American Express (Green Card, Gold Card, etc.)

Discussie in 'Creditcards en andere programma's BE & NL' gestart door SVDH, 15 jul 2014.

1. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Ruut vindt dit leuk.
  2. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    767
    Trofeepunten:
    368
  3. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    vind het ook wel beetje tegenstrijdig, credit card die toch wel meer gefocust is op reizen, en dan een van de bonussen downgraden naar minder landen

hellolaurent en Ruut vinden dit leuk.
  4. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ja, en dat terwijl er in meerdere andere landen soortgelijke platforms voor dinners zijn (in elk geval in Zweden), waar je in theorie bij aan zou kunnen sluiten. Het worden wel eilandjes zo.

Heb bij het oude tegoed heerlijk kunnen eten in het VK en Hong Kong, o.a.

5. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    365
    Trofeepunten:
    63
    Het oude concept was ook "verplicht" ergens eten, maar was prima qua restaurants en credit methode. iig geen Social deals gevoel zoals nu...

PieterPost vindt dit leuk.
  6. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Hebben meer mensen een mail gehad punten ingewisseld te hebben voor korting op de maand afrekening maar dit niet zelf gedaan? En Amex kan de transactie/redeem ook niet zien?

Buiten dat ook erg gelachen, sloten de chat af met bedankt voor het lid zijn sinds 2021, ben al sinds 2017 lid en de app en kaart staat dat ook.

Of ik mijn oude gold kaart wil ophalen van de vernietiging en deze even door wil geven zodat ze het kunnen corrigeren in het klanten systeem.

Er moet echt iets van een migratie of systeem wissel zijn geweest qua IT systemen, in combinatie met de 100K punten die bij andere gebruikers zijn afgenomen van de vrienden uitnodigingen waarbij kennelijk een FB kaart was.

Bijgevoegde bestanden:

7. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    nou ja verplicht vind ik een groot woord, je kreeg gewoon bij de aangesloten restaurants het geld terug. maar ik woon vlak aan de grens bij duitsland en dat mis ik nu toch echt wel bij de aangesloten restraurants

Ruut vindt dit leuk.
  8. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    iemand toevallig ook de melding kaart geweigerd gehad vandaag bij betalen met de jumbo?

9. ehlaban

ehlaban Newbie

Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    dit gebeurt wel bijmij ook wel vaker. soms pakt hij hem na enkele nieuwe pogingen. meestal lukt het op een ander kassa wel. in onze jumbo werkt het vaak niet bij kassa 4?!

10. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.483
    Trofeepunten:
    558
    Sinds een paar weken bij diverse Jumbos. Als ik dan vraag of Amex nog wordt geaccepteerd, zeggen ze ja, ook als ze daarvoor navraag moeten doen bij servicedesk oid. Bij een zelfscankassa zijn ze dan zelfs bereid om je onbetaalde rekening over te zetten op een andere zelfscankassa, zodat je daar kunt betalen zonder al je boodschappen opnieuw te scannen.
    Maar wel gedoe dus.

11. Durk

Durk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Jumbo die vlakbij mijn huis is accepteert sinds de opening geen Amex, klantenservice jumbo doet er niks mee, in de winkel doen ze er niks mee en Amex verwijst naar Jumbo.
    Ga ik naar de Jumbo aan de andere kant vd stad heb ik geen problemen.

12. WackoJay

WackoJay Newbie

Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    13
    In eerste instantie ook probleem vorige week gehad met betalen bij Jumbo, maar alleen met contactloos. Na het insteken van de kaart deed deze het wel.

13. FlyingNelus

FlyingNelus Blue Tier

Leuk Bevonden:
    166
    Trofeepunten:
    43
    Sommige franchise vestigingen van Jumbo accepteren het niet. Wellicht dat het daardoor komt.

14. PieterPost

PieterPost Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    volgende keer nog maar keer proberen, thanks!

15. Lifeasemiel

Lifeasemiel Newbie

Leuk Bevonden:
    68
    Trofeepunten:
    18
    Bij de ene Jumbo met Amex cadaukaarten kopen en uitgeven bij de dichtstbijzijnde?

16. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Net gebeld met Amex omdat er een probleempje was met de FB koppeling maar ze hebben het maar opgegeven om een Nederlandse klantenservice te hebben ofzo? Alle menu's waren in het Engels en je had ook geen keuze meer.

17. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.556
    Trofeepunten:
    253
    Vandaag een nieuwe poging gewaagd voor een aanbod. Kreeg ook direct alles in het Engels. Aanbod 50k MR en 3 maanden dubbele MR. Spend afgelopen jaar denk ik rond de 40k.

hellolaurent en lloydje33 vinden dit leuk.
  18. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Iemand een idee of je ergens online cadeaukaarten kunt kopen met Amex? Mijn zus wil binnenkort upgraden bij een actie, maar de winkel waar ze flink wat spullen in wil kopen accepteert geen Amex (Decathlon).

Nu weet ik dat je bijv. bij de Jumbo fysieke kaarten kunt kopen, maar online is het toch wat laagdrempeliger.

19. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    164
    Trofeepunten:
    43
    Ik koop via de Shopbuddies app decathlon kadobonnen (en ook andere). Dan kan je met amex betalen en je verdient er ook cashback mee. Om shopbuddies niet teveel inzicht in mijn gegevens te verlenen heb ik een bankkaart gekoppeld die ik niet veel gebruik, dan kunnen ze ook niet veel gegevens inwinnen.

finsdeflyer vindt dit leuk.
  20. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Interessante strategie, dit lijkt goed te werken. Net even met mijn eigen account geprobeerd met een tientje. Bijna te goed om waar te zijn zo; maar ik gok dat het overgrote merendeel van de mensen gewoon hun meestgebruikte rekening koppelt, daarmee met hun gegevens betalende. Hier uit hobby al een flink aantal extra rekeningen, dus geen probleem. Bedankt voor de suggestie.

Nu nog even kijken of ik zin heb om mijn zus aan een gratis extra rekening te helpen en de facto supportmedewerker te worden, of dat ik dat toch maar te veel moeite vind ;)

B_in_T vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina