American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. HansdeJongh

    HansdeJongh Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    24/48 uur. Althans zo lang duurde het 3 weken en 2 maanden geleden bij mij.
    De eerste keer heb ik gebeld ivm de hoeveelheid (boven de max van de website). De tweede keer gewoon via de portal
     
  2. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Ik kom er net achter dat iemand mijn ref code heeft gebruikt in februari, waarvoor dank! Mocht het iemand van hier zijn stuur me even een berichtje en dan zorg ik dat er 50 bomen geplant worden en stuur je dan een certificaatje daarvan op:)
     
    capochino, Amsterdam, Bjorn en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. coenvh

    coenvh Blue Tier

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Ik zie ook net dat er iemand mijn Ref code heeft gebruikt in Maart! Kan je eigenlijk ergens zien wie dit geweest is? Naja thanks in iedergeval!
     
    Bjorn, lloydje33 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Nee helaas dit kun je niet zien ivm AVG wetgeving.
     
    coenvh vindt dit leuk.
  5. rosewoodlyt

    rosewoodlyt Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Thanks for sharing the referral link, just applied for the regular Amex Gold, hope they will approve it soon:)
     
  6. luukk

    luukk Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Ik heb weleens gelezen dat AMEX het niet toe staat om direct naar iemand via PayPal geld te verzenden. Hoe zit dit eigenlijk met het opnemen van cash bij de kassa van bijvoorbeeld een supermarkt die AMEX aanbiedt.
    Mag dit wel? Of kan AMEX aan deze transactie zien dat je cash hebt opgenomen?
    Alvast bedankt!
     
  7. Max2000

    Max2000 Blue Tier

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    376
    Trofeepunten:
    63
    Ik zag zojuist 20K membership rewards bijgeschreven op mijn AMEX, degene die mijn link heeft gebruikt heel erg bedankt!!!
     
    lloydje33 en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  8. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Het rechtstreekse antwoord weet ik niet, maar je kunt ook cadeaubonnen van de betreffende supermarkten kopen.
     
    luukk vindt dit leuk.
  9. luukk

    luukk Newbie

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    8
    Bedankt voor je antwoord, ik zal het eens gaan proberen.

    PS: Interessante blog heb je trouwens, erg leuk leesvoer :)
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  10. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Dank je wel! Is echt hobby en sinds kort heb ik de draad weer een beetje opgepakt.

    Toevallig weet ik van een mede forumlid dat hij bij zijn supermarkt om de hoek niet met Amex kan betalen. Daarom koopt hij cadeaukaarten bij een andere supermarkt iets verder weg.

    Bij sommige Amex accepterende winkels verkopen ze ook cadeaubonnen van winkels die geen Amex accepteren.
     
    Thijsk, lloydje33, michiel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. rosewoodlyt

    rosewoodlyt Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    its me!
     
    Bram7200 en Max2000 vinden dit leuk.
  12. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    618
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Iemand weleens geprobeerd om Rewards punten naar een Flying Blue account over te schrijven die niet op dezelfde naam staat? Schijnt te kunnen, maar lukte mij net niet bij de klantenservice, FB nummer moet op zelfde naam staan zei het (jonge) grietje..:(
     
  13. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    De nieuwe homepage van American Express is live in Nederland!
     
    Godenzoon14 vindt dit leuk.
  14. Dennisss

    Dennisss Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Dag allemaal,
    Even een introductie. In maart ben ik overgestapt van Amex FB Gold naar de Amex Platinum. Aanvragen ging soepel, eerste jaar 50pct korting, en de irisscan voor Privium Plus ging ook vlot (lekker rustig in de Privium lounge). Ik heb na 4 weken alleen nog niet de Priority Pass ontvangen. Dat zou automatisch doorgegeven worden maar dat ging niet helemaal goed. Anyway, als het goed is, krijg ik die een dezer dagen in de bus. Hoe verliep die aanmelding bij jullie?
     
  15. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Hi Dennis. Ik wil volgende maand overstappen van FB gold naar reguliere Platinum. Hoe heb jij die 50% korting precies geregeld? Gewoon via de website platinum aangevraagd, en toen je die binnen had de FB Gold opgezegd? Of eerst Gold opgezegd en toen reguliere Platinum aangevraagd? Ik twijfel nog even over de beste mogelijkheid dat ik ook die 50% korting krijg.
     
  16. Dennisss

    Dennisss Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Hoi M, ik heb gewoon via de website aangevraagd en na acceptatie direct via website FB Gold opgezegd. (wel een maand opzegtermijn dus ik had maand overlap). Voor de zekerheid kun je bellen naar FB Gold (die weer niet kunnen upgraden naar gewone Platinum, want dat is een andere afdeling). Grt Dennis

     
    MoonJ vindt dit leuk.
  17. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.305
    Leuk Bevonden:
    3.196
    Trofeepunten:
    483
    Dat is wel vrij lang. Zelf ben ik onlangs overgestapt van een Green card naar een Gold card en het duurde ongeveer 3 weken voordat de priority pass kwam.

    Toen ik destijds Platinum had aangevraagd duurde het volgens mij nog korter.

    De kaart wordt automatisch aangevraagd. Mocht je de kaart de komende weken nog steeds niet binnen hebben dan zou ik even bellen.
     
    Dennisss vindt dit leuk.
  18. FlyRemco

    FlyRemco Blue Tier

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    77
    Trofeepunten:
    28
    Ik probeer een retour AMS - LPA (Transavia) te boeken via AMEX Travel met voucher. Krijg daar de melding "Meerdere vluchtschema's zijn niet toegestaan". Kan dit aan het negatieve reisadvies liggen? KLM Packagedeals ligt er bijvoorbeeld ook uit om die reden..

    EDIT:
    Ben erachter. In een ander tabblad nog even wat anders opzoeken werkt niet ;)
    Het FB nummer werd niet geaccepteerd maar levert bij Transavia toch niets op..
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2021
  19. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik wist niet dat je bij de gold kaart ook een priority pass krijgt. Sinds wanneer is dat?
     
  20. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    944
    Trofeepunten:
    143
    Sinds vorig jaar, is van Lounge Club overgezet naar Priority Pass.
     

Deel Deze Pagina