op AirFrance.de geen CC fee en geen boekingskosten 🙂
American Express Platinum met 170.000 Membership Rewards punten? Bestel hem via American Express Platinum (je kunt ook andere kaarten kiezen!)
American Express Flying Blue Platinum (of gold) kaart het eerste jaar gratis en 120.000 miles? Bestel hem via: Amex Flying Blue Platinum
Mijn vliegverleden: https://my.flightradar24.com/glennhaak
Even de link terug gezocht waar de cc toeslag is afgeschaft. Het gaat puur om dat KLM die dit afschaft.
Zoals jullie weten zitten er soms kleine verschillen tussen de policies van KLM en Air France...:mad:
Fripsmaster wrote:Airfrance.be, zoals ik altijd doe. Ik zag wel dat het betalingsscherm anders was dan normaal.
Hmm... Daar heb ik geen ervaring mee, tot voor kort boekte ik altijd via AirFrance.de, om de CC fee en de boekingskosten te omzeilen... Nu de CC fee afgeschaft is op de NL sites, denk ik erover om dat tientje boekingskosten voor lief te nemen en gewoon op de NL site te boeken...
American Express Platinum met 170.000 Membership Rewards punten? Bestel hem via American Express Platinum (je kunt ook andere kaarten kiezen!)
American Express Flying Blue Platinum (of gold) kaart het eerste jaar gratis en 120.000 miles? Bestel hem via: Amex Flying Blue Platinum
Godenzoon14 wrote:Via wat heb je geboekt?
Airfrance.be, zoals ik altijd doe. Ik zag wel dat het betalingsscherm anders was dan normaal.
KLM FB Platinum | Hilton Diamond | IHG Platinum | Radisson VIP | ALL Silver | Avis President's Club | Hertz Five Star | MyFlightRadar24
Visits 2026 (>2): AMS CDG ILO MNL MUC PPS PRG SOF TPE VIE ZAG
Carriers 2026: 5J AF FB FR KL LH OS Z2
Fripsmaster wrote:Nee, niet de boekingskosten. Vreemd, ik kan me toch herinneren dat ik die creditcardtoeslag niet meer hoefde te betalen via de Air France website. Dit kreeg ik terug na het uiten van mijn verbazing van de toeslag:"We can confirm that the credit surcharge applies even when paying with AMEX Flying Blue card. For American Express credit cards, as these are third-party credit cards, the acquiring cost are not regulated. Air France/KLM is paying a fixed percentage of commission to the concerned credit card company. This is unfortunately also applicable to Flying Blue American Express cards because credit card companies do not allow a differentiation between types of cards. This is the reason Air France is calculating a surcharge for the use of a credit card. We only charge this surcharge when a free alternative payment method is available. The choice of payment method is then up to the passenger. We hope this clarifies your query. "
Het gekke is dat bij een andere boeking de toeslag niet is berekend en dus ook niet bij het totale bedrag is toegevoegd. Heel gek.
Via wat heb je geboekt?
WHM wrote:Bij een nieuwe reservering op de KLM site vragen ze op een gegeven moment je begin cijfers van je credit card (niet bij de betaalsite). En dan zie je vervolgens EUR 0 als toeslag voor je KLM-FB credit card verschijnen. Vervolgens klik je door etc....Alleen voor de KLM site kan ik met zekerheid zeggen dat die opslag van EUR 0 geldt voor KLM-FB credit card.
Of heb je het over de boekingskosten a € 10?
Nee, niet de boekingskosten. Vreemd, ik kan me toch herinneren dat ik die creditcardtoeslag niet meer hoefde te betalen via de Air France website. Dit kreeg ik terug na het uiten van mijn verbazing van de toeslag:
"We can confirm that the credit surcharge applies even when paying with AMEX Flying Blue card. For American Express credit cards, as these are third-party credit cards, the acquiring cost are not regulated. Air France/KLM is paying a fixed percentage of commission to the concerned credit card company. This is unfortunately also applicable to Flying Blue American Express cards because credit card companies do not allow a differentiation between types of cards. This is the reason Air France is calculating a surcharge for the use of a credit card. We only charge this surcharge when a free alternative payment method is available. The choice of payment method is then up to the passenger. We hope this clarifies your query. "
Het gekke is dat bij een andere boeking de toeslag niet is berekend en dus ook niet bij het totale bedrag is toegevoegd. Heel gek.
KLM FB Platinum | Hilton Diamond | IHG Platinum | Radisson VIP | ALL Silver | Avis President's Club | Hertz Five Star | MyFlightRadar24
Fripsmaster wrote:Ik ben in de war: ik dacht Air France/KLM de credit cardtoeslag had afgeschaft? Maar ik keek bij de afrekening van AF en er is toch een toeslag berekend. Of is de afschaffing van de toeslag alleen van toepassing als ik via de website KLM boek?o_O
Bij een nieuwe reservering op de KLM site vragen ze op een gegeven moment je begin cijfers van je credit card (niet bij de betaalsite). En dan zie je vervolgens EUR 0 als toeslag voor je KLM-FB credit card verschijnen. Vervolgens klik je door etc....
Alleen voor de KLM site kan ik met zekerheid zeggen dat die opslag van EUR 0 geldt voor KLM-FB credit card.
Of heb je het over de boekingskosten a € 10?
Ik ben in de war: ik dacht Air France/KLM de credit cardtoeslag had afgeschaft? Maar ik keek bij de afrekening van AF en er is toch een toeslag berekend. Of is de afschaffing van de toeslag alleen van toepassing als ik via de website KLM boek?o_O
leetness wrote:Gister gebeld met de intentie om op te zeggen/een beter aanbod te krijgen na mijn eerste gratis jaar. Werd mij €30 korting, 10K miles en 3 maanden dubbele miles aangeboden. Vind ik helaas toch net te weinig om de prijs te verantwoorden dus ik zal waarschijnlijk downgraden naar de silver card. (10-15k spend per jaar)
Zojuist met de dames van Amex gebeld.
Kreeg een aanbod van EUR 75 en 3 maanden dubbele miles dus ik heb maar toegehapt. Deze keer hoefde ik niet te dreigen met het opzeggen van de kaart 😀
leetness wrote:Wanneer je bij AMEX FB Gold 1.5 miles per uitgegeven euro krijgt bij KLM; krijg je deze dan bovenop de 1 mile per uitgegeven euro op AMEX uitgaven? Dus als ik een ticket van €1000 boek met mijn Amex, krijg ik dan 1000 miles van mijn AMEX expense en nog eens 1500 van KLM expense, of krijg je enkel 1500 miles?
Je krijgt dan 1.5 Mile per euro in plaats van 1 Mile per euro.
Wanneer je bij AMEX FB Gold 1.5 miles per uitgegeven euro krijgt bij KLM; krijg je deze dan bovenop de 1 mile per uitgegeven euro op AMEX uitgaven? Dus als ik een ticket van €1000 boek met mijn Amex, krijg ik dan 1000 miles van mijn AMEX expense en nog eens 1500 van KLM expense, of krijg je enkel 1500 miles?
Gister gebeld met de intentie om op te zeggen/een beter aanbod te krijgen na mijn eerste gratis jaar. Werd mij €30 korting, 10K miles en 3 maanden dubbele miles aangeboden. Vind ik helaas toch net te weinig om de prijs te verantwoorden dus ik zal waarschijnlijk downgraden naar de silver card. (10-15k spend per jaar)
flyingblue86 wrote:Hi all, heb vorig jaar september mijn Amex gold opgezegd. Nu via mijn zusje opnieuw aangevraagd (kwam na aanvragen pas erachter dat het korter dan 12 maanden geleden was). Aanvraag goed gekeurd, vooralsnog lidmaatschapsbijdrage niet in rekening gebracht. 500 EUR eerste drie maanden voor 24.000 punten is al uitgegeven. Iemand ervaring met "te vroeg" opnieuw lid worden en of punten dan toch bijgeschreven worden? Hoe lang duurt het normaliter voordat de punten en XP's bijgeschreven worden na acceptatie?
Als je inlogt op je amex kan je zien hoeveel punten je al gespaard hebt. Daar zouden de 24.000 al in moeten staan.
40.000/60.000 AMEX bonuspunten? vraag de kaart aan via onderstaande link en ontvang tijdelijk extra bonuspunten!
www.americanexpress.com/nl-nl/referral/gIDEOKNV2x
rosebud wrote:Ze zijn in het weekend gesloten, dus vandaar dat ik het hier vroeg. Of is dat niet meer zo en zijn ze ook op zondag bereikbaar? Was inderdaad van plan morgen anders even te bellen om het te vragen
Ik heb dat regelmatig gedaan. Dat lukt prima.
Alle uitgaven bij KLM schijn je te kunnen spreiden, heb zelfs de kosten van toegang tot de lounge (€35) eens gespreid om te proberen of dat ging.
Op dit moment wordt dit onderwerp 1 gast bekeken.
Onlangs bekeken door gebruikers: FlyingBlob 30 minuten geleden.
- 22 Forums
- 4,325 Onderwerpen
- 132.3 K Berichten
- 89 Online
- 5,336 Leden