Godenzoon14 wrote:Hi Wes,Helaas krijg je die inderdaad niet 🙁
Dank voor je antwoord. Ik neem gemakshalve aan dat wanneer je niet je stoel maar het ticket upgrade wel de volle pond krijgt. Ik ga eens navragen of ik dat buiten onze travel agent om kan doen, want die zitten aan strikte regels.
Referral linkje naar de Flying Blue American Express kaart: americanexpress.com/nl-nl/referral/fb-gold?ref=wESSEV6WAU&XLINK=MYCP
Wes wrote:Ok mensen, help me even. Heb gezocht maar niet zo snel gevonden. Ik vlieg met name zakelijk en de tickets worden voor me geboekt. (Alleen economy class) Nu kom ik tot einde jaar een aantal XP tekort en kan natuurlijk voor de fun prive wat vluchten maken maar misschien gaat dat niet lukken. Nu vlieg ik maandagochtend naar CPH in economy (5XP) en vroeg me af dat wanneer ik nu upgrade met miles naar BC of ik dan 15XP krijg. Ik denk het niet, maar kan het zo 123 niet vinden.
Hi Wes,
Helaas krijg je die inderdaad niet 🙁
American Express Platinum met 170.000 Membership Rewards punten? Bestel hem via American Express Platinum (je kunt ook andere kaarten kiezen!)
American Express Flying Blue Platinum (of gold) kaart het eerste jaar gratis en 120.000 miles? Bestel hem via: Amex Flying Blue Platinum
Mijn vliegverleden: https://my.flightradar24.com/glennhaak
Ok mensen, help me even. Heb gezocht maar niet zo snel gevonden. Ik vlieg met name zakelijk en de tickets worden voor me geboekt. (Alleen economy class) Nu kom ik tot einde jaar een aantal XP tekort en kan natuurlijk voor de fun prive wat vluchten maken maar misschien gaat dat niet lukken. Nu vlieg ik maandagochtend naar CPH in economy (5XP) en vroeg me af dat wanneer ik nu upgrade met miles naar BC of ik dan 15XP krijg. Ik denk het niet, maar kan het zo 123 niet vinden.
Referral linkje naar de Flying Blue American Express kaart: americanexpress.com/nl-nl/referral/fb-gold?ref=wESSEV6WAU&XLINK=MYCP
Godenzoon14 wrote:@Remcoflyer wat @Carel1 bedoelt is: AMS - CDG - BCN en weer terug, zo krijg je 4 vluchten in J, wat neerkomt op 60XP, deze zijn vaak te boeken voor rond de €430 wat (ondanks dat het veel geld is), een goede deal is. Er is ook een subforum voor economy fares maar er wordt hier wat betreft Flying Blue meer gefocust op de J fares omdat daar meer XP mee te verdienen is.
Ok, duidelijk zit waarschijnlijk op het verkeerde forum
Remcoflyer wrote:Mis mischien iets maar je krijgt 30xp voor een retour Parijs in business. Jammer dat sommige zaken niet helemaal duidelijk zijn maar uiteindelijk ben ik niet tevreden maar jij wel. Geloof ook niet dat dit forum daadwerkelijk geschikt is voor mensen die veel vliegen in economy!
@Remcoflyer wat @Carel1 bedoelt is: AMS - CDG - BCN en weer terug, zo krijg je 4 vluchten in J, wat neerkomt op 60XP, deze zijn vaak te boeken voor rond de €430 wat (ondanks dat het veel geld is), een goede deal is. Er is ook een subforum voor economy fares maar er wordt hier wat betreft Flying Blue meer gefocust op de J fares omdat daar meer XP mee te verdienen is.
American Express Platinum met 170.000 Membership Rewards punten? Bestel hem via American Express Platinum (je kunt ook andere kaarten kiezen!)
American Express Flying Blue Platinum (of gold) kaart het eerste jaar gratis en 120.000 miles? Bestel hem via: Amex Flying Blue Platinum
Carel1 wrote:Hoe je dat kunt doen, staat in mijn vorige post:
5 keer retour AMS-CDG-Een stad in Europa bv CPH. Dat geeft in C 5x60=300XP.
Mis mischien iets maar je krijgt 30xp voor een retour Parijs in business. Jammer dat sommige zaken niet helemaal duidelijk zijn maar uiteindelijk ben ik niet tevreden maar jij wel. Geloof ook niet dat dit forum daadwerkelijk geschikt is voor mensen die veel vliegen in economy!
Denzi wrote:Het grootste verschil is denk ik dat je je moeilijker stapje voor stap omhoog kwalificeert door de reset. Maar het programma beloond continue loyaliteit veel beter. 70k punten was vooraal echt heel veel op hele dure tickets vliegen of veel ICA vluchten in business. En op segmenten was het ook gewoon enorm veel. Nu kan je je daarvoor dus ook kwalificeren door een combinatie van beide te hebben.Als een voorbeeld: Ik had me vorig jaar op segmenten en punten gekwalificeerd. Waarvan heel veel naar het midden-oosten, die dus maar als 1 segment tellen, maar relatief nu meer XP's. Als ik dit allemaal in XP's had gezet was ik al veel verder geweest. Het programma beloond loyaliteit vind ik juist veel beter doordat de manier om je te kwalificeren combinaties toe laat. Daarnaast moet je gewoon eenmaal 3000XP halen en je bent Plat4Life 🙂 (voor mij dus nog 2000 te gaan), dat maakt het tellen ook makkelijker.
Daarnaast moet je gewoon eenmaal 3000XP halen en je bent Plat4Life 🙂 (voor mij dus nog 2000 te gaan), dat maakt het tellen ook makkelijker.
Is dat ook in Euro's uit te drukken ? 🙂
Remcoflyer wrote:
Mocht je toevallig werken voor KLM kan je mij een PB sturen waar ik je mijn FB nr. geef
Hiervoor kan je op dit forum niet terecht; het is geen platform namens KLM en er zijn ook geen directe lijnen naar KLM. Ook zal Flying Blue de wijzigingen niet terugtrekken.
Uiteraard kunnen we hier wel advisern op basis van je reispatroon om je XP’s te maximaliseren. Bijvoorbeeld met een mileage run of extra overstap.
Hoe je dat kunt doen, staat in mijn vorige post:
5 keer retour AMS-CDG-Een stad in Europa bv CPH. Dat geeft in C 5x60=300XP.
Een Amex Flying Blue Gold kaart met 30 XP en tijdelijk 30.000 via deze link:
https://www.americanexpress.com/nl-nl/referral/fb-gold?ref=cARELHD8Yn&XL=MIANS
FB Platinum PA; IHG Diamond Ambassador.
Carel1 wrote:Ik vlieg zeker niet altijd in C. Als je Gold bent, zijn 300XP voldoende voor Platinum. Dat zijn bv 5 retours AMS-CDG-een stad in Europa. Dan kun je voor ruim € 2.000 Platinum zijn. Dat vind ik niet duur voor een topstatus.
Ik vlieg waarschijnlijk met een andere KLM, maar ik krijg maar 50C
Carel1 wrote:Ik vlieg zeker niet altijd in C. Als je Gold bent, zijn 300XP voldoende voor Platinum. Dat zijn bv 5 retours AMS-CDG-een stad in Europa. Dan kun je voor ruim € 2.000 Platinum zijn. Dat vind ik niet duur voor een topstatus.
vindt ik knapdit als ik 5x retour Parijs vlieg heb ik 50xp. Ben dit jaar 3xUSA, 1xrusland, 4xNoorwegen, 3x Schotland gevolgen allemaal retourvluchten. Ben gewoon silver, maar jij platinum hoe doe je dat!
Godenzoon14 wrote:Er is een verschil tussen een kritische uiting en een zogenoemde "rant", lees je eerste post nog eens terug, kijk eens naar het aantal uitroeptekens dat je gebruikt en de gekleurde opmerkingen die puur en alleen over jouw eigen situatie gaan.
Sorry, ik had niet begrepen dat dit forum niet gericht mocht zijn op persoonlijke meningen en ervaring te delen. Mijn excuses
Mocht je toevallig werken voor KLM kan je mij een PB sturen waar ik je mijn FB nr. geef
Ik vlieg zeker niet altijd in C. Als je Gold bent, zijn 300XP voldoende voor Platinum. Dat zijn bv 5 retours AMS-CDG-een stad in Europa. Dan kun je voor ruim € 2.000 Platinum zijn. Dat vind ik niet duur voor een topstatus.
Een Amex Flying Blue Gold kaart met 30 XP en tijdelijk 30.000 via deze link:
https://www.americanexpress.com/nl-nl/referral/fb-gold?ref=cARELHD8Yn&XL=MIANS
FB Platinum PA; IHG Diamond Ambassador.
Remcoflyer wrote:Ik vergelijk gewoon het oude Flying blue programma met het nieuwe waar het moeilijk is om te ontdekken wat er daadwerkelijk verbeterd is voor degene die vliegt. En natuurlijk voor degene die altijd business kunnen vliegen en dat ook kunnen betalen is er geen verschil voor degene die zich dat niet kunnen veroorloven of geen business mogen vliegen is het programma er niet op vooruit gegaan. Maar ik heb al begrepen dat geen kritische uitingen gewenst zijn op dit forum.
Er is een verschil tussen een kritische uiting en een zogenoemde "rant", lees je eerste post nog eens terug, kijk eens naar het aantal uitroeptekens dat je gebruikt en de gekleurde opmerkingen die puur en alleen over jouw eigen situatie gaan.
Carel1 wrote:Ik begrijp het niet helemaal. Je stelt dat je 1 jaar wat minder hebt gevlogen. Als je Gold member was en je vliegt 1 jaar wat minder, ben je nog altijd Silver.
Het programma is nu meer gebaseerd op uitgaven. Bij vliegen in C krijg je 3 maal zoveel XP's als in Y, zo heb ik dit jaar voor het eerst Platinum gehaald. Voor mij pakt het nieuwe programma niet slecht uit. Een voordeel in het nieuwe programma is ook dat een overschot aan XP's wordt meegenomen naar het volgende jaar.
Bij een wijziging in een programma zijn er altijd winnaars en verliezers. Voor mij pakt het goed uit, voor jou slechter. C'est la vie.
Ik vergelijk gewoon het oude Flying blue programma met het nieuwe waar het moeilijk is om te ontdekken wat er daadwerkelijk verbeterd is voor degene die vliegt. En natuurlijk voor degene die altijd business kunnen vliegen en dat ook kunnen betalen is er geen verschil voor degene die zich dat niet kunnen veroorloven of geen business mogen vliegen is het programma er niet op vooruit gegaan. Maar ik heb al begrepen dat geen kritische uitingen gewenst zijn op dit forum.
Het grootste verschil is denk ik dat je je moeilijker stapje voor stap omhoog kwalificeert door de reset. Maar het programma beloond continue loyaliteit veel beter. 70k punten was vooraal echt heel veel op hele dure tickets vliegen of veel ICA vluchten in business. En op segmenten was het ook gewoon enorm veel. Nu kan je je daarvoor dus ook kwalificeren door een combinatie van beide te hebben.
Als een voorbeeld: Ik had me vorig jaar op segmenten en punten gekwalificeerd. Waarvan heel veel naar het midden-oosten, die dus maar als 1 segment tellen, maar relatief nu meer XP's. Als ik dit allemaal in XP's had gezet was ik al veel verder geweest. Het programma beloond loyaliteit vind ik juist veel beter doordat de manier om je te kwalificeren combinaties toe laat. Daarnaast moet je gewoon eenmaal 3000XP halen en je bent Plat4Life 🙂 (voor mij dus nog 2000 te gaan), dat maakt het tellen ook makkelijker.
Flying Blue Platinum // IHG Spire Elite Ambassador // Club Carlson Concierge
- 22 Forums
- 4,327 Onderwerpen
- 132.4 K Berichten
- 92 Online
- 5,344 Leden