Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.
Waar de piloten bij Air France klagen over te weinig groei lijkt het bij KLM niet op te kunnen. De maatschappij blijft dit jaar routes toevoegen aan het netwerk, vooral binnen Europa. Deze week werd bekend gemaakt dat KLM naar Dublin gaat vliegen vanaf de ingang van de winterdienstregeling op 30 oktober. Dublin is de 78ste bestemming van KLM in Europa en de eerste in Ierland.
Vluchtschema
KLM begint gelijk met twee dagelijkse vluchten, beide uitgevoerd door een Embraer 190 met een capaciteit van 100 stoelen. De eerste vlucht van Amsterdam, KL935, vertrekt om 12:00 uur en komt aan om 12:40 uur lokale tijd. De terugvlucht, KL 936, vertrekt om 13:15 uur lokale tijd en komt aan om 15:50 uur in Amsterdam. Daarnaast is er nog een avondvlucht naar Dublin, de KL939, die om 21:20 vertrekt en om 22:00 aankomt. Het vliegtuig blijft die nacht op de luchthaven van Dublin staan om een ochtendvlucht als KL932 om 05:55 uit te voeren met aankomst om 08:30 op Schiphol.
Concurrentie
Op de route Dublin-Amsterdam is Aer Lingus al lang actief met maar liefst 4 vluchten per dag. KLM had hiermee een codeshareovereenkomst voor transferpassagiers. Deze wordt vooralsnog behouden.
Daarnaast is low-cost carrier Ryanair actief op de route, met eveneens 4 vluchten per dag. Hiermee is er dus erg veel capaciteit op deze verbinding. Dit kan goed zijn voor de prijzen, maar als enige grote netwerkcarrier op de route kan KLM waarschijnlijk rekenen op veel transferverkeer waardoor tickets tussen Dublin en Amsterdam niet al te goedkoop worden.
BWempe zegt
De tickets zijn geprijsd net zoals veel van KLM’s shorthaul routes. Reeds te boeken vanaf €99 (+10 boekingskosten) retour. Prijzen vallen dus erg mee!
The Flying Dutchboy zegt
Misschien zijn het introductieprijzen maar hopelijk blijft het een bestemming met vanaf-prijzen van €99!
petercs zegt
en dan kan je DUB-AMS-SFO (met de Dreamliner) voor 480EUR boekn! (ipv 850EUR uit AMS)