Terugbetaling voor alle geannuleerde vluchten van KLM en Transavia1 min leestijd

Wat gebeurt er met de vliegtuigen nu je niet kunt vliegen

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

KLM, Air France en Transavia gaan zich eindelijk volledig houden aan de passagiersrechten verordening voor geannuleerde vluchten. De maatschappijen hebben vandaag hun beleid aangepast. Voor Air France en KLM geldt dat zij nu ook voor vluchten geannuleerd vóór 15 mei een teruggave in geld aan zullen bieden. Eerst beperkte Air France-KLM de teruggave voor vluchten die ná 15 mei, toen minister Van Nieuwenhuizen haar gedoogbeleid introk.

Vluchten voor 15 mei konden alleen in aanmerking komen voor een travel voucher. Nu bieden beide maatschappijen dus restitutie aan voor álle geannuleerde vluchten, ongeacht datum of route. De travel voucher, waarbij je onder bepaalde voorwaarden tot 15% extra waarde kan krijgen, blijft ook van kracht. KLM meldt dat het langer kan duren dan normaal voordat de terugbetaling verwerkt wordt. Beide maatschappijen laten ook weten dat ze “ten volle beseffen dat deze uitzonderlijke omstandigheden ook gevolgen hebben voor onze klanten en we danken hen hartelijk voor hun begrip en geduld.” Klanten die reeds een voucher hebben ontvangen voor een geannuleerde vlucht, kunnen alsnog kiezen voor restitutie. Het proces hiervoor is nog niet bekend gemaakt.

De Boeing 737-800 van KLM (Bron: KLM)

Transavia

Ook budget-dochter Transavia zwicht voor een aankomende rechtszaak en gaat restitutie aanbieden voor álle geannuleerde vluchten. Nu dus ook voor vluchten die vóór 4 juni zijn geannuleerd. Er wordt aan de systemen gewerkt om ook klanten die een voucher hebben gekregen of hebben aangevraagd alsnog de optie voor terugbetaling te bieden.

Reacties

  1. Wim van den Broek zegt

    Al lang bezig met verzoek terugbetaling stoelreserveringen en extra koffer, bij Transavia. Zij proberen via allerlei bochten de zaak te ontwijken. Sturen je berichten via de mail te reageren en daar wordt men weer verwezen naar de whatsapp! Ik heb ook betaald voor drie andere deelnemers aan de reis geboekt bij Primavera. Daar heb ik wel een voucher voor gekregen. Maar bijboekingen bij de vliegmaatschappij vinden ze niet belangrijk om terug te betalen!

  2. Eva zegt

    Gisteren gehoord via mijn reisbureau dat de terugbetaling van mijn KLM voucher en ook een voucher van Transavia, dat het kan duren tenminste een halfjaar tot ik misschien de terugbetalling ontvang. Wanneer ik heb geboekt moest ik binnen drie dagen betalen dan kon het heel snel gaan,maar terugbetaling.,dan moet je gedoeld hebben omdat zij niet weten hoe het moet, meer hoef ik niet te zeggen maar wanneer ik de volgende keer ga boeken,weet ik bij wie ik niet moet boeken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *