American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Dan ga ik maar eens bellen met de klantenservice. Vragen naar hoe en wat.

    bedankt voor de informatie!
     
  2. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Weet iemand toevallig meer over de situatie hieronder?

    Stel je boekt een vlucht met een Flying Blue AMEX Kaart. In mijn geval silver.
    Maand of 2 later stap je over op de Platinum Reguliere. Gelden dan je reisverzekeringen van je Platinum of van de FB Silver omdat ik hem daarmee heb betaald?

    Dacht vraag het hier eerst even voordat ik weer de AMEX klantenservice lastigval.:p
     
  3. FlyingDuck

    FlyingDuck Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    43
    Gebeld met AMEX, geven aan dat de actie er inderdaad is. Alleen voor de "nieuwe" gold kaart, dus niet nog voor de oude propositie kaarten bijv gold lite. Vreemd dat het niet gecommuniceerd is werd mij verteld. Maar als je de gold kaart hebt, gewoon even bellen en dan activeren ze het voor de 40 euro cashback bij de 5 winkels... Actie is tot eind juli 2021 geldig na activatie. Terugstorting na 2 weken van transactie.
     
  4. Didier13

    Didier13 Silver Member

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    1.059
    Trofeepunten:
    428
    Thanks maandag maar even bellen voor vrouwlief.
     
  5. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Gek dat ze de aanbieding dan niet in de AMEX Experiences app zetten met bijv. een disclaimer. Mailtje zou maar net in spam belanden.. :(
     
  6. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    796
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Even heel iets anders... toevallig kwam ik via Google bij de Amex reviews van Trustpilot terecht. Daar lusten de honden geen brood van... 68% (!) zegt 'zeer slecht'. Het is vooral de klantenservice waarover geklaagd wordt, niet alleen in NL, maar ook in vele andere landen. Tot dusver heb ik zelf geen slechte ervaringen met ze, maar dit klinkt allemaal niet goed.
     
    arjen05 en lloydje33 vinden dit leuk.
  7. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Zoals ik de reviews lees lijken het mensen te zijn die zelf iets fout doen en dan claimen dat het bedrijf dit doet. Veel bedrijven hebben hier last van.

    Ik heb zelf geen vervelende ervaringen met Amex maar vindt de kwaliteit van de medewerkers wisselend. Daarnaast hebben ze ellenlange bandjes en moet je 4x een cijfer indrukken dan je kaartnummer en vervolgens verificatie en dan vragen medewerkers er nog naar? En het feit dat ze alleen door de weeks te bereiken zijn en niet per email is ook niet handig.
     
    Bram7200, MoonJ en arjen05 vinden dit leuk.
  8. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Precies dat. Vind nog maar eens een ander bedrijf dat je niet per mail, chat of web formulier kunt bereiken.

    3 minuten verder voordat je door dat innovatieve ‘spraakgestuurde’ keuzemenu bent.
     
    Bram7200, VinceG, Thijsk en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. ppt

    ppt Blue Tier

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    Vorig jaar downgrade gedaan van Plat naar Gold. Afgelopen week email gekregen van Amex: "U wilt straks toch niet in de rij staan? Upgrade naar Platinum, krijg onbeperkt lounge toegang en maak gebruik van de snelle grenspassage.".

    Upgrade levert nu tijdelijk 24.000 punten op. Op zich best aardig, maar zo een beetje rondlezend moet er toch een betere deal te halen zijn? Voorlopig gebruik ik de reisperks toch niet heel veel.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  10. Thijsk

    Thijsk Silver Member

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Gewoon meteen op de "0" drukken, dan wordt je doorverbonden met een agent (tussen 9&5 van ma-vr). Moet je wel weer je pasnummer doorgeven, want dat pakt het systeem dan weer niet op via je telefoonnummer...
     
    Amsterdam, arjen05, michiel1 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    951
    Trofeepunten:
    143
    Goede tip! Nummer inspreken op luidspreker ging al helemaal niet.
     
  12. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Kan mij de telefonische klantenservice alleen maar als positief herinneren. Enorm behulpzaam en vriendelijk. Misschien is dat tegenwoordig anders :(
     
    Bram7200 vindt dit leuk.
  13. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    370
    Leuk Bevonden:
    247
    Trofeepunten:
    43
    Dat intikken van het kaartnummer is trouwens wel irritant, dat moeten ze gewoon aan je telefoonnummer koppelen ja.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  14. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb eigenlijk alleen maar positieve ervaringen. Wel af en toe verschil tussen de verschillende medewerkers wat de mogelijkheden betreft maar veel bedrijven in Nederland kunnen hier een voorbeeld aan nemen.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  15. Amsterdam

    Amsterdam Blue Tier

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
     
  16. Sandeo

    Sandeo Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Tja, Uber Eats scoort een 1,1 op Trustpilot. Wie van jullie heeft de moeite genomen om een review achter te laten op zo'n site? Ik doe dat vaak pas op het moment dat ik in de steek voel gelaten, gefrustreerd ben of juist laaiend enthousiast. Nou, over zowel Uber Eats als Amex ben ik gematigd positief, maar genoeg om een ambassaudeur te zijn.
     
  17. Zr40

    Zr40 Newbie Premium Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    12
    Trofeepunten:
    8
    Inderdaad, mensen zijn eerder geneigd om een review achter te laten bij een negatieve ervaring (of een eigen fout die ze niet door hebben) dan wanneer er niets aan de hand is. Zie ook reviews van banken en verzekeraars. Ik durf te wedden dat een grote meerderheid van de klanten gewoon tevreden is.

    Iets heel anders. Is Amex bij jullie deze maand ook laat met de incasso? Normaal gesproken incasseren ze hier op de 15e, maar de incasso is nog niet voorbij gekomen. Ook geen aangekondigde of geweigerde incasso. En volgens de Amex app is het saldo natuurlijk wel netjes betaald op de 15e... o_O
     
  18. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.392
    Trofeepunten:
    583
    Dit had ik vorig jaar ook 1x. Dat werd toen de 25e ofzo pas afgeboekt. Gebeld en daarna incassodatum veranderd. Maandafrekening is nu later en nooit meer problemen gehad.
     
  19. Sandeo

    Sandeo Newbie

    Berichten:
    33
    Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    Mijn incasso is vandaag netjes uitgevoerd, het probleem zou ook bijvoirbeeld bij de bank kunnen liggen.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  20. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Plus het hele businessmodel van Trustpilot, en de voordelen voor bedrijven, die betalen voor de services, betekent heel simpel dat Trustpilot alles heeft, behalve Trust.
     

Deel Deze Pagina