American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

  1. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    531
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Actie staat nu ook in de Experiences app:
    IMG_9581.PNG
     
  2. VinceG

    VinceG Silver Member

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    1.928
    Trofeepunten:
    273
    Heb hem ook binnen! heb hem al geactiveerd. Leuk verjaardagscadeautje ;-)
     
    Ruut vindt dit leuk.
  3. JSME

    JSME Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik zal even reageren op de laatste berichten, voor de gene die interesse hebben:

    - Ik heb een een FB Gold aangevraagd medio 2020 via een referral linkje van @lloydje33. Volgens mij heeft @lloydje33 de 20.000 FB punten aanmeld bonus ontvangen. Ik heb binnen 3 maanden (zelfs na 2 weken) 1500 EUR gespendeerd. Helaas voor mij geen 20.000 FB punten, wel 1e jaar gratis (ga ik van uit aangezien er nu al maanden geen lidmaatschapskosten zijn geint). Ik heb er een belletje aan gewaagd en mij werd verteld dat ze sinds kort de reguliere en FB kaarten als 1 zijn gaan zien. Mijn verweer is dat ik de kaart een half jaar geleden heb aangevraagd, en deze wijziging toen nog niet was in gegaan (regulier en fb werd eerst als 2 aparte productlijnen gezien). Had medewerker niet van terug en wist niet precies wanneer de wijziging in was gegaan (ook niet na onderzoek). Toch gezegd dat ik de exacte datum wil weten en als mijn aanvraag voor deze datum was, ik de 20.000 fb punten wil.

    - Ik heb al een aantal jaar ook een Centurion card. Aangezien ik veel vragen terug zie komen op het forum en er veel interesse in en naar is, vraag maar raak! Ik zal ze proberen te beantwoorden.

    - De terug gave actie van centurion was de eerste keer 450 EUR, de 2e keer ook 450 EUR en nu 500 EUR (even uit het hoofd). Samen 1400 EUR tegen 3000 lidmaatschapskosten per jaar. Voor de platinum kaart maar 2 acties afgelopen tijd, beiden 200 EUR. Samen 400 EUR tegen 700 EUR lidmaatschapskosten per jaar. In verhouding brengen de platinum members het er beter van af of kijken jullie meer naar absolute getallen?

    - Dan nog een persoonlijke vraag: Mijn XP teller is 31 december 2020 gereset (ik had maar 55 XP waarvan 30XP de welkomst bonus van mijn Amex FB Gold card). Zouden de XP's niet verlengd worden? En zou ik niet meteen op 1 januari 2021 30 XP bonus van mijn AMEX FB Gold card opnieuw moeten krijgen?

    Ik hoor het graag!
     
    MoonJ vindt dit leuk.
  4. DirkOnTour

    DirkOnTour Silver Member Premium Member

    Berichten:
    527
    Leuk Bevonden:
    602
    Trofeepunten:
    348
    XP's worden niet verlengd. Alleen voor leden met een status is er een regeling dat ze er qua rollover niet op achteruit gaan ten opzichte van een jaar geleden. Je miles blijven gewoon geldig, zolang je je AMEX FB blijft gebruiken wordt de geldigheid verlengd.
    De XP bonus van jouw AMEX FB Gold komt medio 2021 als je de AMEX een jaar hebt, dit gaat niet per kalenderjaar.
     
  5. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    561
    Leuk Bevonden:
    1.105
    Trofeepunten:
    428
    Spannend. Een beetje lastig om eerst van App Store te veranderen, want de Experiences app kan alleen in de nederlande store installeren, maar wel netjes de actie gevonden, maar de Aanmelden-knop vraagt of ik een +31 nummer wil bellen. De actie is alleen voor in Nederland, maar zou er echt zo erge geoblokering opzitten?
     
  6. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.066
    Leuk Bevonden:
    938
    Trofeepunten:
    143
    Volgens mij wordt de kaartbijdrage altijd aan het eind van het jaar verrekend toch? De 12de maandafrekening bedoel ik. Bedankt voor je ervaring, ben toch stiekem een beetje bang dat er opeens 702,- staat op m'n 12de maandafrekening een jaar na m'n Platinum aanvraag haha.
     
  7. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Ik heb voor je gekeken, Ik heb in september 20K introductie miles gehad. Ik weet niet of je je in september hebt aangemeld. Mocht dat niet zo zijn dan was jouw aanmelding in oktober en heeft AMEX deze gecorrigeerd omdat je al kaarthouder bent. Ziet het bijgaande plaatje welke ik in oktober ook al deelde.[​IMG]
     
  8. JSME

    JSME Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    @MoonJ Volgens mij wordt het met de reguliere amex kaarten per maand geïncasseerd (uitzondering van centurion), en de FB amex kaarten 1x per jaar (ik dacht de 1e maand ipv 12e maand, anders zou het idd kunnen dat ze ons na het jaar opeens gaan belasten)

    @lloydje33 Mijn kaart is in gegaan op 21 september. Wat ik me kan herinneren uit voorgaande posts, is dat ik net een paar weken eerder was dan je andere referral. Maar goed, of ze in die volgorde ook de punten aan jou hebben toegekend..
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  9. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.577
    Leuk Bevonden:
    2.391
    Trofeepunten:
    583
    Dan hebben ze de correctie gedaan(die van okt), helaas geen 20k dan... Het duurt namelijk altijd een week of 5 voordat ze hem meenemen dus dan kom je op de volgende maand uit en daar zit de correctie. Helaas!

    Ik noemde dit van de week ook al maar vind het persoonlijk best raar dat AMEX trouwe klanten die elkaar een extra kaart/bonus gunnen naait door niks toe te kennen. Verbeterpuntje!
     
  10. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    832
    Leuk Bevonden:
    2.566
    Trofeepunten:
    383
    Volgens mij heb ik nu iets vergelijkbaars. “Kan kaart gegevens niet verifiëren”. Terwijl ik paar minuten eerder nog iets heb gekocht met Paypal. En half uur eerder iets in fysiek in koffie bar. Wat je al niet over moet hebben om geld uit te geven o_O
     
    Amsterdam, VinceG, Thijsk en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. HansdeJongh

    HansdeJongh Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    bedankt dat je wilt helpen: Mijn probleem is nog geen eens de jaarlijkse kosten maar het feit dat er geen verschil zit tussen de hoeveelheid punten die je per euro krijgt ten opzichte van de platinum kaart. Als daar een verschil in zit dan teken ik gelijk.
     
  12. JSME

    JSME Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Zit helaas geen verschil in met de platinum kaart. Ook al eens over geklaagd bij mijn RM. Ook het wel bekende jaarlijkse belletje en dreigen met opzeggen, heeft 0 effect hier. Geen dubbele punten voor een X periode, geen bonuspunten, niks noppes nada. Ze stellen je dan voor om terug te downgraden naar platinum.
     
  13. enzo1291

    enzo1291 Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Misschien kan iemand meedenken over de beste strategie.
    Nu een jaar de gold-card geprobeerd, spend van ~€7500, met name doordat op veel locaties de kaart niet geaccepteerd wordt. Mijn plaatselijke tankstation, aanschaf van wat duurdere camera-apparatuur, allemaal niet mogelijk. Vakanties en skipassen waren wel mogelijk, hoewel ik vaak 1.1% bij moet betalen (tov visa en MC).

    Nu wordt er bijna niks op uitgegeven buiten de normale boodschappen, mede doordat reizen er niet in zit. Zit een beetje te dubben over de meest gunstige actie.
    Terug laten zetten naar de green card (behoud 50K punten, na half jaar hopelijk weer reizen en opschroeven) leek me de beste optie. hoewel ik net het upgraden naar plat (punten+€200 jumbo(?)) tegen kwam.

    Iemand met nog wat extra inzicht/ideeën?
    €160,- betalen voor iets waar ik weinig mee kan is ook een beetje sonde.
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2021
  14. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Ik zou nu downgraden - je hebt nu toch niets aan de punten, en je kan over een paar maanden alsnog weer upgraden - er is dan vast weer een promotie met extra punten.
     
  15. enzo1291

    enzo1291 Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Check.
    Dan wordt het morgen even bellen voor Green.
    Mocht er iemand nog andere inzichten hebben, ze zijn welkom.

    belangrijke vraag, mocht de wereld eerder open gaan dan juni, is het mogelijk om binnen 6 maanden weer te upgraden?
    Of is het dan slechts zonder bonus?
    Staat genoeg op de planning, maar geen idee wanneer we meer mogen.
    wat een tijden zeg
     
  16. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb dat ook gedaan. Ben van platinum naar green gegaan. Zag geen toegevoegde waarde in de reis perks. Destijds gaven ze aan dat het mogelijk is om te upgraden binnen 6 maanden. Mijn gevoel is dat ze er alles aan doen om je te behouden.
     
  17. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    419
    Leuk Bevonden:
    660
    Trofeepunten:
    123
    Tip: Als je de plat kaart downgrade en nog geldig is, knip de kaart niet door. In enkele gevallen kan je nog steeds voordelen gebruiken.

    Ik heb vandaag de kaart gebruikt bij centurion lounge op LAX. Kaart werd door het systeem gehaald en alles was in orde ☺️
     
    MoonJ, Amsterdam, Bjorn en 4 anderen vinden dit leuk.
  18. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Heb ook gemarkt dat mijn lopende abonnementen gewoon nog via de 'oude' kaart worden betaald....
     
    Jack of all trades vindt dit leuk.
  19. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.850
    Leuk Bevonden:
    3.260
    Trofeepunten:
    508
    Ik heb ook nog refunds ontvangen op een oude kaart. Veel bedrijven storten uit veiligheidsoverwegingen alleen terug op de kaart waarmee oorspronkelijk betaald is. Amex gaf aan de kaart nog 6 maanden na afsluiten ‘actief’ te houden.
     
    ErwinLansing en lloydje33 vinden dit leuk.
  20. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    794
    Leuk Bevonden:
    441
    Trofeepunten:
    63
    Aha! Dat is goed om te weten
     

Deel Deze Pagina