American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Tja AMEX houdt zich niet altijd aan eigen regels. Ik heb geen ervaring met de plat kaart maar voor mijn green heb ik tot nu toe geen euro betaald.

Ik weet dat er forumleden zijn die de korting hebben gehad, misschien kunnen zij je meer vertellen?

MoonJ vindt dit leuk.
  2. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Ik wacht even inderdaad wat ervaringen af hier, bedankt! Anders bel ik zelf AMEX of ze iets voor me kunnen betekenen als ik van FB AMEX Silver naar AMEX Gold/Plat ga (Als ik Gold doe, en ik upgrade na 6 maanden naar Plat krijg ik weer 24k miles). Of eerst even dreigen de kaart op te zeggen dat ze zelf met een aanbieding komen, maar ben bang dat ze niet zoveel moeite doen om een Silver-card te behouden met een spend van +- 15k per jaar :p

3. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Nou ze zijn nu wel happiger vanwege de huidige situatie. Ik begon 1 jaar geleden met FB silver en nam na 6 mnd de gold. Belde vandaag dat ik hem toch wel duur vond etc. Kwamen ze met korting of downgrade. Ik gevraagd of miles ook kon. Ja hoor meneer geen probleem. Mijn was afgelopen jaar grofweg de helft als die van jou. Er is dus zeker iets mogelijks. En refereer vooral aan ''kennissen'' die een beter aanbod hadden dan wat zij zegt.

Amsterdam en MoonJ vinden dit leuk.
  4. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Ik ging via een referral van FB Gold naar de reguliere. Eerste jaar blijkt gratis maar geen 20K reward gekregen. Na een telefoontje hierover kreeg ik wel de komende 3 maanden dubbele points aangeboden.

MoonJ en lloydje33 vinden dit leuk.
  5. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Ah dus wacht even. Je was in het bezit van een FB Gold, toen vroeg je via een referral een reguliere Gold aan en zei je FB Gold op? Of kan je via een referral link ook kaart upgraden, nee toch?

6. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    Klopt, had een FB Gold en vroeg via referral de reguliere Gold aan. Tijdens de aanvraag aangevinkt dat ik nog geen Amex had.
    En direct na ontvangst van de jaarlijkse 30XP de FB Gold opgezegd.
    Of je kunt upgraden via referral, geen idee. Maar waarom niet?

7. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Ah zo, dat ga ik ook doen dan! Moet je alleen echter denk ik wel weer helemaal je bestedingslimiet opnieuw opbouwen of niet? Kon je je huidige AMEX account behouden?

Ik zie geen upgrade opties als ik op een referral link klik helaas... Geen idee waarom niet.

8. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    De nieuwe kaart kwam gewoon tevoorschijn in mijn oude online account. Lijkt me dat ze je bestedingslimiet ook gewoon koppelen, niet geprobeerd trouwens.

Als je nu FB Gold hebt, kun je toch gewoon een referral gebruiken voor Plat?

9. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Ah ok, zelfs toen je had aangevinkt dat je nog geen amex had kwam het in je account, dat is wel weer grappig! Ik kan de referral gebruiken ja (alhoewel in de lettertjes zelf staat dat je niet in de afgelopen maande geen AMEX gehad mag hebben) alleen dat is een nieuwe aanvraag, niet echt upgrade wat je soms kan doen met bonus. Dat bedoelde ik meer.

Wil eigenlijk een Platinum aanvragen maar alleen als ik die 50% korting krijgt. MR zijn leuk maar vind de korting belangrijker, dus ik ga maandag wel even bellen denk ik... Wil niet straks een aanvragen en vervolgens gelijk 700eu aftikken.:D

10. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.063
    Trofeepunten:
    223
    De reden dat ik het aanvinkte was omdat iemand van Amex over de telefoon zei dat het 2 verschillende producten zijn. Ik wilde namelijk niet ondanks de referral 200 euro betalen voor de Amex Gold. Toen ik belde omdat de 20K punten niet waren bijgeschreven werd verteld dat het wel 1 product was maar ik het 1e jaar niet hoefde te betalen, hmmmm...

Eerder had ik de FB Silver, toen na 6 maanden upgrade gedaan naar FB Gold. En jawel, werd gelijk 170,-- euro afgeschreven! Wel ontving ik toen de 30XP terwijl en medewerker over de telefoon vertelde dat ik dan maar 15XP zou krijgen, immers ik had al 15XP gekregen bij de aanvraag van Silver..

Ik zou ze zeker even bellen om teleurstelling te voorkomen. Na een jaar ga ik waarschijnlijk mijn Gold opzeggen...

MoonJ vindt dit leuk.
  11. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    AMEX het bedrijf waar iedereen zijn eigen verhaaltje heeft en er geen consistentie is, Ik heb precies dezelfde ervaringen met upgrade FB silver --> gold 170 betaald 30XP en 12K miles gehad toen.
    Koppeling gaat idd via je AMEX account je nieuwe kaart komt er bij te staan.
    Jammer dat ze extra kaarten met puntjes niet waarderen aan trouwe klanten. Voel je je toch een beetje benadeeld.

arjen05, Thijsk, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  12. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Trouwens, vergeten hier te posten. Flitsmeister heeft sinds een paar maanden ook een betaald parkeren optie waar je je AMEX aan kan koppelen en je daar automatisch mee betaalt. De meeste parkeer apps hebben dit niet dus erg prettig, en ze rekenen maar €0,25 per transactie / parkeer actie dus dat is ook onder gemiddeld. En als je wegrijdt zonder de parkeeractie te stoppen krijg je heel groot een waarschuwing dus de tijden van het vergeten stop te zetten zijn ook voorbij. Zeker als je veel in Amsterdam moet zijn tikt dit aan qua MR / FB Miles. :p

arjen05, Thijsk, Bjorn en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Was het bellen voor Plat nog gelukt? Destijds in 2019 kreeg ik geen MR maar wel de €350 korting toen ik telefonisch om een upgrade aanbod vroeg.

Parkeren in Amsterdam doe ik tegenwoordig bij de P&R, daar sta je maar voor €1 en met de metro ben je vaak nog sneller in het centrum ook.

14. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Weer een nieuwe actie voor de platinum kaart:

Platinum biedt u extra waarde in het nieuwe jaar.

Wij danken u voor uw loyaliteit in deze uitzonderlijke tijden. Graag bieden wij u daarom weer iets extra's aan: U krijgt de eerste € 200 van ons terug wanneer u uw kaart gebruikt voor bijvoorbeeld een mooi cadeau of uw dagelijkse boodschappen. Alstublieft. Meld uw kaart aan en besteed tot 18 juli 2021 bij vijf toonaangevende kaartaccepterende bedrijven en profiteer van dit unieke aanbod.

Gebruik uw kaart online of in de winkel en krijg tot € 200 terug
    Laat uw verse maaltijden of dagelijkse boodschappen bezorgen of koop een mooi cadeau voor uzelf of uw naasten. Gebruik uw kaart bij HelloFresh, Jumbo, Mediamarkt, Bijenkorf en/of Bol.com en ontvang een creditering tot € 200 terug op uw kaart.

Helaas nog geen link maar zal vast binnenkort in de mail of in de app komen.

Amsterdam, lloydje33, Thijsk en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Nog niet gedaan, maar ga eerder voor een referral van een forumlid. Die ontvangt volgens mij wel gewoon de 20K MR. :)

P&R is geweldig echter pre-Covid19 altijd vol :confused:

16. jesse01

jesse01 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    198
    Trofeepunten:
    43
    Weer €500 bij Centurion (€1500,- al inmiddels).

Je kunt na de creditering een product overigens gewoon retourneren waarna de creditering blijft staan.

17. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    255
    Trofeepunten:
    63
    Heb ik gelukkig niet zo veel last van, meestal is er nog wel een plekje vrij bij een laadpaal :p

MoonJ vindt dit leuk.
  18. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Hoe kom je aan deze informatie/ Mail?

19. Sebas

Sebas Blue Tier

Leuk Bevonden:
    225
    Trofeepunten:
    43
    Per mail ontvangen. Actie loopt tot 18 juli 2021, zal vast de komende dagen breder uitgerold worden.

ErwinLansing en Amsterdam vinden dit leuk.
  20. Amsterdam

Amsterdam Blue Tier

Leuk Bevonden:
    222
    Trofeepunten:
    43
    Ok bedankt.

Deel Deze Pagina