American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Even voor mij als leek betreffende cashbacks..je betaald met Amex bij shopbuddies maar moet ook een bankkaart koppelen? Dit is dan om de cashbacks te ontvangen of hoe moet ik dat zien? Hebben ze vervolgens inzicht in jouw gegevens van die rekening?

B_in_T vindt dit leuk.
  2. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ja, via PSD2 deel je bijv. transactiegegevens van de gekoppelde rekening. Die gebruiken ze dan weer voor hun eigen doeleinden. Uitbetalen kan v.z.i.w. naar een andere rekening op je eigen naam, daar is die PSD2-koppeling niet voor nodig.

Op zich wel handig mocht je bijv. een spend target willen/moeten halen voor een bonus.

Laatst bewerkt: 6 okt 2025
    Gin_klm vindt dit leuk.
  3. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    164
    Trofeepunten:
    43
    @finsdeflyer was mij voor met antwoorden, bedankt :)

Soms krijg je een voucher met korting (bijv 10 euro korting bij de AH), maar die krijg je pas uitbetaald als zij zien dat je met je gekoppelde rekening hebt betaald bij de AH. En ze zijn inmiddels nog wat veeleisender geworden. Bij mij werkt het prima met een Wise rekening. Mijn ouders wilde hun N26 koppelen en daarop kregen zij commentaar van Shopbuddies dat dit niet hun normale rekening is en zij daarom de vouchers niet uitbetaald krijgen (maar de normale cashbacks wel).

Ik gebruik Shopbuddies veel om cadeaubonnen te kopen. Ook voor winkels die wel AMEX accepteren. Zo verdien ik nog wat cashback terug, heeft mij alles bij elkaar toch een paar honderd opgeleverd en dat kleine beetje data die zij “verdienen” door mijn gekoppelde Wise rekening vind ik geen probleem.

Gin_klm vindt dit leuk.
  4. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb zojuist de gekoppelde rekening weer verwijderd en dan lijken de cashback op cadeaubonnen en de cashbacklinks nog steeds te werken. Dus die PSD2-koppeling lijkt alleen nodig te zijn voor de automatische cashback / extra vouchers?

Wel een mooie manier om te triple-dippen; ik zie ook een KLM cashback staan van 1-1,5%. Dan nog FB Miles voor de boeking zelf + FB Miles of MR.

5. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    100k referral actie is er weer tot en met 5 November!

100k reguliere plat / 30k gold
    70k Flying Blue plat / 30k gold Flying Blue

Jasonkennedys, lloydje33, Menno en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.423
    Trofeepunten:
    508
    En zoals zo vaak, zal die wel weer verlengd worden :D

lloydje33 en FlyingNelus vinden dit leuk.
  7. Yuni

Yuni Newbie

Leuk Bevonden:
    11
    Trofeepunten:
    3
    Net gebeld met Amex voor een retentievoorstel. (klant sinds juli 2024, afgelopen jaar circa 25k uitgegeven op de kaart)

Kreeg voorstel voor 12.500 punten en 3 maanden dubbele MR. Vroeg om een beter aanbod, gaan ze overleggen met de 'back-office'. Ben niet akkoord gegaan met aanbod, maar ik probeer het op een later moment nog eens.

8. MSchouw

MSchouw Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    13
    Ik ben momenteel een extra kaarthouder van een Amex Flying Blue Platinum kaart. Ergens had ik gelezen dat ik als nog als 'nieuwe' klant beschouwd wordt voor de non-FB Amex kaarten, weet iemand of dit klopt? Of heb ik pech met de welkomstbonussen nu?

philipphilip8 vindt dit leuk.
  9. Gill35

Gill35 Newbie

Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    3
    De 100.000 punten welkomstbonus zijn vandaag weer in gegaan.
    Deze site geeft trouwens behoorlijk goeie uitgebreide info over de voordelen van de Amex Platinum https://www.puntenpagina.nl/

10. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    2.013
    Trofeepunten:
    708
    Voorgaande keren was Gold toch 50k? Zouden ze die teveel slijten en moeten mensen naar Platinum gepushed worden.

11. philipphilip8

philipphilip8 Newbie

Leuk Bevonden:
    27
    Trofeepunten:
    18
    Officieel heb je pech, maar als je bij de aanvraag van de normale Platinum aangeeft dat je nog géén huidige klant bent, kun je nogsteeds de bonuspunten krijgen. Zo is het in het verleden gegaan in ieder geval

MSchouw vindt dit leuk.
  12. Gill35

Gill35 Newbie

Leuk Bevonden:
    21
    Trofeepunten:
    3
    Het is beetje geluk hebben. Officieel niet, maar ik had zelf naast de Standaard Amex Platinum ook de FB Amex aangevraagd en wel de welkomstbonus ontvangen. De Standaard Platinum die hou ik en de FB kaart laat ik elke 6 maanden upgrade en downgraden. Puntennerd

MSchouw vindt dit leuk.
  13. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.825
    Trofeepunten:
    598
    Het lijkt erop dat Amex momenteel bonuspunten (verkregen bij aanmelding) terughaalt als je al een reguliere Amex hebt en er een FB Amex naast neemt. Ook degene die een referral bonus heeft ontvangen krijgt de punten in mindering gebracht.

Godenzoon14 vindt dit leuk.
  14. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Ja, gezien! Mooie aanbieding :)

15. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Je gaat er weinig meer uitslepen dan dit vrees ik. 'Het algoritme' bepaald tegenwoordig de bonus, er zit geen mogelijkheid tot onderhandelen met een manager achter. Is mij verteld. Medewerkers tikken je gegevens in, zien dan of er een retentie-aanbod klaarstaat met meteen daarbij waar het aanbod is. Bij mij was dit ook 12,5k. Helaas.

16. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Die mogelijkheid is er wel. Vorig jaar gebeld en door een Nederlandse medewerker 25k aangeboden gekregen. Vervolgens nogmaals gebeld en met een Engels sprekende medewerker gesproken. Kreeg dezelfde 25k aangeboden maar vroeg of er meer mogelijk was. Na 3x kort in de wacht gestaan te hebben heeft hij 10k extra kunnen regelen door dit handmatig na te vragen. Deze 10k punten waren ook direct zichtbaar op mijn puntensaldo onder handmatige boeking terwijl de overige 25k punten een paar dagen later kwamen met omschrijving retention bonus.

Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  17. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Vorig jaar is niet dit jaar. Mijn datapunt is van dit jaar. Augustus 2025 om precies te zijn. Ik heb hier ook iets over gepost, toen. De 12,5k heb ik hier dit jaar al meerdere keren voorbij zien komen.

18. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Correctie vanuit mijn kant, ik zie dat het 11 juni dit jaar nog geweest is:)

Bijgevoegde bestanden:

19. Bijzonderetickets

Bijzonderetickets Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.825
    Trofeepunten:
    598
    Zelfde ervaring als @Gin_klm. Oktober 2025: in eerste instantie 25K maar daar kwam later nog 10K bij.

Dan1 vindt dit leuk.
  20. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Goed bezig! Maar ook weer een mooi verhaal. Ik heb meerdere keren gebeld en iedere onderhandelingspoging strandde/er werd verwezen naar ‘het algoritme’. En in een gesprek met een Nederlandse medewerker heb ik die uitleg uitgebreid gekregen.

Nu de vraag: zou het lonen terug te bellen en te heronderhandelen? :D

Deel Deze Pagina