American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    256
    Trofeepunten:
    63
    En eventueel de Plat FB? Ik ben van GoldFB naar Plat gegaan met de aanbieding destijds.

2. FlyingDuck

FlyingDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43

Spannend nieuwe pagina in de maak bij Amex! Klik ik op Weten hoe? Werkt de pagina nog niet.

lloydje33, JosEnrafNonius, jphorn en 7 anderen vinden dit leuk.
  3. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Amsterdam vindt dit leuk.
  4. HansdeJongh

HansdeJongh Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    thanks!: zijn er nog meer loopholes waar ik geen weet van heb?:):)
    Ik neem aan dat ik nu te laat ben om die loophol nog voor elkaar te krijgen (ik vlieg toevallig voor het eerst met SQ)

5. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Hij staat er bij mij nog in. ik kende deze nog niet. Mijn accounts zijn nu gekoppeld. welke stappen moet ik maken om de silver status bij SQ te krijgen want die zie ik nergens?

lloydje33 vindt dit leuk.
  6. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Zie dit artikel. Voor gold moet je 3 SQ flights nemen binnen 4 maanden na registratie. Echter gaat dat nu een beetje moeilijk...

7. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ja dat klopt, bedenk me net dat ik beter even had kunnen wachten tot maart met registreren.......... was iets te enthousiast. En ik vlieg waarschijnlijk in juli met SQ ........

8. Thijsk

Thijsk Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.193
    Trofeepunten:
    203
    Momenteel problemen met de combinatie paypal/amex. Bedragen boven de 300euro wil hij niet pakken. Iemand ook hetzelfde probleem?

9. FlyRemco

FlyRemco Blue Tier

Leuk Bevonden:
    78
    Trofeepunten:
    28
    Ja, PayPal, Amex en de webshop konden niet helpen..

10. hueylong1979

hueylong1979 Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    A newbie here, hoping you could help with this Amex question...

I have a FlyingBlue Gold and regular Gold Card. Why both? I refer quite a few friends and get both FB and MR points. I wanted to downgrade to FB Entry or Silver and regular Green (lower annual fees) and still refer people to Gold for the 20,000 points. I assumed this is possible because I can - in theory - refer friends to Platinum.

The Amex guy on the phone said I could only refer friends to the card I have though ie can't refer friends to Gold - so a little confused :(

Does anyone here refer to a Gold but have a lower status card?

Thanks in advance, sorry for the English.

11. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    First of all, welcome to InsideFlyer NL!
    Yes, this is indeed possible. The only note is that the referral link will change to the card you have at that moment, and the new applicant needs to choose the right card themself.

However, Amex is sometimes happy if u continue the gold with the higher fee instead of downgrading and will likely offer you a discount or miles instead.

hueylong1979 vindt dit leuk.
  12. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Bedankt nog trouwens vergat ik bij mijn vorige reactie zie ik net.

Godenzoon14 en lloydje33 vinden dit leuk.
  13. hueylong1979

hueylong1979 Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Thanks for the fast reply! I wonder why he told me I couldn't...

And it wouldn't cap me at 5000 MR points because I have Green but am referring Gold? Also, will FB Entry work or just Silver?

Actually, it seems if I click on a different card in my own link it will change the web address - so the new applicant doesn't have to choose.

14. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    No, in this case, the normal referral rules apply. These can be found here. (in Dutch).

You can refer anyone to any card within your portfolio regardless of the card you have yourself. To refer somebody else, you need at least a FB Silver card or a regular green card. With the maximum of 175000 a year

hueylong1979 vindt dit leuk.
  15. hueylong1979

hueylong1979 Newbie

Leuk Bevonden:
    3
    Trofeepunten:
    3
    Much appreciated! This is exactly what I suspected.

I'll consider downgrading to Green and FB Silver then. This is the second time I've had bogus information from Amex NL. Anyway, life goes on - they're always friendly, I have to say :)

Thijsk en lloydje33 vinden dit leuk.
  16. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Is het anderen ook opgevallen dat er geen minimum inkomen meer geldt voor de kaarten?

Zowel in de voorwaarden van de Gold / Platinum kaart (ook van Flying Blue) staat niet meer het minimum inkomen. Er staat nu dat het kan vanaf:

- 18 jaar en ouder
    - Geen negatieve BKR registratie
    - Een Nederlands woonadres

Volgens mij stond vroeger ook duidelijk beschreven dat je minimaal zoveel k per jaar moest verdienen toch?

17. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Dit is al zeker 1 jaar zo. Je moet uiteraard wel een inkomen doorgeven in het proces. Minimum is nu 10k.

18. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Ah zo lang alweer, even gemist.

Dan nog een vraagje (volgens mij al 100x gesteld maar kan het niet terugvinden). Heb nu de FB Silver, wil eigenlijk zodra alles weer beetje normaal is naar Platinum (niet-FB) gezien de eerste jaars korting en ik dan Privium + Priority Pass unlimited krijg en geen van deze 2 bij de FB Platinum kaart zitten. Is het zo dat als je een AMEX FB kaart hebt gehad, ook 12 hele maanden moet wachten na het opzeggen voordat je een gewone AMEX aan kan vragen en gebruik kan maken van de welkomst bonus, of is dit per type (Dus als ik een FB aan zou vragen na het opzeggen van een FB, of een normale zou aanvragen na opzegging van een 'normale' kaart)?

19. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Helaas die truc werkt niet meer. Vroeger beschouwde amex het echt als 2 aparte producten en nu kijken ze naar het geheel. Zelf recent ervaring mee bij aanvraag green card via een forumlid. Beide geen punten gehad. Je krijgt nu alleen nog maar de korting en niet meer de punten doordat je al AMEX kaarthouder bent/was in de afgelopen 12 maanden.

Als je die bonus wil moet je je fb kaart opzeggen en 12 mnd wachten.

MoonJ vindt dit leuk.
  20. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Oh, maar de korting op de jaarbijdrage wel? Deze interesseert mij namelijk het meest, echter zie ik dit stukje in de voorwaarden staan bij de Platinum Metal card:

Die 20.000 miles bonus via referral (bij gewone aanvraag op AMEX site staat deze niet) is jammer, maar die 350,- korting interesseert mij net wat meer.

Deel Deze Pagina