Forum

Meldingen
Alles wissen

FB Mileage runs (segmenten dan vooral)

3,099 Berichten
319 Gebruikers
3980 Reactions
647.8 K Bekeken
(@nvgfocus)
Prominent Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden

Kan wel, maar is kort. Metro is ongeveer 20/30 minuten en security is meestal vrij snel op Madrid

Tijdelijk 30.000 Flying Blue Miles & 30 XP met als bonus een GRATIS Flying Blue American Express kaart? Vraag via de volgende link een American Express creditcard aan: Klik hier

www.americanexpress.nl/introduceren/nielsv98ot?CPID=999999548
-------------------------------------------------------------------------------------------------
De hoogste cashbacks bij o.a. hotels. Bij inschrijving ontvang je 5 Pond
https://www.topcashback.co.uk/ref/nvgfocus

BeantwoordenCiteren
Mikey
(@mikey)
Reputable Member
Deelgenomen: 11 jaar geleden

ff een vraagje, misschien weet iemand dat hier ; ik zie dat AF een paar twin propellor vliegtuigen in de vloot heeft. Weet iemand op welke route deze vliegen ? Lijkt me leuk eens een vluchtje te pakken met zo'n vliegtuig. Temeer daar ik zelf, sinds een paar maanden, op een propellor vliegtuigje vlieg, eens kijken hoe zo'n kist zich gedraagt in de lucht.

P.s. loop nu een beetje te hangen in de lounge op MAD airport, einde van deze dag sta ik op 292 XP. Ik kwam deze keer alleen in de lounge bij gate 69 in, bij de andere lounge werd ik weggestuurd ?

Heeft iemand trouwens ervaring met Madrid even induiken op een 4 uur stopover ? Of is dat toch te krap, ik durf het niet zo goed aan 🙂
Heb al heel wat keren in mijn "carriere" een vliegtuig uit mogen "zwaaien" 😀

BeantwoordenCiteren
MVA20
(@mva20)
Noble Member
Deelgenomen: 9 jaar geleden

Arold wrote:Ik zie al wat er verkeerd ging. Toen ik de afstand Madrid-Las Palmas berekende nam Google mijn adres i.p.v. Madrid Mijn excuses dat ik iets plaatste wat nergens op sloeg

Tip: www.gcmap.com

map

American Express Platinum kaart met 170.000 bonuspunten: https://americanexpress.com/nl-nl/referral/platinum?ref=mELVIVYBej&XL=MIANS

American Express Gold kaart met 70.000 bonuspunten: https://www.americanexpress.com/nl-nl/referral/gold?ref=mELVIVYBej

danfl44 and Godenzoon14 reacted
BeantwoordenCiteren
Godenzoon14
(@godenzoon14)
Famed Member

Arold wrote:Met alles wat ik tegenkom blijf ik de tripjes Barcelona, Rome, Boedapest of Warschau voor circa €400 en 60 XP nog steeds de beste deals vinden.

Ik heb een trip DUS-BLL staan, via CDG en AMS, 90XP voor €521, met nog een positioneringsvlucht AMS-DUS in eco voor 10XP, totaal 100XP voor €621 🙂

American Express Platinum met 170.000 Membership Rewards punten? Bestel hem via American Express Platinum (je kunt ook andere kaarten kiezen!)

American Express Flying Blue Platinum (of gold) kaart het eerste jaar gratis en 120.000 miles? Bestel hem via: Amex Flying Blue Platinum

Mijn vliegverleden: https://my.flightradar24.com/glennhaak

Carel1 and beuse242 reacted
BeantwoordenCiteren
Carel1
(@carel1)
Famed Member
Deelgenomen: 12 jaar geleden

Arold wrote:Met alles wat ik tegenkom blijf ik de tripjes Barcelona, Rome, Boedapest of Warschau voor circa €400 en 60 XP nog steeds de beste deals vinden.

Dat vind ik ook, KopenhageN via CDG is ook geregeld voor die prijs te boeken.

Een Amex Flying Blue Gold kaart met 30 XP en tijdelijk 30.000 via deze link:
https://www.americanexpress.com/nl-nl/referral/fb-gold?ref=cARELHD8Yn&XL=MIANS
FB Platinum PA; IHG Diamond Ambassador.

beuse242 and Arold reacted
BeantwoordenCiteren
Arold
(@arold)
Eminent Member
Deelgenomen: 8 jaar geleden

WorldTraveller wrote:Intra-Europa heeft normaal gesproken wel één van de laagste prijs per xp. Daarnaast ben je minder tijd voor kwijt dan voor long haul tripjes.

Met alles wat ik tegenkom blijf ik de tripjes Barcelona, Rome, Boedapest of Warschau voor circa €400 en 60 XP nog steeds de beste deals vinden.

beuse242 reacted
BeantwoordenCiteren
Arold
(@arold)
Eminent Member

danfl44 wrote:MAD-LPA is slechts 1000 mijl, pas bij 2000 mijl (en internationaal) zou hij in long 1 vallen. 42XP it is.

Met de mooie longhaul BC deals van de afgelopen tijd raad ik überhaupt de intra-europa runs niet aan. KLM gaat vast wel weer bijv. wat china-tickets dumpen, goede prijs per xp en een mooie ervaring!

Ik zie al wat er verkeerd ging. Toen ik de afstand Madrid-Las Palmas berekende nam Google mijn adres i.p.v. Madrid Mijn excuses dat ik iets plaatste wat nergens op sloeg

BeantwoordenCiteren
danfl44
(@danfl44)
Noble Member

Arold wrote:Aaah nee meen je? Ik was ervan uitgegaan dat A’dam-Parijs 15 XP was en Madrid- Las Palmas 24 op basis van afstand. Maar goed dat je me uit mijn droom helpt;) Die 42 XP van je is dus wat het me oplevert? Dank je voor het antwoorden!

MAD-LPA is slechts 1000 mijl, pas bij 2000 mijl (en internationaal) zou hij in long 1 vallen. 42XP it is.

Met de mooie longhaul BC deals van de afgelopen tijd raad ik überhaupt de intra-europa runs niet aan. KLM gaat vast wel weer bijv. wat china-tickets dumpen, goede prijs per xp en een mooie ervaring!

Amex uitgelegd op mijn blog | Reguliere referral | Flying Blue referral | Met jullie hulp kan ik mooie verslagen en handleidingen blijven maken!

Blog: Puntentrotter
Uitgelichte vluchtreview: Air France La Première
Als Nederlander geïnteresseerd in Amerikaanse creditcards? Lees hier hoe en wat!

Werk: Puntenconsultant
Wij geven advies bij het maximaliseren van punten en miles en boeken zonder extra kosten mooie hotels met bijzondere voordelen. Denk aan: $ 100,00 credit, gratis ontbijt, upgrades en meer bij Hilton, Accor, Marriott, IHG, Shangri La, Jumeirah, Four Seasons, Mandarin Oriental, Virtuoso, Preferred en anderen.

Arold reacted
BeantwoordenCiteren
Arold
(@arold)
Eminent Member

danfl44 wrote:Ha, in de snelheid even vergeten dat Gran Canaria uiteraard een binnenlandse vlucht is.. Des te kariger.

Aaah nee meen je? Ik was ervan uitgegaan dat A’dam-Parijs 15 XP was en Madrid- Las Palmas 24 op basis van afstand. Maar goed dat je me uit mijn droom helpt;) Die 42 XP van je is dus wat het me oplevert? Dank je voor het antwoorden!

BeantwoordenCiteren
danfl44
(@danfl44)
Noble Member

Ha, in de snelheid even vergeten dat Gran Canaria uiteraard een binnenlandse vlucht is.. Des te kariger.

Amex uitgelegd op mijn blog | Reguliere referral | Flying Blue referral | Met jullie hulp kan ik mooie verslagen en handleidingen blijven maken!

Als Nederlander geïnteresseerd in Amerikaanse creditcards? Lees hier hoe en wat!

Wij geven advies bij het maximaliseren van punten en miles en boeken zonder extra kosten mooie hotels met bijzondere voordelen. Denk aan: $ 100,00 credit, gratis ontbijt, upgrades en meer bij Hilton, Accor, Marriott, IHG, Shangri La, Jumeirah, Four Seasons, Mandarin Oriental, Virtuoso, Preferred en anderen.

lloydje33 reacted
BeantwoordenCiteren
danfl44
(@danfl44)
Noble Member

Arold wrote:Misschien iemand die me hierbij helpen wilt: ik kan een BC ticket Amsterdam-Las Palmas kopen voor €522 bij Air Europa. Zoals gezegd ben ik hier nog niet zo heel erg bedreven in. Volgens mijn berekening levert me dit 78 xp punten op (tussenstop Madrid). Maakt het nog iets uit of ik het ticket via Expedia koop of zo? En de hamvraag: is dit een goede XP deal?

AMS-MAD-LPA v.v. levert 60XP op, geen 78..? (4x15)
Puur als run niet zo sterk. Verder eigen afweging maken van bestemming/prijsverschil/moet je er toch al heen? MAD-LPA wordt wel vaak uitgevoerd op een widebody, als je enigszins rechtvaardiging nodig hebt :p

Via expedia boeken geen enkel punt, ofwel meteen FB nummer invoeren of via klm met boekingscode boeking in account zetten.

BeantwoordenCiteren
Arold
(@arold)
Eminent Member

Misschien iemand die me hierbij helpen wilt: ik kan een BC ticket Amsterdam-Las Palmas kopen voor €522 bij Air Europa. Zoals gezegd ben ik hier nog niet zo heel erg bedreven in. Volgens mijn berekening levert me dit 78 xp punten op (tussenstop Madrid). Maakt het nog iets uit of ik het ticket via Expedia koop of zo? En de hamvraag: is dit een goede XP deal?

BeantwoordenCiteren
Arold
(@arold)
Eminent Member

Peterr82 wrote:Ik kan momenteel niet echt tickets vinden van €400 of lager.
Iemand nog tips?

Boedapest en Warschau kan ik je aanbevelen.

BeantwoordenCiteren
Arold
(@arold)
Eminent Member

Ik ben hier nog maar net. Is ook tevens mijn eerste post. Maar had vorige week met €400 Amsterdam-Warschau BC 60 XP points door via Parijs te vliegen. Vond ik zelf ook niet slecht gevonden;)

JeeDee reacted
BeantwoordenCiteren
Sandor
(@sandor)
Noble Member
Deelgenomen: 10 jaar geleden

Godenzoon14 wrote:Ik had op GF een alert staan, het lijkt er wel op dat hij het weekend van 14-16 sept op dit moment niet meer voor deze prijs te boeken is, maar hij is sowieso al een aantal keer in prijs gestegen en weer gedaald.

https://goo.gl/flights/NhtDV

En daarna via AirFrance.de geboekt om de creditcardkosten te omzeilen 🙂

En laten we de reserveringskosten ook niet vergeten. 😉

beuse242 and Godenzoon14 reacted
BeantwoordenCiteren
Pagina 142 / 207
Deel: