Carel1 wrote:Naar LCY vliegen is prima. Van LCY is minder, want er is op LCY geen lounge☹️.
En toch vind ik vliegen vanaf LCY zeker geen straf. Heerlijk met een bak koffie bij een lege gate zitten en kijken naar wat er op het platform gebeurt.
Ik neem me elke keer voor om wat werk te doen daar, maar wordt altijd teveel afgeleid 😀
* FlyingBlue Platinum * Executive club silver * Star Alliance Silver * Honors Diamond *
Naar LCY vliegen is prima. Van LCY is minder, want er is op LCY geen lounge☹️.
Een Amex Flying Blue Gold kaart met 30 XP en tijdelijk 30.000 via deze link:
https://www.americanexpress.com/nl-nl/referral/fb-gold?ref=cARELHD8Yn&XL=MIANS
FB Platinum PA; IHG Diamond Ambassador.
Wanneer: September
Route: AMS - LCY
Vliegt met: KLC
Miles: Betaald met miles (6000 miles + €25 ipv €150 voor ticket + bagage)
Klasse: Economy
Reden: Terug naar London, beginnen met nieuwe baan. En eerste keer vliegen op London City (en vast niet de laatste keer :)!)
Wilcoleone wrote:Wanneer: November
Route: OSL-AMS-CDG-AMS-TPE-SIN-TPE-AMS-CDG-AMS-OSL
Airline: KLM, Air France, China Airlines
Klasse: BC
Miles: Flying Blue
Reden: XP-Run en gelijk een quick stop in Taipei en daarna Singapore bezichtigen
Deze is toch wel veel geboekt. Blijft een leuke. Ik ga zelf eind van het jaar, inmiddels al omgeboekt wegens schemawijziging. Scheelt me een overstap en een overnachting. En toch de XP’s en miles 🙂
Wanneer: November
Route: OSL-AMS-CDG-AMS-TPE-SIN-TPE-AMS-CDG-AMS-OSL
Airline: KLM, Air France, China Airlines
Reden: XP-Run en gelijk een quick stop in Taipei en daarna Singapore bezichtigen
Wanneer: 23-24 augustus
Route: AMS-CDG-HAM-CDG-AMS
Airline: AF
Klasse: Business
Miles: FB
Reden: Puur XP harken :p
Heen:
Wanneer: 6-8 september
Route: AMS-MNL-DVO
Airline: KLM/Phillipines airlines
Miles: FB tot MNL
Terug:
Wanneer: 30 september
Route: DVO-MNL-XMN-AMS
Airline: KLM/Philippine airlines
Miles: FB vanaf XMN
Reden: VAKANTIE!
Sandor wrote:Ben je niet een keer uitgestedentript in CPH?
Nee, ik vind het één van de leukste steden. Het CP daar vind ik ook super. Bovendien heb ik een jaarkaart voor Tivoli.
Carel1 wrote:Wanneer: 16-19 augustus
Route: AMS-CPH-AMS
Airline: KLM
Klasse: Economy Comfort
Reden: Stedentrip
Ben je niet een keer uitgestedentript in CPH?
Wanneer: 16-19 augustus
Route: AMS-CPH-AMS
Klasse: Economy Comfort
Reden: Stedentrip
Wanneer: zondag
Route: Hk - Ams
Airline: klm
Klaas’s: economy
Miles: FlyingBlue
Reden: Werk
Ik ben benieuwd hoe HK airport ervoor ligt. Hopelijk is de lucht opgeklaard. Afgelopen zaterdag nergens last van toen de protesten gaande waren.
Airlines: FB Ulti, United Premier // Hotels: Marriott Ambassador, Marriott Lifetime Gold, Hilton Diamond // AMEX Centurion, Business Gold
Wanneer: Eind augustus
Route: Ams-Lis
Miles: FlyingBlue
Reden: Lang weekend ivm verjaardag
KieWie wrote:Dit is wel een hele soepele handelswijze. Die houd ik in de zak als aanpak in de toekomst 😉
De dame achter de balie in de lounge vroeg aan het begin ook waarom ik niet rechtstreeks boekte, "Dit is goedkoper én meer XP" achteraf zei ik ook tegen haar dat ik daarom bewust deze korte overstap boek, vorige maand ging het ook zo 😎
American Express Platinum met 170.000 Membership Rewards punten? Bestel hem via American Express Platinum (je kunt ook andere kaarten kiezen!)
American Express Flying Blue Platinum (of gold) kaart het eerste jaar gratis en 120.000 miles? Bestel hem via: Amex Flying Blue Platinum
Mijn vliegverleden: https://my.flightradar24.com/glennhaak
Godenzoon14 wrote:En zojuist 13 minuten vertraging waardoor ik op 3 minuten na niet meer voldeed aan de MCT op CDG 😀Liep net de lounge uit toen ik de melding kreeg, weer terug naar binnen gegaan en aan de balie gevraagd of ze me om wilde boeken.
"Oh maar meneer slechts 10 minuutjes vertraging"
Ja dat klopt, maar voldoe nu niet meer aan MCT
"Oh, oke, dan boekt AF u wel om als u hem niet haalt"
I know, maar dat is 3,5u later, en er zijn nog 2 stoelen op de KL1931Na bellen met een collega kreeg ik mijn nieuwe boardingpass voor de rechtstreekse vlucht, die is overigens wel 50min vertraagd dus kom nu alsnog op dezelfde tijd aan in GVA 😀
Dit is wel een hele soepele handelswijze. Die houd ik in de zak als aanpak in de toekomst 😉
Voor de volledigheid: minimale overstaptijd is 45 min?
Godenzoon14 wrote:Wanneer: 12-16 AUG
Route: AMS-CDG-GVA vv
Airline: AF/KL
Reden: Anders zie ik mijn vriendin pas in september, J was maar €60 duurder via Parijs dan een rechtstreeks Y ticket, €60 voor 50XP meer is wel een redelijk goede deal 😀Beide vluchten overigens (bewust) weer een korte overtap, 55 en 50 minuten, hopende op irrops en dat ik weer op rechtstreekse vluchten omgeboekt kan worden zoals vorige week.
En zojuist 13 minuten vertraging waardoor ik op 3 minuten na niet meer voldeed aan de MCT op CDG 😀
Liep net de lounge uit toen ik de melding kreeg, weer terug naar binnen gegaan en aan de balie gevraagd of ze me om wilde boeken.
"Oh maar meneer slechts 10 minuutjes vertraging"
Ja dat klopt, maar voldoe nu niet meer aan MCT
"Oh, oke, dan boekt AF u wel om als u hem niet haalt"
I know, maar dat is 3,5u later, en er zijn nog 2 stoelen op de KL1931
Na bellen met een collega kreeg ik mijn nieuwe boardingpass voor de rechtstreekse vlucht, die is overigens wel 50min vertraagd dus kom nu alsnog op dezelfde tijd aan in GVA 😀
American Express Platinum met 170.000 Membership Rewards punten? Bestel hem via American Express Platinum (je kunt ook andere kaarten kiezen!)
American Express Flying Blue Platinum (of gold) kaart het eerste jaar gratis en 120.000 miles? Bestel hem via: Amex Flying Blue Platinum
Mijn vliegverleden: https://my.flightradar24.com/glennhaak
Wanner: Nov-dec 2019
Route: Ams-Johannesburg
Vliegt met: KLM
Klasse: WBC
Credit: FB
Route: Johannesburg-Windhoek
Vliegt met: Namibie Airways
Route: Windhoek-Victoria Falls
Vliegt met: Namibie Airways
Klasse: Economie