Forum

Meldingen
Alles wissen

[Sticky] Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

9,198 Berichten
430 Gebruikers
7397 Reactions
1.2 M Bekeken
Bjorn
(@bjorn)
Prominent Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden

Ik zit op dit moment op 11QF. Dat betekend dat ik er nog 4 nodig heb om naar Silver te gaan.
In november ga ik met mijn moeder naar Londen, dat betekend dus 2 extra QF dus totaal 13QF.

Ik zou erg graag naar Silver willen maar weet niet zeker of het het geld waard is om in een korte periode nog 2 vluchten te doen. Wat zouden jullie in mijn situatie doen?

→ Flying Blue Earning Online extensie (Chrome/Safari/Firefox)
→ Alle locaties waar je kunt betalen met AMEX
→ Flying Blue Miles Calculator (tool)

→ Classic AMEX: Tot 40.000 Membership Rewards via deze link.
→ FB AMEX: Tot 40.000 Flying Blue Miles cadeau en korting via deze link.
→ AwardWallet: 3 maanden gratis AwardWallet Plus proberen via deze link

BeantwoordenCiteren
(@bwempe)

Arjan69 wrote:Juiste topic? Begrijp je boodschap niet helemaal.. 😎

Dit was als reactie op @Maarten_22, die hier een vraag stelde over wat de goedkoopste manier was om twee QF's bij elkaar te vliegen. Voor de overzichtelijkheid heeft @Flying doc de Q/A naar de juiste thread verplaatst;)

Arjan69 and Flying doc reacted
BeantwoordenCiteren
(@arjan69)
Deelgenomen: 12 jaar geleden

Flying doc wrote:Twee segmenten is DUS-AMS voor 97€ zonder boekingskosten zover ik weet direct op KLM.de.

Juiste topic? Begrijp je boodschap niet helemaal.. 😎

BeantwoordenCiteren
(@flying-doc)

Twee segmenten is DUS-AMS voor 97€ zonder boekingskosten zover ik weet direct op KLM.de.

BeantwoordenCiteren
(@daan3)
Noble Member

high_class wrote:Skypriorty checkin?

jazeker, eerst gingen ze bellen, dan achter de balie vandaan om nog wat te checken, denk zo maar 10 minuten staan wachten.

high_class reacted
BeantwoordenCiteren
(@high_class)
Noble Member

Daan3 wrote:Pff, wij hebben anders behoorlijk lang aan de desk gestaan, ondanks gold status. Alles werd gecontroleerd na de trip met de thalys. ik adviseer om geen risico te nemen en de stempel te halen bij de conducteur.

Skypriorty checkin?

BeantwoordenCiteren
(@daan3)
Noble Member

high_class wrote:Ik had inderdaad mijn best gedaan om het te laten stempelen. Bij het ophalen van de tickets werd nergens om gevraagd. Het is dus een beetje random, maar ik vermoed dat wanneer je status hebt, ze bij het inchecken minder moeilijk zijn

Pff, wij hebben anders behoorlijk lang aan de desk gestaan, ondanks gold status. Alles werd gecontroleerd na de trip met de thalys. ik adviseer om geen risico te nemen en de stempel te halen bij de conducteur.

BeantwoordenCiteren
(@high_class)
Noble Member

BWempe wrote:Officieel mag dat niet. Je treinticket, wat je ophaalt op ZWE-station, moet je in de trein af laten stempelen door de conducteur, waarna je dit ticket om kan wisselen voor je boarding pass bij het loket op Schiphol.
Ondanks dat ik ook verhalen heb gehoord dat mensen met ongestempelde tickets gewoon hun boarding pass overhandigd kregen op Schiphol, moet je uiteraard wel je treinticket ophalen op ZWE. Er zit niets anders op, dan naar onze zuiderburen af te reizen indien je ZWE als beginbestemming boekt:rolleyes:

EDIT: de terugweg hoef je uiteraard niet per trein naar ZWE te reizen. Wanneer je je bagage hebt opgepikt op Schiphol, kan je direct naar huis. Om wel aanspraak te maken op de miles/QF's, haal je je treinticket wel op aan het loket.

EDIT2: wanneer je bijvoorbeeld in de buurt van Rotterdam woont, kan je wel gewoon op de Thalys stappen, en daarna uitstappen op Rotterdam CS:)

Ik had inderdaad mijn best gedaan om het te laten stempelen. Bij het ophalen van de tickets werd nergens om gevraagd. Het is dus een beetje random, maar ik vermoed dat wanneer je status hebt, ze bij het inchecken minder moeilijk zijn

BeantwoordenCiteren
(@kilian)

MartinR wrote:Stel dat je een ticket hebt geboekt met startpunt ZWE, mag je dan het eerste segment overslaan en gewoon opstappen in AMS? Aardig wat verschil gezien in prijs als je via ZWE boekt

Nee dit kan niet, andersom kan op dit traject wel 😉

BeantwoordenCiteren
(@bwempe)

MartinR wrote:Stel dat je een ticket hebt geboekt met startpunt ZWE, mag je dan het eerste segment overslaan en gewoon opstappen in AMS? Aardig wat verschil gezien in prijs als je via ZWE boekt

Officieel mag dat niet. Je treinticket, wat je ophaalt op ZWE-station, moet je in de trein af laten stempelen door de conducteur, waarna je dit ticket om kan wisselen voor je boarding pass bij het loket op Schiphol.
Ondanks dat ik ook verhalen heb gehoord dat mensen met ongestempelde tickets gewoon hun boarding pass overhandigd kregen op Schiphol, moet je uiteraard wel je treinticket ophalen op ZWE. Er zit niets anders op, dan naar onze zuiderburen af te reizen indien je ZWE als beginbestemming boekt:rolleyes:

EDIT: de terugweg hoef je uiteraard niet per trein naar ZWE te reizen. Wanneer je je bagage hebt opgepikt op Schiphol, kan je direct naar huis. Om wel aanspraak te maken op de miles/QF's, haal je je treinticket wel op aan het loket.

EDIT2: wanneer je bijvoorbeeld in de buurt van Rotterdam woont, kan je wel gewoon op de Thalys stappen, en daarna uitstappen op Rotterdam CS:)

Flying doc reacted
BeantwoordenCiteren
(@martinr)
Reputable Member

Stel dat je een ticket hebt geboekt met startpunt ZWE, mag je dan het eerste segment overslaan en gewoon opstappen in AMS? Aardig wat verschil gezien in prijs als je via ZWE boekt

BeantwoordenCiteren
(@ipponmaster)
Honorable Member

WorldTraveller13 wrote:PH-BVD is een B77W, deze zijn nog niet aan de beurt. Alleen de nieuw geleverde B77W (BVN/BVO) hebben al de nieuwe WBC.

Thanks! Mn pa vliegt morgen naar Singapore vandaar dat ik het even wou checken :). Top!

BeantwoordenCiteren
(@ipponmaster)
Honorable Member

Kan iemand mij vertellen of het KLM vliegtuig met het nummer: PHBVD de nieuwe business class configuratie heeft?

BeantwoordenCiteren
(@high_class)
Noble Member

Ik ga er voor hem niet op gokken. Bleek trouwens dat nadat hij had gebeld over dit met FB een of andere medewerker hem kon vertellen dat die ruim genoeg miles zou krijgen. Nu kon ik dat nergens uithalen, hij weer gebeld en nu kwam een andere medewerker tot het zelfde aantal als dat ik had had berekend... lekker dit. Kan je trouwens niet een IC V klasse opgraden naar Q bijvoorbeeld? kan het zo snel niet vinden op het internet

BeantwoordenCiteren
(@arjan69)

WorldTraveller13 wrote:Ik ga ervan uit dat je de level miles van AMEX bedoelt.
De level miles worden bijgeschreven één dag voordat hij zijn maandelijkse overzicht ontvangt. Houdt er wel rekening mee dat deze zijn geteld tot ongeveer 5 dagen voor het maandelijkse overzicht.

Yep, je hebt helemaal gelijk. Ik had de segmenten in m'n hoofd aangezien ik daar alleen maar wat aan heb, maar het gaat hem om de level Miles... Xcusie

BeantwoordenCiteren
Pagina 583 / 614
Deel: