Gezien de polisvoorwaarden, maximale uitkeringsbedragen van AMEX en de beperkingen rond het indienen van claims is het altijd raadzaam om een 'normale' reisverzekering (al dan niet met medische dekking) af te sluiten. Zeker als je naar de VS gaat. Persoonlijk zou ik het risico nooit, maar dan nooit nemen.
Het antwoord op je vraag is dat je moet je kunnen aantonen dat je (lees: jij) niet met je Amex kon betalen. Bijvoorbeeld door middel van screenshots van de betaalopties. Het is daarbij zeer raadzaam om eerst de ledenservice te bellen. Mijn ervaring daarmee is posiitef, na het huren van een appartement in Curaçao dat door middel van een overschrijving betaald moest worden.
In jouw voorbeeld, is de reis niet door jou zelf betaald. Je bent dus niet verzekerd via je Amex.
Wil jij ook mooie reisvoordelen zoals wereldwijd gratis loungetoegang, uitgebreide reisverzekeringen, hotelvoordelen, Schiphol Privium voor jou en je partner en drie keer per jaar €100 dinertegoed? Vraag dan een American Express Platinum Card aan via mijn referral link en ontvang 70.000 Membership Rewards voor een American Express Platinum Card of 70.000 Flying Blue Miles bij een American Express Flying Blue Platinum Card via deze referral link.
Hi all, vraag is al een aantal keer gesteld, maar ik kom er niet echt lekker uit. Weet iemand hoe het zit met verzekeringen bij gevallen waarin je niet met AMEX kon betalen. Gaat om een situatie van een georganiseerde studiereis naar de VS waarin deelnemers niet afzonderlijk tickets boeken. Raden jullie dan toch maar een additionele verzekering aan? Gaat alleen om het niet-medische deel vd verzekering. Enige dat amex linkt is de ESTA (van vorig jaar) waar ik nu mee reis, maar neem aan dat dat niet voldoende is om te spreken van betaling met de kaart... Dank alvast!
Sokkenpopwrote:Je kan de historie van je punten zien via de website. Inloggen op de website, dan naar Overzicht & Transacties > Membership Rewards puntenoverzicht, en dan zie je per transactie het aantal punten/bonuspunten.
Dit is overigens hoe 50.000 extra punten en 1 extra punt per euro eruit ziet:
Thanks. Dan lijkt het erop dat ik sinds het afschaffen van de 1,5 punten/€ vorig jaar augustus juist een hele extra bonuspunt ontvang? Maar bij enkele transacties weer niet.
Je kan de historie van je punten zien via de website. Inloggen op de website, dan naar Overzicht & Transacties > Membership Rewards puntenoverzicht, en dan zie je per transactie het aantal punten/bonuspunten.
Dit is overigens hoe 50.000 extra punten en 1 extra punt per euro eruit ziet:
TheFlyingDutchboywrote:Ook met de bonuspunten vraag ik me af of het goed gaat. Nu zie ik ook voor alle eerdere maanden op het transactieafschrift een aantal aan bonuspunten vermeld staan terwijl de Platinum ook ‘maar’ 1punt/EUR verdient. En de puntenaantallen komen ook niet overeen met het openstaande saldo. Erg onoverzichtelijk allemaal. Hoe checken jullie de bijgeschreven MR punten?
Houd het redelijk goed in de gaten, maar ik ga het niet exact controleren. Had deze week een grote uitgave en zag dat daar dubbele punten op toegepast waren.
Blog: Bijzonderetickets.nl
Bedrijf: Puntenconsultant.nl
Wij geven advies bij het maximaliseren van punten en miles. We boeken en personaliseren ieder hotelverblijf. Bij high end hotels bieden we daarnaast voordelen zoals $ 100,00 credit, gratis ontbijt, upgrades en meer bij Hilton, Accor, Marriott, IHG, Shangri La, Jumeirah, Four Seasons, Mandarin Oriental, Virtuoso, Preferred en anderen.
Bijzondereticketswrote:Hmmm, vreemd. Ik heb op 6 mei gebeld voor een retentie aanbod en die waren bij de eerstvolgende transactie bijgeschreven.
Ook met de bonuspunten vraag ik me af of het goed gaat. Nu zie ik ook voor alle eerdere maanden op het transactieafschrift een aantal aan bonuspunten vermeld staan terwijl de Platinum ook ‘maar’ 1punt/EUR verdient. En de puntenaantallen komen ook niet overeen met het openstaande saldo. Erg onoverzichtelijk allemaal. Hoe checken jullie de bijgeschreven MR punten?
TheFlyingDutchboywrote:Ik zit ook nog te wachten op de 50k bijschrijving.
Hmmm, vreemd. Ik heb op 6 mei gebeld voor een retentie aanbod en die waren bij de eerstvolgende transactie bijgeschreven.
Blog: Bijzonderetickets.nl
Bedrijf: Puntenconsultant.nl
Wij geven advies bij het maximaliseren van punten en miles. We boeken en personaliseren ieder hotelverblijf. Bij high end hotels bieden we daarnaast voordelen zoals $ 100,00 credit, gratis ontbijt, upgrades en meer bij Hilton, Accor, Marriott, IHG, Shangri La, Jumeirah, Four Seasons, Mandarin Oriental, Virtuoso, Preferred en anderen.
sven020wrote:Worden de extra punt/€ aan het einde van de 3 maanden of direct bijgeteld? (ik heb zelfde offer gekregen, maar nog geen 50k en uitgaven tellen ook nog niet dubbel...)
Ik zit ook nog te wachten op de 50k bijschrijving.
Nee, die krijg je direct als bonuspunten bij elke uitgave. Als je gebeld hebt, dan is het meestal geldig vanaf de volgende dag. Transacties op de volgende dag worden na een dag of 2 verwerkt, dus 3 dagen na je belletje zou je ze moeten zien (mits je natuurlijk de dag na het belletje een uitgave hebt gedaan).
TheFlyingDutchboywrote:Gebeld voor een retentie-aanbod. Ik moest het er echt uittrekken en sturen dit jaar.
Eerst stond er geen offer klaar voor mijn account. Nadat ik wat bezwaren over de kaart had gegeven ging de medewerker ‘graven’ en vond 25k MR en 3 maanden een extra punt/€. Daarna gewezen op de spend en of hier geen hoger puntenaantal tegenover stond. Toen werd ineens 50k MR punten ‘gevonden’. In lijn natuurlijk met wat hier eerder al is aangegeven dus succes.
Leuk overigens die Engelstalige klantenservice die aangeeft dat je bij Durk fan denn Brock met AMEX kan betalen. 😀
Worden de extra punt/€ aan het einde van de 3 maanden of direct bijgeteld? (ik heb zelfde offer gekregen, maar nog geen 50k en uitgaven tellen ook nog niet dubbel...)