British Airways schrapt al 10.000 vluchten voor komende winter2 min leestijd

British Airways

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

British Airways schrapt tussen oktober 2022 en maart 2023 in totaal ongeveer 10.000 vluchten van en naar Londen-Heathrow. Dit terwijl de maatschappij deze winter vaker gaat vliegen tussen Schiphol en Londen-Gatwick.

British Airways schrapt 10.000 vluchten

Het gaat vooral om korteafstandsvluchten van en naar Heathrow. Op deze manier wil British Airways de kans op vertraging en annuleringen terugdringen. Op Londen-Heathrow kampen ze net als op Schiphol ook met problemen waardoor vluchten uitvallen of vertraging oplopen. De Britse maatschappij schrapte deze zomer al enkele tienduizenden vluchten vanaf Heathrow. Welke bestemmingen precies worden getroffen is nog niet bekend. Naast korteafstandsvluchten wil British Airways ook een aantal long-haul vluchten schrappen.

British Airways A320
British Airways schrapt deze winter alvast 10.000 vluchten van en naar Londen-Heathrow. (bron: British Airways)

Om reizigers zo min mogelijk te laten voelen van deze vluchtuitvallen gaat British Airways mensen vroegtijdig informeren. Zo hebben ze de mogelijkheid om vroeg van te voren overgeboekt te worden op een andere vlucht.

Ook problemen in Parijs

Deze ‘crisis’ speelt zich dus niet alleen af op Schiphol. Naast Londen-Heathrow kampen ze ook op de luchthaven van Parijs-Charles de Gaulle met problemen. Veel passagiers kregen daar de afgelopen weken te maken met koffers die niet meekonden of te laat aankwamen op hun bestemming. Deze problematiek is veroorzaakt omdat het bagagepersoneel de afgelopen weken staakte. Veel reizigers wachten daarom nog steeds op hun bagage die maar niet te traceren is. Volgens airjournal gaat het om ongeveer 900 koffers. Het personeel was zelfs genoodzaakt om de koffers te openen om de eigenaar te identificeren. Reizigers die hun bagage nog niet terughebben kunnen bij de luchtvaartmaatschappij aanspraak maken op een vergoeding. Ook op Schiphol kampten passagiers deze zomer met vertraagde of achtergebleven bagage. Toen er echt geen uitweg meer was besloot KLM om een deel van de reizigers alleen met handbagage te laten reizen.

Uitgelichte afbeelding: British Airways

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *