Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Luchtvaartmaatschappij Etihad volgt concurrent Emirates met het aanpassen van de prijzen voor internetgebruik aan boord. Op dit moment hangen de kosten af van de duur van het gebruik en zijn er geen datalimieten. De prijzen zijn: 12 USD voor 2 uur, 18 USD voor 4 uur en 22 USD voor een hele vlucht. Op een lange sector is die laatste optie erg aantrekkelijk. Waarschijnlijk wegens bezuinigingen gaat de maatschappij uit Abu Dhabi voortaan echter rekenen met aantal MB’s. De nieuwe prijzen zijn: 5 USD voor 30 MB, 12 USD voor 90 MB en 20 USD voor 180 MB. Deze prijzen zijn niet exorbitant hoog zoals bij sommige andere maatschappijen, maar als gebruiker is het toch fijner om geen rekening te moeten houden met hoeveel data je gebruikt.
Meer inkomsten nodig
Dit is niet de enige, en zeer waarschijnlijk ook niet de laatste, bezuinigingsmaatregel van Etihad. Eerder werd de chauffeurservice voor First en Business Class passagiers vrijwel afgeschaft. De maatschappij krijgt het financieel steeds zwaarder en het lijkt erop dat de geldkraan verder wordt dichtgedraaid. Deze trend speelt ook bij andere Golfmaatschappijen. Zij stappen ook meer en meer over op ‘ancillary revenue’ zoals voor stoelselectie, verhogen tarieven of introduceren kosten voor zaken die eerst gratis waren.
Geef een reactie