Exclusieve Rituals productlijn aan boord bij KLM2 min leestijd

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Passagiers die met KLM vliegen kunnen vanaf eind deze maand unieke Rituals producten tegenkomen op intercontinentale vluchten. De airline en cosmeticabedrijf zijn hiervoor een samenwerking aangegaan. Speciaal voor KLM heeft Rituals een geur ontwikkeld die reizigers tijdens én na de reis een gevoel van ontspanning moeten geven. ‘The Amsterdam Collection’ werd vandaag in het Rijksmuseum onthuld door de CEO’s van beide bedrijven.

De CEO’s van Rituals en KLM

Product met een verhaal

Dat KLM graag samenwerkt met Nederlandse bedrijven is een feit. Zo wil de maatschappij haar Hollandse identiteit benadrukken en reizigers een memorabele ervaring meegeven. Het ontwerp van The Amsterdam Collection is gebaseerd op de Delfts Blauwe ‘Dekselvaas’ die in het Rijksmuseum ten toon gesteld staat. Het ontwerp van deze vaas bevat bloemen en takken gebaseerd op Aziatisch textiel.

De Dekselvaas in het Rijksmuseum

Ook voor de geur is naar Azië gekeken. De symboliek van de rol die KLM speelt in het samenbrengen van culturen is terug te vinden in de combinatie van Nederlandse tulpen en Japanse yuzu; uit de tijd en plek waarin ‘het Verre Oosten en het historische Westen voor het eerst samenkwamen’. Ondanks de Aziatische origine liet Rituals directeur Raymond Cloosterman weten dat de geur toegankelijk is en zo tegemoet komt aan het diverse spectrum passagiers van KLM.

Aan boord

De productlijn is aan boord in de toiletten van de World Business Class te vinden in de vorm van een hand foam, hand&body lotion, haargel en body mist.

Aan de amenity kits zijn bovendien een lippenbalsem en tube face moisturizer toegevoegd. Een aangename aanvulling. In Economy Class is de hand foam beschikbaar.

Voortaan bevatten de, anderszins karige, amenity kits in de WBC twee mini’s van Rituals

Of de productlijn ook wordt uitgebreid naar douchegel en shampoo voor gebruik in de nieuwe KLM Crown Lounge is nog niet besloten, maar desgevraagd liet KLM CEO Pieter Elbers aan InsideFlyer weten dat dit een ‘mooie en logische vervolgstap zou zijn.’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *