Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Vliegtuigmaatschappijen doen alles voor een zo goed mogelijke service aan boord. Of de service goed is wordt door verschillende bedrijven beoordeeld. Niet alleen de service maar ook het gehele product komt dan aan bod. Zo zijn er jaarlijks allerlei uitreikingen van prijzen. Denk bijvoorbeeld aan de Freddie Awards en de Travellers’ Choice Award. Ditmaal valt KLM in de prijzen bij APEX, en ontvangt zelfs 5 sterren.
Prijzen
Onlangs mocht KLM nog de prijs voor ‘Beste Business Class van Europa’ ontvangen. Deze prijs, Travellers’ Choice Award, werd uitgereikt door de Tripadvisor. Reizigers geven aan positief te zijn over de cabine bij KLM, maar ook de vriendelijkheid van de crew wordt gewaardeerd door de reizigers. Ook Air France is al vaker in de prijzen gevallen. Zo mocht de airline vorig jaar bijvoorbeeld de prijs voor beste klantenservice ontvangen. Maar dit jaar is het dus de beurt aan onder andere KLM om een mooie prijs van APEX, Airline Passenger Experience Association, te ontvangen.
APEX
Meer dan 1 miljoen vluchten van 600 verschillende vliegtuigmaatschappijen zijn beoordeeld door reizigers. APEX baseert zich op de neutrale feedback van reizigers en inzichten van andere partijen. Hierna bepaalt het bedrijf welke prijs een vliegtuigmaatschappij verdient. Bij die beoordeling is onder andere gekeken naar het stoelcomfort, de service, eten en drinken, de content en werking van het entertainmentsysteem en de WiFi aan boord.
KLM kwam heel goed uit de beoordelingen. Daarom heeft APEX 5 sterren aan KLM gegeven. Deze vijf-sterren-classificatie kan de maatschappij in deze lastige tijd zeker gebruiken. Hopelijk helpt het de airline om op deze wijze weer wat meer vertrouwen bij de reizigers te creëren.
Boet Kreiken, Executive Vice President Customer Experience bij KLM zegt het volgende over deze 5-sterren classificatie van KLM:
We zijn ongelooflijk trots en dankbaar voor de waardering van onze klanten en op de grootse prestatie van alle KLM-medewerkers. Zij doen er alles aan om onze klanten een optimale service te verlenen, ook in deze complexe COVID-periode die voor iedereen ontzettend lastig is en veel vraagt van mensen. Dat KLM ook in deze tijd opnieuw zo’n hoge waardering van haar klanten krijgt, is uniek. Deze erkenning brengt ons weer een stap dichter bij KLM’s streven om als Europa’s meest klantgerichte, duurzame en efficiënte netwerkmaatschappij te worden ervaren
Brussels Airlines en anderen
Niet alleen KLM viel in de prijzen. Andere luchtvaartmaatschappijen met vijf sterren zijn onder andere Lufthansa, American Airlines en Delta. Ook de Belgische concurrent, Brussels Airlines, mocht een prijs ontvangen. Zij krijgen van APEX een vier-sterren classificatie. Evenals Air France en British Airways. Tanguy Cartuyvels van Brussels Airlines geeft aan dat ze het een eer vinden om deze beloning voor de toewijding van iedereen bij Brussels Airlines te mogen ontvangen. Afgelopen jaar investeerde het bedrijf in een boutique ervaring op intercontinentale vluchten. Dit samen met de introductie van Premium Economy. Deze investering is goed ontvangen door de reizigers. Het bedrijf zegt dan ook verder te blijven investeren in een nog betere passagierservaring.
Bron & Beeldmateriaal: KLM, Brussels Airlines
robertFB zegt
Gelukkig zijn de Punselie wafels er nog steeds!