Forum

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Flying Blue American Express

5,636 Berichten
465 Gebruikers
3577 Reactions
1 M Bekeken
(@ivooss)
Deelgenomen: 11 jaar geleden

high_class wrote:klopt. een keer een vrouw gesproken over de kaart van mijn vader en die wilde wel 30.000 bonus punten geven. Toen ergens in december keer gebeld en toen zei die vrouw dat ze dat nooit deden blablabla.

ik heb net gebeld en 20.000punten bonus gekregen... Moet nu wel bij de gold card blijven...
Ik denk wel dat ik die over 3 maanden opzeg maar ik kijk nog even... 😉

SVDH and Flying doc reacted
BeantwoordenCiteren
FlyingDutchman87
(@flyingdutchman87)
Reputable Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden

Alexo wrote:Vandaag in Gouda geprobeerd en helaas werkte mn AMEX niet.

Bij mijn Jumbo in Amsterdam (Hendrik Jacobszstraat) sinds kort ook Amex acceptatie!

Airlines: Flying Blue Platinum Hotels: Marriott Bonvoy Ambassador Elite, IHG Spire Elite

BeantwoordenCiteren
(@peterke)
New Member

Ik heb de afgelopen 4 jaar mc, visa en amex in binnen en buitenland gebruikt. Amex was de greencard. Was, want ik heb dit opgezegd doordat de benefit dubbele spaarpunten in het buitenland vervalt per 21 maart. Ik heb al een doorlopende reisverzekering en annuleringsverzekering. Maar misschien mis ik ze wel over een half jaar.....we zullen zien.

BeantwoordenCiteren
kevinvdwal
(@kevinvdwal-2)
Reputable Member

Ik weet dat Jumbo franchisers een eigen keus hebben in acceptatie van betaalkaarten en contractuele verplichtingen aangaande verwerking. Zo kunnnen er bijvoorbeeld filialen zijn die alleen maar gewone pinpassen accepteren en niet eens een creditcard. Hangt dus inderdaad van het filiaal af.

British Airways Executive Club Gold | FlyingBlue Gold / Petroleum | Le Club Accorhotels Gold | Honors Gold | World of Hyatt Explorist

https://my.flightmemory.com/kevinvdwal/nl

BeantwoordenCiteren
(@robertfb)

Helaas dus nog steeds niet Amex acceptatie bij alle Jumbo filialen, maar het aantal breidt zich wel uit.

BeantwoordenCiteren
(@alexo)

FrequentLiar wrote:Ik weet niet of Jumbo een franchise concept is, want dan bepaalt de winkelier het denk ik grotendeels zelf. Als ze hun kaartacceptatie echter landelijk uitbreiden naar Amex dan is dat natuurlijk goed nieuws. Je besteedt toch jaarlijks 'noodzakelijk' duizenden euro's in een supermarkt.

Vandaag in Gouda geprobeerd en helaas werkte mn AMEX niet.

BeantwoordenCiteren
(@krabnov)

-EDIT- zojuist gebeld. Dame zei na overleg dat ze "geen garantie" konden geven omdat ze van tevoren 'natuurlijk' niet kunnen weten wat voor code er wordt meegestuurd. Dus eigenlijk wist ze het niet en wist ze ook niet hoe ze erachter zou kunnen komen. Dat worden minnetjes in het customer survey mailtje, helaas! Iemand anders ervaringen hiermee?

Ik ga eens bellen.

Wist je overigens dat KLM zelf een tijdje Vakantiedeals heeft aangeboden zonder tussenkomst van Airtrade? Hier zijn ze in 2012 mee gestopt. Ik heb in 2011 zo'n deal geboekt en die kwam toen in aanmerking voor Fly now, Pay later (AMEX gaf toen nog geen level miles weg bij KLM-boekingen).

BeantwoordenCiteren
(@frequentliar)
Trusted Member

Krabnov wrote:Vraagje. Iemand enig idee of de betaling van Package Deals van KLM in aanmerking komt voor de FB Amex-service Fly Now - Pay Later, ofwel renteloos betalen in drie termijnen?

Als de booking gewoon via hetzelfde KLM systeem loopt krijgt Amex hem hetzelfde binnen als tickets en kun je het misschien gespreid betalen. Er staat wel dat het in principe om tickets moet gaan, dus acht de kans redelijk klein. Amex zou dan ook je hotel en/of huurauto voorfinancieren en dat doen ze dan weer liever via hun eigen travel sales...

Even belletje naar Amex en ik denk dat ze het je meteen kunnen vertellen. Zou het ook wel graag definitief willen weten, want in theorie zou je dan ook level miles moeten krijgen over het bedrag.

BeantwoordenCiteren
(@krabnov)

Vraagje. Iemand enig idee of de betaling van Package Deals van KLM in aanmerking komt voor de FB Amex-service Fly Now - Pay Later, ofwel renteloos betalen in drie termijnen?

BeantwoordenCiteren
(@frequentliar)
Trusted Member

RobertFB wrote:Dan ben ik bang dat ik misschien iets te vroeg heb gejuicht - mijn Jumbo in Arnhem accepteerde eerst alleen MC en Visa, nu ook Amex. Je ziet de logo's op de PIN automaat.

Ik weet niet of Jumbo een franchise concept is, want dan bepaalt de winkelier het denk ik grotendeels zelf. Als ze hun kaartacceptatie echter landelijk uitbreiden naar Amex dan is dat natuurlijk goed nieuws. Je besteedt toch jaarlijks 'noodzakelijk' duizenden euro's in een supermarkt.

BeantwoordenCiteren
(@robertfb)

Dan ben ik bang dat ik misschien iets te vroeg heb gejuicht - mijn Jumbo in Arnhem accepteerde eerst alleen MC en Visa, nu ook Amex. Je ziet de logo's op de PIN automaat.

BeantwoordenCiteren
(@frequentliar)
Trusted Member

RobertFB wrote:Het goede nieuws is dat nu alle Jumbo supermarkten Amex accepteren... tot voor kort was het alleen Viasa en Mastercard, en namen maar een beperkt aantal Jumbo zaken Amex aan... nu Appie nog!

Weet je zeker dat het echt alle supermarkten zijn? Vorige week vrijdag nog geprobeerd in Utrecht: no go. Mss ineens per vandaag magisch wel? 😉

BeantwoordenCiteren
(@robertfb)

Het goede nieuws is dat nu alle Jumbo supermarkten Amex accepteren... tot voor kort was het alleen Viasa en Mastercard, en namen maar een beperkt aantal Jumbo zaken Amex aan... nu Appie nog!

BeantwoordenCiteren
(@fb020)

Alexo wrote:Hi All;

FF een vraagje. Ik moet van de week een groot bedrag afrekenen. Helaas kan ik bij dze winkel niet met mijn AMEX kaart betalen. Wel PIN of per bank overboeking. Ik heb de FB AMEXkaart nu 2 weken en zou dus graag mijn welkomst miles binnenhalen. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan bereiken? Door het bedrag cash te pinnen? Of wellicht anders?

Ik hoop dat jullie een oplossing weten!

Grt
Alex

Pinnen lost niets op want hiervoor krijg je geen punten ( en telt dus ook niet mee voor welkomstbonus) . Een transfer via paypal of proberen de winkelier amex te laten accepteren ( zeggen dat je ergens anders de aankoop gaat doen) wil soms helpen anders vrees ik dat je pech hebt.

BeantwoordenCiteren
(@alexo)

Hi All;

FF een vraagje. Ik moet van de week een groot bedrag afrekenen. Helaas kan ik bij dze winkel niet met mijn AMEX kaart betalen. Wel PIN of per bank overboeking. Ik heb de FB AMEXkaart nu 2 weken en zou dus graag mijn welkomst miles binnenhalen. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan bereiken? Door het bedrag cash te pinnen? Of wellicht anders?

Ik hoop dat jullie een oplossing weten!

Grt
Alex

BeantwoordenCiteren
Pagina 348 / 376
Deel: