Laatste KLM B747-400COMBI vluchten naar New York in 20212 min leestijd

KLM

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

KLM stuurt steeds meer B747-400 toestellen met pensioen. Deze zullen vervangen worden door de nieuwe B787-9 & B787-10 Dreamliners en B777 toestellen. Zoals het er nu naar uit ziet zal de laatste B747-400COMBI ingezet worden van en naar New York. De laatste vluchten zullen uitgevoerd worden op 3 januari 2021. Uiteraard kan dit nog wijzigen.

De luchtvaartmaatschappij heeft twee soorten B747-400 toestellen in haar vloot, namelijk een reguliere variant en een COMBI variant. Deze laatste variant heeft meer ruimte voor vracht, gezien deze op het reguliere dek achter de passagiers geplaatst kan worden. De reguliere variant is op het reguliere dek wel voorzien van alleen maar stoelen.

Laatste B747-400COMBI naar New York JFK

KLM zet de B747-400COMBI in naar verschillende bestemmingen in het winterschema van 2020/2021:

  • New York JFK naar Amsterdam en v.v.
    • KL641 en KL642 tussen 1 december 2020 en 1 januari 2021 (op dag 2 en 5)
    • KL643 en KL644 tussen 25 oktober en 29 november 2020 (dag 1, 4 en 6) en tussen 2 december 2020 en 3 januari 2021 (op dag 3 en 7)
  • Mexico City naar Amsterdam en v.v.
    • KL685 en KL686  tussen 26 oktober 2020 en 28 november 2020 (op dag 3, 5 en 7)
  • Toronto naar Amsterdam en v.v.
    • KL691 en KL692 tussen 25 oktober en 29 november 2020 (dag 4, 5 en 7) en tussen 3 en 31 december 2020 (dag 4)

Daarnaast heeft KLM ook nog de reguliere B747-400 in haar vloot. Dit toestel zal 5 keer per week tussen Amsterdam en Paramaribo vliegen en 2 keer per week tussen Amsterdam en Toronto. Ook dit toestel zal vervangen worden door de nieuwere Dreamliners en B777 vloot.

Je kunt ook virtueel door de B747-400 van KLM lopen. Meer informatie daarover kun je in dit artikel vinden.

B747-400 vloot van KLM

Er zijn momenteel nog acht 747 toestellen in de vloot van KLM, evenals drie toestellen voor Martinair. Dit zijn de toestellen die nu nog in de vloot zitten van de luchtvaartmaatschappij:

Type Registratie
B747-400 PH-BFH
B747-400 PH-BFL
B747-400 PH-BFN
B747-400 Combi PH-BFS
B747-400 Combi PH-BFT
B747-400 Combi PH-BFV
B747-400 Combi PH-BFW
B747-400 PH-BFY
B747-400 Cargo / Martinair PH-CKA
B747-400 Cargo / Martinair PH-CKB
B747-400 Cargo / Martinair PH-CKC

KLM, Business Class, Boeing 747, SkyTeam

H/T RoutesOnline. Afbeeldingen ©KLM

Reacties

  1. RuudHier zegt

    De 747 vermijd ik graag met hun oude entertainment-schermpjes en het lagere comfort dan in de 787. Dus dat is altijd even puzzelen hoe ik toch in de 787 kan vliegen.

    Zijn er hier mensen die economy (comfort) toch liever in een 747 vliegen? Of die de economy-stoelen uitgebreid hebben uitgeprobeerd?

    Volgens mij is de 787-10 trouwens qua passagiercapaciteit net zo groot als de 777, maar KLM bestelt toch weer nieuwe 777’s. Weet iemand hoe dat zit?

    • Arjan zegt

      Als je Economy Comfort vliegt heb je in de 747 een aparte ruimte (naast de BC galley) dat vind ik persoonlijk erg prettig. Wanneer je vervolgens in de stoel zit aan de galley zijde heb je ook vrij veel ruimte aan de muurkant.
      Wat je zegt is waar, op de schermen kun je vrijwel niets zien en je telefoon opladen is er ook niet bij.
      Nog een voordeel: die 4 motoren, valt er eentje uit heb je er nog drie over 😉

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *