Delta investeert in Premium Select op A330 en B767

Straks ook Delta Premium Select aan boord van de Boeing 767-200/-300 en Airbus A330 (Bron: Delta)

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Kortgeleden maakte Delta nog bekend diverse toestellen versneld uit te faseren door de Coronacrisis. Tegelijkertijd wil de Amerikaanse airline natuurlijk ook klaar zijn voor het moment waarop reizen weer wat makkelijker wordt. Daarom investeert Delta in een nieuwe Premium Select cabine. De toestelkeuze voor deze retrofit is echter opmerkelijk.

Vijf reisklassen

Waar bijvoorbeeld KLM het simpel houdt, biedt Delta heel wat verschillende cabines aan. Natuurlijk heeft dat ook te maken met het uitgebreide binnenlandse narrowbody netwerk, maar toch. In totaal zijn er vijf reisklassen: Basic Economy, Comfort Plus, First Class, Premium Select en Delta One. Basic Economy is het ‘normale’ Economy wat we van bijvoorbeeld KLM en Air France kennen. Delta One is te vergelijken met een normale Business Class cabine. Alles wat daar tussenin zit heeft kenmerken van beide reisklassen.

Delta Comfort+ cabine (Bron: Delta)
Delta Comfort+ cabine (Bron: Delta)

Delta Premium Select

Een echte premium economy, dat wil Delta aanbieden met Premium Select. Je krijgt een stoel die verder naar achter kan en meer comfort biedt. Je krijgt ook een TUMI amenity kit, noise-cancelling headset en een deken met kussen. Als je voor Premium Select kiest dan krijg je ook toegang tot SkyPriority services. Het premium economy product van Delta moet dus de ervaring bieden die tussen economy en business class inzit.

Boeing 767 en Airbus A330

Het Premium Select product komt nu dus ook beschikbaar op alle Boeing 767-300 en Airbus A330 toestellen. De B767 komt deze maand al aan bod. Volgens Delta kun je al deze maand dus al in Premium Select op internationale routes vliegen. De A330 moet naar verwachting in juli gereed zijn. Delta hoopt daarmee op tijd klaar te zijn als het aantal reizen in de zomer weer toeneemt. Beide toestellen hebben straks vier cabines: Main Cabin (economy), Comfort Plus (economy), Premium Select (premium economy) en Delta One (business class).

Het is overigens jammer dat Delta het business class product op de Boeing 767-300 niet aanpakt. Deze is namelijk redelijk verouderd. In de 767-400 is wel een nieuwere premium cabine te vinden. Wat de toestelkeuze verder opmerkelijk maakt is dat het voornamelijk om oudere toestellen gaat. De A330s zijn gemiddeld tien jaar oud, wat heel erg meevalt. Maar de B767s zijn gemiddeld meer dan 23 jaar oud.

Beide toesteltypes krijgen echter ook enkele algemene upgrades. Te denken valt aan bijvoorbeeld een opfris voor de toiletten, nieuwe LED-verlichting en stopcontacten bij elke stoel.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *