Forum

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

9,193 Berichten
430 Gebruikers
7392 Reactions
1.2 M Bekeken
SVDH
 SVDH
(@svdh-2)
Famed Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden
Topic starter  
Fripsmaster wrote:Met de vluchten die ik deze maand nog moet maken, heb ik er in totaal 12 nodig. Als ik beter had gekeken naar de boekingsklasse, had ik er nu slechts 3 nodig...:( Ik heb een weekend er voor over in december om mileage run te doen en 500 euro...

12 in één weekend is wel wat krap ben ik bang... ik denk dat 8 redelijkerwijs de max. is? ZWE-AMS-NCE (of BIO?) en een retour in tegengestelde richting voor dezelfde dagen

Status // Airlines: FB Plat, AA EXP // Hotels: Accor Plat

FBAMEX? NeverNotFlying.com // Video's? youtube.com/NeverNotFlying

Was hoofdredacteur voor de InsideFlyer.nl frontpage, maar niet meer.
Iemand had mijn FBAMEX refferal link verwijderd :rolleyes:

BeantwoordenCiteren
Fripsmaster
(@fripsmaster)
Famed Member

SVDH wrote:Hoeveel segmenten heb je nog nodig Fripsmaster?

Met de vluchten die ik deze maand nog moet maken, heb ik er in totaal 12 nodig. Als ik beter had gekeken naar de boekingsklasse, had ik er nu slechts 3 nodig...:( Ik heb een weekend er voor over in december om mileage run te doen en 500 euro...

KL vlieg ik alleen binnen Europa en dit is max. 2 uur, dus ik vind Economy geen probleem (plus ik ben niet erg lang). Bij DL krijg je als Gold wel EC en deze maand ga ik beleven om ik hoog genoeg ben om een upgrade te krijgen naar BC. Naar Azie vlieg ik liever nu KE (afgelopen maand mee gevlogen, top!).

Laat ons weten of je daadwerkelijk verschil merkt tussen Gold & Plat!

KLM FB Platinum | Hilton Diamond | IHG Platinum | Radisson VIP | ALL Silver | Avis President's Club | Hertz Five Star | MyFlightRadar24

Visits 2026 (>2): AMS CDG ILO LCY MAN MNL MUC PPS PRG SOF TPE VIE ZAG
Carriers 2026: 5J AF FB FR KL LH OS Z2

BeantwoordenCiteren
SVDH
 SVDH
(@svdh-2)
Famed Member
Topic starter  
Fripsmaster wrote:Ik denk het niet, tenzij ik een dubbele segment run doe in december, back to back. In een ander topic had ik ook al gevraagd of er voordelen waren om PLAT te worden, naast EC stoel & 100% bonus miles. Er werd mij verteld dat upgrades waarschijnlijker zijn en je bent een jaar langer GOLD. Als iemand nog een suggestie heeft voor een dubbele segment run back to back ergens december, dan hoor ik dat graag.

Dat klopt inderdaad wel, Plat vs. Gold is niet mega veel verschil, maar als je op segmenten kwalificeert is het wel fijn om op KL altijd je voorkeursstoel gratis te kunnnen kiezen, ipv. 10 a 15 euro in Europa of 50 a 70 euro op long haul te moeten betalen. Je zou mogen hopen dat de hogere elite status tot hogere herkenning leidt, maar dat is afwachten. Ik haal misschien wel Plat dit jaar, en ga 't verschil dan echt testen.

Hoeveel segmenten heb je nog nodig Fripsmaster?

BeantwoordenCiteren
Fripsmaster
(@fripsmaster)
Famed Member

SVDH wrote:gaat 't nog lukken dit jaar?

Ik denk het niet, tenzij ik een dubbele segment run doe in december, back to back. In een ander topic had ik ook al gevraagd of er voordelen waren om PLAT te worden, naast EC stoel & 100% bonus miles. Er werd mij verteld dat upgrades waarschijnlijker zijn en je bent een jaar langer GOLD. Als iemand nog een suggestie heeft voor een dubbele segment run back to back ergens december, dan hoor ik dat graag.

SVDH wrote:bij KL zit je meestal wel goed inderdaad. Let erop dat mijlen verdient, zelfs al zijn het er niet veel. Qualifying miles=Qualifying segment. Bij AF is het soms wat lastiger inderdaad, omdat je daar niet direct ziet hoeveel miles je verdient.

Als je KL boekt, zit je inderdaad altijd goed (tenzij het klasse O & X), ik vlieg alleen graag met AF als het kan.

Hastamanana wrote:Als het met een partner is, check dan zeker de flying blue website voor die partner en booking codes. Want hoewel ik mijlen kreeg van Alitalia op die segmenten goochelt FB ermee als je niet oplet 🙂

Dit doe ik nu ook altijd omdat ik bij CZ 2 segmenten had die niet meetelden (CDG-CAN, CAN-MEL) en dat tikt aardig aan in de miles als ze meetelden :). Dit jaar ben ik al 9(!) segmenten misgelopen omdat ik niet goed had gekeken bij de boekingsklasse. Vanaf nu check ik altijd de Flying Blue website om te kijken of ik in aanmerking voor miles.

KLM FB Platinum | Hilton Diamond | IHG Platinum | Radisson VIP | ALL Silver | Avis President's Club | Hertz Five Star | MyFlightRadar24

BeantwoordenCiteren
(@hastamanana)
Eminent Member

Ik had recent bij Alitalia 4 segmenten die maar voor twee telden. 250 en 125 mijl in 1 richting, maar de 125 was FCO VCE domestic in Q en dat telt niet. De mijlen zijn door KLM samengevoegd als 2*375 voor BCN-FCO retour en de domestic AZ staat wel in de lijst maar met 0 mijl en geen segmenten.

Als het met een partner is, check dan zeker de flying blue website voor die partner en booking codes. Want hoewel ik mijlen kreeg van Alitalia op die segmenten goochelt FB ermee als je niet oplet 🙂

United Premier / *A Gold | Flying Blue Gold | 2014: AMS (3) ATL (2) BCN (16) BRU (8) CDG (3) FCO (4) HNL JNB (2) MAD (2) MSP PMI RMF SFO (3) STL VCE VRN WDH

BeantwoordenCiteren
SVDH
 SVDH
(@svdh-2)
Famed Member
Topic starter  
bkraan wrote:Hoe kun je dat controleren? Ik dacht dat je safe zat als je gewoon bij KLM je boeking doet.

bij KL zit je meestal wel goed inderdaad. Let erop dat mijlen verdient, zelfs al zijn het er niet veel. Qualifying miles=Qualifying segment.
Bij AF is het soms wat lastiger inderdaad, omdat je daar niet direct ziet hoeveel miles je verdient.

BeantwoordenCiteren
bkraan
(@bkraan)
Estimable Member

Fripsmaster wrote:Mocht het nog niet gezegd zijn, maar als je AF vluchtnummer hebt maar geopereerd door KLM, en het is een goedkope prijs, wees voorzichtig! Het kan zijn dat je dan een MiNi Fare te pakken hebt en die tellen NIET mee als segmenten of miles!! Die fout heb ik dit jaar al 5 keer gemaakt, allemaal op het traject AMS-CDG v.v. Zonde, want ik kan dit jaar nog eventueel PLAT halen.

Hoe kun je dat controleren? Ik dacht dat je safe zat als je gewoon bij KLM je boeking doet.

https://my.flightmemory.com/bkraan

BeantwoordenCiteren
(@basjep)

SVDH wrote:met bonus is het nog steeds een prijs van ~2,8 cent per mijl, da's redelijk pittig!

Dat is ook de reden dat ik er zelf waarschijnlijk geen gebruik van ga maken:)

BeantwoordenCiteren
SVDH
 SVDH
(@svdh-2)
Famed Member
Topic starter  
Fripsmaster wrote:Mocht het nog niet gezegd zijn, maar als je AF vluchtnummer hebt maar geopereerd door KLM, en het is een goedkope prijs, wees voorzichtig! Het kan zijn dat je dan een MiNi Fare te pakken hebt en die tellen NIET mee als segmenten of miles!! Die fout heb ik dit jaar al 5 keer gemaakt, allemaal op het traject AMS-CDG v.v.

als je op de site van AF boekt moet je er inderdaad mee oppassen, er zijn meer mensen 'ingetrapt'. Als je op KLM.com boekt kun je zien hoeveel miles je verdient met de vlucht, en als daar niet 0 staat, dan is het wel qualifying. Ook als het operated by AF is. Als je multi-segment hebt, kijk even of het aantal mijlen een veelvoud van 188 is (het minimum aantal mijlen voor een vlucht die 25% verdient).

Zonde, want ik kan dit jaar nog eventueel PLAT halen.

gaat 't nog lukken dit jaar?

BeantwoordenCiteren
SVDH
 SVDH
(@svdh-2)
Famed Member
Topic starter  
Basjep wrote:Vanaf 1 nov tot aan het einde van het jaar een bonus van 50% als je minimaal 40.000 Miles koopt. Koop je er minder dan krijg je er 25% bij.

met bonus is het nog steeds een prijs van ~2,8 cent per mijl, da's redelijk pittig!

BeantwoordenCiteren
(@basjep)

Vanaf 1 nov tot aan het einde van het jaar een bonus van 50% als je minimaal 40.000 Miles koopt. Koop je er minder dan krijg je er 25% bij.

BeantwoordenCiteren
Fripsmaster
(@fripsmaster)
Famed Member

Mocht het nog niet gezegd zijn, maar als je AF vluchtnummer hebt maar geopereerd door KLM, en het is een goedkope prijs, wees voorzichtig! Het kan zijn dat je dan een MiNi Fare te pakken hebt en die tellen NIET mee als segmenten of miles!! Die fout heb ik dit jaar al 5 keer gemaakt, allemaal op het traject AMS-CDG v.v. Zonde, want ik kan dit jaar nog eventueel PLAT halen.

BeantwoordenCiteren
Jack of all trades
(@jack-of-all-trades)
Prominent Member

Ready2Board wrote:Graag even back to topic, discussies over de Amex FB kaart horen thuis in een apart topic:
https://forum.ikvliegveel.com/threads/flying-blue-american-express.13/page-13

Thanks voor de structuur 🙂 En de link.

Airlines: FB Ulti, United Premier // Hotels: Marriott Ambassador, Marriott Lifetime Gold, Hilton Diamond // AMEX Centurion, Business Gold

Amex Plat Bonus referral - 170K

BeantwoordenCiteren
(@redactie)
Noble Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

Graag even back to topic, discussies over de Amex FB kaart horen thuis in een apart topic:
https://forum.ikvliegveel.com/threads/flying-blue-american-express.13/page-13

BeantwoordenCiteren
(@hastamanana)
Eminent Member

Jack of all trades wrote:Thanks voor de shortcut suggestie. Ik heb sinds kort een credit score van 0.0 in Canada en heb een Amex FB Plat kaart in NL. Ik ga proberen om een Canadese Amex Plat te krijgen. Afwachten of het lukt

Heb je die al lang? In principe voor de US zou je die al een jaar moeten hebben. Ik vertrek zelf pas eind november daarheen, en heb mijn AMEX sinds juli, dus het zal nog even wachten worden... 🙂 Veel succes alvast, hopelijk werkt het!

United Premier / *A Gold | Flying Blue Gold | 2014: AMS (3) ATL (2) BCN (16) BRU (8) CDG (3) FCO (4) HNL JNB (2) MAD (2) MSP PMI RMF SFO (3) STL VCE VRN WDH

BeantwoordenCiteren
Pagina 608 / 613
Deel: