Alitalia start codeshare met Avianca Brasil

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Een tijdje terug kondigde Alitalia een nieuwe codeshare overeenkomst aan met Royal Air Maroc. Maar daar blijft het niet bij. Nu komt de Italiaanse maatschappij met een samenwerking met het Braziliaanse Avianca Brasil. Probeert Alitalia met deze nieuwe codeshare nu de Brazilianen warm te maken voor een reis naar Italië?

AZ Code

Alitalia zal met de eigen AZ-vluchtnummers tickets gaan verkopen op bestemmingen van Avianca Brasil. Daarmee zal het marktaandeel van de Italianen daar flink toenemen. Het netwerk van de Braziliaanse maatschappij biedt toegang tot 21 nieuwe bestemmingen. Deze zijn: Brasilia, Cuiabá, Campo Grande, Belem, Belo Horizonte (Confins), Curitiba, Florianópolis, Fortaleza, Foz do Iguaçu, Goiânia, João Pessoa, Maceió, Natal, Navegantes, Porto Alegre, Recife, Rio de Janeiro, Salvador, São Paulo en Vitória. Santiago in Chili behoort ook tot het netwerk. Deze bestemmingen zijn bereikbaar via Rio de Janeiro en São Paulo. Tickets zijn te boeken vanaf 3 juli 2018.

Avianca Brasil

De maatschappij vliegt met een Airbus only vloot. In totaal bestaat de vloot uit 55 toestellen, waaronder de Airbus A318, A319, A320, A320-neo en A330-200. De vloot is nog relatief nieuw, en dat zie je ook in de toestellen terug. De toestellen kennen twee cabines: Economy en Business Class.

Economy cabine van Avianca Brasil
Economy cabine van Avianca Brasil

Naadloze aansluiting

Beide maatschappijen willen het de nieuwe passagiers zo gemakkelijk mogelijk maken. Zo hoef je slechts eenmaal in te checken voor de gehele heen- of terugreis en wordt je bagage doorgelabeld naar de eindbestemming. Avianca Brasil is aangesloten bij Star Alliance en Alitalia is aangesloten bij het SkyTeam. Hoe frequent flyers profiteren van hun privileges bij beide maatschappijen is nog niet bekend.

Nieuwe overeenkomsten

Alitalia zegt zich nog meer te willen richten op het uitbreiden van haar internationale netwerk. Dit met als doel om passagiers uit de thuismarkt zo veel mogelijk bestemmingen te bieden, uiteraard met de juiste frequentie. De nieuwe markten vormen een belangrijke groeipotentie voor de Italiaanse maatschappij.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *