Soepeler omboekbeleid ALL Accor & Transavia door Coronavirus2 min leestijd

ALL Accor halveert statusvereiste en past boekingsvoorwaarde wereldwijd aan

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Het mag je inmiddels niet meer ontgaan zijn dat het Coronavirus de samenleving flink aan het aanpakken is. Op verschillende delen van de wereld is de dagelijkse gang van zaken flink ontregeld. Scholen en winkels zijn gesloten, evenals meetings en dergelijke die worden afgelast. Ook zijn er inmiddels tal van bedrijven die het niet meer toestaan om naar het buitenland te reizen voor het werk. Mocht je in dat geval al een reis op de planning hebben staan, dan is het prettig te weten dat je deze kosteloos kunt wijzigen of annuleren. Vanwege het Coronavirus passen nu ook hotels van ALL Accor en Transavia hun omboekbeleid aan.

Omboekbeleid

Afgelopen week maakte onder andere KLM, Air France en Delta al aan dat hun beleid aangepast zou worden vanwege het Coronavirus. Kort betekent dit dat dat je kosteloos je reisdata of bestemming kunt aanpassen. Het bedrag waarvoor je een ticket aangekocht hebt krijg je in een vouchervorm. Deze kun je binnen een jaar inwisselen. Meer over het beleid van onder andere KLM kun je in dit artikel lezen.

Omboekbeleid Transavia

Het blijft niet bij de grote maatschappijen. Ook de kleinere en de maatschappijen die voornamelijk binnen Europa vliegen passen hun omboekbeleid als gevolg van het Coronavirus aan. Zo schrapt Transavia 10% van hun vluchten naar Italië. Het betreft hier verschillende vluchten naar Verona, Pisa, Napels, Bologna en Bari. Passagiers die al een vlucht geboekt hadden zullen door Transavia geïnformeerd worden. Ze kunnen dan kiezen om kosteloos om te boeken of voor een refund gaan.

Na lange tijd van groei nu een dipje in groei KLM

Ryanair gaat zelfs nog een stapje verder. Zij annuleren 25% van hun vluchten van en naar Italië voor de komende drie weken. Deze zal starten op 17 maart.

Overnachting

Heb je een overnachting geboekt bij een ALL Accor aangesloten hotel? Dan is het wellicht mogelijk dat je ook in aanmerking komt voor het wijzigen of annuleren van je boeking. Betreft het een boeking in de volgende regio’s, dan kom je hiervoor in aanmerking:

  • China,
  • Hong Kong,
  • Macau,
  • Zuid-Korea,
  • Taiwan,
  • Italië.

Update Loyaliteitsprogramma ALL - AccorHotels

Voor bestemmingen in Italië geldt dat het op dit moment gaat om reserveringen tot 8 maart. Voor de Aziatische bestemmingen geldt het op dit moment tot 31 maart. Echter kan dit natuurlijk weer veranderen op elk moment. Daarvoor is het handig deze website van ALL Accor in de gaten te houden. Mocht je naar een van bovenstaande bestemmingen gaan dan is er nu de mogelijkheid tot het omboeken naar een andere datum of de gehele reis annuleren. Dit kan zowel via de ALL App of de website. Natuurlijk kun je ook bellen. Voor Nederland is het nummer +31 (0)20 65 45 730, voor België (Nederlands) +32 (0)2 643 5000.

Bron & Beeldmateriaal: ALL Accor, Transavia

Reacties

  1. C.Boer zegt

    Wij hebben een vlucht geboekt naar alicante Spanje op 28 maart.
    Stel dat het niet verantwoord is om te reizen omdat wij een hogere leeftijd hebben, [69 en 72 jaar] Kunnen wij dan de reis omboeken naar volgend jaar? Wij hebben een pluspakket.

    • Marco zegt

      Beste C.Boer,

      Ik raad u aan om contact op te nemen met de partij waar u geboekt heeft.
      Zij kunnen u het beste informeren over eventueel omboeken etc.

      Groet,
      Marco

    • Marco zegt

      Beste Penninckx,

      Wij raden u aan om contact op te nemen met de reisorganisatie waar u hebt geboekt.
      InsideFlyer kan u daar verder geen informatie over geven.

      Groet,
      Marco

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *