Accor ALL (Sofitel, Novotel, Mercure, etc.) [was Le Club AccorHotels]

Discussie in 'Hotel programma's' gestart door LVH, 22 jul 2014.

1. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    611
    Trofeepunten:
    123
    @FlyRemco uit eigen ervaring kan ik mededelen dat de teller gewoon vrolijk door loopt. Je hoeft dus geen kunstgrepen uit te halen om ze te bewaren.

FlyRemco vindt dit leuk.
  2. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.489
    Trofeepunten:
    303
    Hoeveel is een suite-night-upgrade in status/rewards punten waard, of in geld?

Ik had er eentje ingezet, hotel belde me op de dag van check in 's ochtends dat ze overbooked waren, suite night upgrade technisch gezien niet te restitueren was naar mijn account, 1200 statuspunten/3 statusnachten en 9650 reward punten als compensatie.

Dit leverde weer als nadeel op dat ik 2 statusnachten van andere hotels waar ik verbleef op het moment dat het hotel hierboven zijn nachten bijboekte (een week na de door hun geannuleerde overnachting), niet kon meetellen omdat ik maar in 1 hotel tegelijk mag verblijven volgens de voorwaarden. Klantenservice kon niks voor me betekenen verder.

3. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    611
    Trofeepunten:
    123
    De waarde van een suite-night-upgrade verschilt sterk per lokatie. Vanuit je originele boeking kan je zien wat de totale prijs is én wat het kost na aftrek upgrade = de waarde voor jou boeking.

IMG_5432.jpeg
    (hier een voorbeeld van een van mijn aankomende reserveringen, gebruik gemaakt van 3 suite night upgrades. behaalde voordeel c.a. €255,- per nacht)

Tim82 vindt dit leuk.
  4. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    157
    Trofeepunten:
    43
    Naam hotel: Mercure Dubai Deira

Welke elitestatus heb je en welke voordelen heb je gekregen: Platinum. Superior geboekt, dubbele upgrade naar privilege room gekregen (ertussen is de family room). Deze heeft eigenlijk als enige verschil dat er slippers en badjas in de kamer zijn, en een Nespresso met 2 cupjes die dagelijks worden bijgevuld. Geboekt voor 2 ook al ben ik alleen, en 2 welkomstdrankjes zonder problemen gekregen.

Verrassend genoeg heeft dit hotel een “lounge”. Tijdens het ontbijt kan volgens mij iedereen in deze ruimte zitten, de voordelen vinden vooral hierbuiten plaats. In de middag serveren ze tussen 15 en 17 uur een afternoon tea. Er is geen buffet, je krijgt wat geserveerd. Dit kan je nemen in de lounge ruimte, maar ook op het terras. En in de avond van 19 tot 21 uur zijn er de canapés met een alcoholvrij drankje geserveerd bij de poolbar op het dak. Ook hier krijg je iets geserveerd. Dat het geen buffet is klinkt misschien als een gemis, maar gezien dat dit een Mercure is en maar 3* vind ik dit echt een top service. Zie foto’s van de afternoon tea en avond canapés.

Welkomstgeschenk stond niet op de kamer. Na meermaals herinneren was dit er ook niet meer van gekomen. Vorige keer toen ik hier verbleef als Gold lid werd djt wel naar de kamer gebracht kort na inchecken. Als ik het goed herinner was het iets te eten, dat zou ik niet meer op kunnen dus het is voor mij persoonlijk geen gemis.

Goede & slechte punten: Goedkoop, ik had een non-refundable rate voor ca. 65 euro per nacht incl. ontbijt. Gelijk bij de groene metro halte Gold Souk. Vriendelijk personeel. Uitgebreid ontbijt voor deze prijsklasse. Heerlijk zwembad op het dak waar je nog best goed baantjes kan zwemmen ondanks de geringe diepte.

Minpunt blijft toch wel de geluidsisolatie. Geen last van buren, toch wel van de overvliegend vliegtuigen die opstijgen van DXB. Vorige keer was het geluk juist de constructie waar ik nu dan geen last van had. Ander minpunt is de erg langzame service bij de poolbar. Hoewel super vriendelijk is het personeel niet altijd aanwezig. Er is slechts 1 medewerker die af en toe ook wel een pauze verdient en dan staat er niemand bij de bar.

Ben je tevreden en zou je nog eens komen? Gezien de prijs en locatie absoluut, al twijfel ik wel een beetje vanwege het geluid van de vliegtuigen. Maar misschien dat ik hier in september toch wel weer een paar nachtjes te vinden ben.

Bijgevoegde bestanden:

5. ItsMeCJ

ItsMeCJ Newbie

Leuk Bevonden:
    8
    Trofeepunten:
    3
    Hey allen,

Voor de mensen die vorig jaar Accor All hebben afgenomen en nu moeten verlengen, tegen welk bedrag hebben jullie verlengd? Want ik heb steeds issues met de betaling en nu krijg ik een nieuwe link van de klantenservice met een hoger bedrag. 1e bedrag was 6720 brz reaal en 2e bedrag is nu 7788 brz reaal wat een significant verschil is.

6. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    157
    Trofeepunten:
    43
    Het absolute plan kost nu inderdaad 7788 BRL voor een jaar, de wisselkoers is nu beter als een jaar geleden dat zal denk ik met de gestegen prijs in BRL te maken hebben. Wel is er nu nog een actie dat je 15% korting krijgt. De code is: ALLSIGNATURE2ANOS

7. Worldtraveller342

Worldtraveller342 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Bij mij is ie sinds gisteren automatisch verlengd voor 6720 brz, terwijl ik dacht dat je wel eerst een bericht zou krijgen voordat het verlengd word.
    Bij all plus voyageur kreeg ik wel een bericht voordat het verlengd werd.

8. Zr40

Zr40 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    42
    Trofeepunten:
    18
    Ik kreeg deze maand een bericht dat de betaling was mislukt en dat ik de betaalgegevens opnieuw moest invoeren. Voor de eerste maanden heb ik met de ICS kaart betaald, maar bij het opnieuw invoeren van de gegevens kreeg ik een foutmelding. Dan maar met Amex, dat werkte wel! Jammer van de hogere wisselkoersopslag, maar zelfs dan blijft het nog een goede deal.

Alleen gebeurde er niets... tot vanochtend, 5 dagen later. De R$560 (ik betaal per maand) is eindelijk afgeschreven. Of mijn mail naar Cyclopay gisteren heeft geholpen zal ik nooit weten, want ze hebben geen reactie gestuurd.

Deel Deze Pagina