TIL.... Heb je dan ook geen BSN? Is er echt geen mogelijkheid om alsnog in het RNI te komen?
Ik vermoed dat er gewoon geen uitzondering bestaat of mogelijk is voor de hele kleine groep mensen die niet in het RNI staan. Systeem lijkt nogal geautomatiseerd en alles op BSN gok ik. En je moet ook jaarlijks opnieuw toestemming geven voor herhaling van het antecedentenonderzoek.
Alleen als men korrekt in RNI staat, en dat is helaas niet zo voor mensen die voor 1994 zijn uitgeschreven. Heel raar en lastig.
Marko wrote:Hoop dat iemand hulp kan verlenen. Ik kan helaas geen DigiD aanvragen, woon al te lang in het buitenland. Kan iemand via berichtenbox vragen of de persoon die bij KMAR dit afhandeld een email of telefoon nummer heeft om kontact te kunnen nemen zonder Berichtenbox? Heb al KMAR gebelt, maar niemand weet wie binnen KMAR dit afhandelt.
Hoe bedoel je te lang in het buitenland?
Digid aanvragen kan ook vanuit het buitenland, zelfs via videobellen tegenwoordig.
https://www.digid.nl/buitenland/
Hoop dat iemand hulp kan verlenen. Ik kan helaas geen DigiD aanvragen, woon al te lang in het buitenland. Kan iemand via berichtenbox vragen of de persoon die bij KMAR dit afhandeld een email of telefoon nummer heeft om kontact te kunnen nemen zonder Berichtenbox? Heb al KMAR gebelt, maar niemand weet wie binnen KMAR dit afhandelt.
jeroen100 wrote:Als je hier zelf twijfels over hebt dan zou ik global entry sowieso niet hebben aangevraagd 😉
Nou ik maak me geen zorgen, ben meer nieuwsgierig. Heb tenslotte ook het privium antecedentenonderzoek vlekkeloos doorstaan. Als ik weet wat (en nog belangrijker wanneer) Kmar heeft doorgegeven kan ik in de gaten gaan houden hoe snel het VS gedeelte gaat.
JdV030 wrote:... t. Zou fijn zijn om te weten wat het resultaat van het Kmar onderzoek is.
Als je hier zelf twijfels over hebt dan zou ik global entry sowieso niet hebben aangevraagd 😉
Inmiddels de berichten van Kmar in de berichtenbox gehad en uiteraard toestemming verleend. Vraag me alleen af of je bericht krijgt wanneer er een pass of fail naar de CBP gaat. Zou fijn zijn om te weten wat het resultaat van het Kmar onderzoek is.
Ik heb eerder een A2 visum gehad, ik neem aan dat dit ook wat meehelpt
Ook net bericht van de KMAR gekregen en inmiddels toestemming gegeven.
Als bijlage nog de brief die je erbij krijgt. Ben benieuwd hoe lang dit allemaal gaat duren.
tangoNL wrote:Denk dat je dat wel kan vergeten. In die bijlage van de bevestiging staat dat er ook nog een antecentenonderzoek in de VS volgt, uit ervaring van wat US citizens die ik ken, duurt dat meer maanden dan weken... Wel staat er dat het NL'se onderzoek al binnen uren klaar kan zijn.
De kans is inderdaad niet groot dat het op tijd lukt, maar er zijn genoeg gevallen waarin applications binnen een week goedgekeurd zijn aan de US zijde. Ik heb een tijdje in de VS gewoond en heb ook een SSN, hopelijk helpt dat mee. Fingers crossed.
lupes wrote:Same here!Ik vlieg volgende week vrijdag naar SFO, benieuwd of ik kan meteen al mijn interview kan doen! Zal erom spannen…
Denk dat je dat wel kan vergeten. In die bijlage van de bevestiging staat dat er ook nog een antecentenonderzoek in de VS volgt, uit ervaring van wat US citizens die ik ken, duurt dat meer maanden dan weken... Wel staat er dat het NL'se onderzoek al binnen uren klaar kan zijn.
Nieuw Ook het KMAR bericht ontvangen via Berichtenbox, ook op 28 juni Global Entry aangevraagd
Ook het KMAR bericht ontvangen via Berichtenbox, ook op 28 juni Global Entry aangevraagd
Ik heb zojuist de brief van de KMAR ontvangen via Berichtenbox en toestemming gegeven voor het starten van het onderzoek. Global Entry aangevraagd op 28 juni jl.
Mijn vrouw inmiddels ook gevraagd voor toestemming. Ikzelf nog niet maar dat zal dan ook wel snel komen aangezien we voor beiden gelijktijdig hebben aangevraagd.
- 22 Forums
- 4,327 Onderwerpen
- 132.4 K Berichten
- 28 Online
- 5,344 Leden