BRUSSELS AIRLINES START TORONTO

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Vanaf april 2016 vliegt Brussels Airlines 5 maal per week naar het Canadese Toronto. De Belgische maatschappij reageert hiermee op het vertrek van Jet Airways naar Schiphol.

Het vertrek van Jet Airways hing al een tijdje in de lucht en was blijkbaar het sein voor Brussels Airlines om samen met haar Star Alliance partners in actie te schieten op de trans-Atlantische markt.  Naast de nieuwe Brussels Airlines vlucht naar Toronto, uitgevoerd in codeshare met Air Canada, legt United ook een tweede dagelijkse vlucht in naar Newark en herintroduceert Brussels Airlines de route naar Washington, met 6 vluchten per week, naast de dagelijkse vlucht uitgevoerd door United.  Om de nieuwe lijndienst naar Toronto te kunnen uitvoeren voegt Brussels Airlines een negende Airbus A330 toe aan haar vloot.

het Star Alliance trans-Atlantische netwerk naar Brussel
het Star Alliance trans-Atlantische netwerk naar Brussel

De nieuwe vluchten passen ook mooi in de strategie van Brussels Airport om zich tot een sterke Star Alliance hub te ontwikkelen.  De luchthaven investeert trouwens de komende jaren €550 miljoen in haar infrastructuur. De langverwachte uitbreiding van terminal A zou blijkbaar goedgekeurd zijn. Ook aan het vervangen van het Indische deel van de Jet Airways vluchten wordt gedacht. Brussels Airlines onderzoekt op dit moment samen met Star Alliance partner Air India of een vlucht naar Mumbai haalbaar is.large25Later dit jaar wordt ook nog een 10de Airbus A330 aan de vloot toegevoegd om het Afrika netwerk te versterken. De vluchten naar Kigali, Rwanda en Entebbe, Oeganda, worden uitgebreid en de Belgische maatschappij onderzoekt de mogelijkheid om vluchten naar Lagos, Nigeria & Libreville, Gabon te starten.

Brussels Airlines laat het laatste anderhalf jaar forse groeicijfers optekenen. Zelfs tijdens de maand november, waar Brussel vanwege het terreuralarm wekenlang in de internationale media als een halve oorlogszone werd voorgesteld, slaagde de maatschappij er nog in met 10,9% te groeien. En ondanks de concurrentie van een hele resem low cost maatschappijen vergrootte ze ook haar marktaandeel op Brussels Airport.  Nu is er blijkbaar genoeg vertrouwen bij de maatschappij gecreëerd om deze vrij ambitieuze stappen te ondernemen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *