manier oplossen voor je.

james44 vindt dit leuk.
  8. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Welk bedrag moet je uitgeven om de referal bonus te ontvangen?

9. james44

james44 Newbie

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    €1500 voor Gold en €3000 voor Platinum, binnen 3 maanden na goedkeuring.

Laatst bewerkt: 13 mei 2021
  10. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Ik zal mijn borst alvast nat maken. Maar ik heb het gesprek opgenomen :) Niet specifiek deze hoor, al mijn mobiele gesprekken worden automatisch opgenomen.

Ik kan het dus zo voor ze afspelen.

11. james44

james44 Newbie

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Hadden ze aan jou hetzelfde beloofd?

12. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    533
    Trofeepunten:
    123
    Ja, van de week. En ik heb duidelijk 2 keer gevraagd:

"Ik krijg de punten niet, maar de korting geldt wel toch?"

Twee keer bevestigend op geantwoord.

james44 vindt dit leuk.
  13. james44

james44 Newbie

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Heb toen ook 3 keer bevestiging gevraagd. Benieuwd hoe het bij jou afloopt, do let us know!

14. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    De beste manier om de korting te krijgen is je huidige kaart opzeggen en een nieuwe aan te vragen. Dan krijg je niet de bonus maar wel de korting. En als je heel veel mazzel hebt (ik heb 5 verschillende medewerkers gesproken) dan kan je huidige kaart verlengd worden met 50% korting. Of je krijgt een goed aanbod van korting in combinatie met extra punten en 3 maanden meer miles voor een euro. Een andere tip is om later in het jaar nog een keer te bellen en opnieuw te vragen of er iets mogelijk is. Dan kom je soms nog hoger uit (in totaal) dan de 50% korting. Ik hoop voor je dat het lukt. Succes.

james44 vindt dit leuk.
  15. james44

james44 Newbie

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Ik krijg mijn kaartbijdrage van Gold in zijn geheel terug + de MR punten. Als compensatie voor upgrade.

16. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Niet slecht maar dat is toch niet de helft van de platinum kosten?

17. james44

james44 Newbie

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Inderdaad paar tientjes verschil. Is het beste wat ze konden doen volgens de medewerker die ik sprak..

18. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Je kan over een paar maanden nog een keer bellen, heb ik gedaan en toen ook nog geld teruggekregen bovenop de eerste regeling. Veel plezier met de kaart. Hopelijk kunnen we hem snel weer bepruiken met reizen.

james44 vindt dit leuk.
  19. james44

james44 Newbie

Leuk Bevonden:
    22
    Trofeepunten:
    8
    Wat heb je toen gezegd om dit voor elkaar te krijgen? Dank! Ziet er positief uit dus laten we het hopen.

20. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb gewoon gevraagd of er nog iets mogelijk was omdat ik de afgelopen tijd de kaart weinig kon gebruiken. Dr medewerker kwam zelf met het voorstel. Ik heb aangegeven dat ik daar erg blij mee was. Was binnen een week op mijn account gestort. Dus heb inclusief de €200,- die we cadeau gekregen hebben de kaart dit jaar vrijwel gratis. Zal komend jaar waarschijnlijk niet meer lukken. Maar dan zeg ik hem op en vraag een nieuwe aan met 50% korting. Dat heb ik overigens al die jaren nog niet hoeven doen omdat er altijd iets te regelen was.

Deel Deze Pagina