Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Eerder deze maand maakte de A220-100 zijn officiële debut bij Delta. Dit type toestel is de nieuwste aanwist voor de narrowbody vloot van de Amerikaanse airline. Het toestel zal voornamelijk ingezet worden voor binnenlandse vluchten en krijgt daarmee een belangrijke rol binnen de toekomstplannen van de maatschappij. De A220 moet hetzelfde comfort bieden als widebody alternatieven. Het toestel is niet alleen populair bij de Amerikanen, ook SWISS en Air Baltic maken veelvuldig gebruik van dit toestel.
Cabine
De A220 is ontwikkeld door Bombardier en wordt verkocht door Airbus. Het toestel biedt 109 stoelen in drie klassen: Economy, Delta Comfort+ en First Class. Economy en Comfort+ kennen een 2-3 indeling. First Class heeft een 2-2 indeling. Het nieuwe interieur bevat onder andere een vernieuwd Inflight Entertainment systeem dat volledig geïntegreerd is in de stoel. Daarnaast beschikt het toestel over bredere stoelen en kun je gebruikmaken van wifi tijdens de vlucht. Er is ook gedacht aan handbagage. De bagagevakken zijn namelijk groter dan in vergelijkbare toestellen. Ook de ramen zijn groter.
Het toestel zelf is voorzien van de nieuwe en lichtste materialen. Delta heeft specifiek voor de A220 gekozen, aangezien de maatschappij uiterlijk in 2020 20% van de oudere toestellen uit de vloot wil vervangen. Vorig jaar nam Delta al de eerste A220-100 in ontvangst. Later zijn er nog eens vijftien extra A220-100 toestellen bijbesteld.
Alles over de A220
Wil je alles te weten komen over de ontwikkeling van dit toestel? De maatschappij maakte er een mooie miniserie over. Het bedrijf laat zien hoe de ontwikkeling van het toestel en de cabine ging. Maar ook hoe Delta zelf betrokken was bij het ontwerp van de cabine. In drie afleveringen kom je heel wat te weten over de A220-100. Je kunt ze hier terugkijken. Benieuwd op welke routes dit toestel vliegt? Dat kun je hier teruglezen.
Geef een reactie