De mooiste reis van het jaar | White Rose Kuta Resort & Spa – Deel 39 min leestijd

White Rose

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

White Rose Kuta Resort & Spa Intro

Ik had voor deze trip uitgemaakt dat ik kost wat kost een weekend wilde doorbrengen in het InterContinental hotel op Bali met m’n verjaardag, maar de dagen voordien had ik een hotel nodig. Ik had eerst gekeken naar allerlei hotels die behoren tot de verschillende loyaltyprogramma’s waarvan ik lid ben, maar ik vond niks wat me echt aan stond. Ofwel véél te duur om er 5 nachten door te brengen, ofwel stond het hotel me gewoon niet aan.

Uiteindelijk ben ik met zoeken begonnen via booking.com maar ja dan komt de eerste vraag: waar wil je verblijven? Liefst in de buurt van het IC Bali, zodat er geen lange transfer nodig naar dat hotel en ook niet te ver van het vliegveld af zodat je geen uren onderweg bent.

Zo kwam ik na uren zoekwerk terecht bij het White Rose Kuta Resort & Spa waar ik een villa met privé zwembad kon boeken aan een schappelijke prijs, inclusief ontbijt en gelegen in Kuta, op een kleine afstand van het IC Bali.

Check In

Nadat ik op het vliegveld van Denpasar was aangekomen moest ik nog even wachten voor m’n chauffeur Putu er was aangezien het verkeer rond het vliegveld zo hectisch was die avond. De transfer naar het hotel had ik geregeld via Panca van Bali Customized Tours, hij rekent 24 USD voor een enkele rit. Valt al bij al nog mee, want hij en z’n medewerkers zijn supervriendelijk en spreken goed Engels.

Na een rit van ongeveer een half uur door het drukke verkeer en het feit dat het White Rose hotel in een straat ligt met enkele richting. Tel daarbij op dat deze straat zo’n beetje de drukste straat in Kuta is omdat hier al het nachtleven ontwaakt. Gelukkig is er in het resort weinig tot niets van te horen van al die hectiek.

Villa 503

Over de koffers moest ik me geen zorgen maken en ik mocht direct naar de receptie waar ik hartelijk onthaald werd. Ik kreeg meteen een welkomstdrankje en een koud handdoekje, wat zeer van pas kwam. Alles werd snel geregeld en ze vroegen me beleefd of ze een voorschot op m’n kredietkaart mochten aanrekenen van 250.000 IDR voor eventueel eten en drinken tijdens m’n verblijf.

Koffers kregen meteen een plek toegewezen

Ik besloot ook om de totale prijs van m’n overnachtingen meteen te betalen, een slordige 14 miljoen IDR werd er aangerekend. Alsof het niks is haha! Even nadien mocht ik een medewerker volgen richting m’n villa.

White Rose
Zo’n ingang maakt meteen indruk!

Kamer

Van de kamer had ik op de site van het White Rose resort en op booking.com al een aantal foto’s gezien en de werkelijkheid was niet anders! Wat een mooie kamer was dit! Er zal altijd beter, groter, knapper, enzovoort… zijn, maar dit zou een perfect verblijf zijn voor de komende dagen in Kuta.

Kingsize bed
Groot genoeg!

Een groot kingsize bed stond centraal in de kamer, met aan het voeteneind een op de muur gemonteerde TV en dvd speler.

White Rose
TV en DVD-speler (die ik op vakantie altijd uit laat staan!)

Aan de ene kant van het bed stond een klein bureau en langs de andere kant een zitbank met een hoop kussens erop.

Praktisch ingerichte kamer
White Rose
Voor degenen die willen werken…
Héél erg comfortabel, maar ik verkoos om buiten te zitten.

Je kon langs beide kanten van het bed verder naar achter de villa inlopen en daar had je een gigantische dubbele wasbak die van alle gemakken voorzien was.

White Rose
Absoluut geen gebrek aan ruimte hier!
Overvloed aan spiegels
Voor de verzamelaars

Daarachter was nog een deur die toegang gaf tot een tweede gedeelte van de villa, daarin bevonden zich 2 kleerkasten, de WC, een ontzettend groot ligbad en regendouche.

White Rose
Het lijkt wel een balzaal!
Om heerlijk in te ontspannen…

Wat een luxe! Zowel de WC als de regendouche hadden een glazen deur en bevonden zich in openlucht. Geen stress, niemand kon je zien want aan de achterkant van de villa was een muur voorzien.

Verblijf

Na een verblijf van 5 dagen in het White Rose resort ben ik er prima over te spreken. Behalve de villa’s met privé zwembad zijn er ook nog een flink aantal gewone hotelkamers, maar ik was blij dat we niet in één van die gebouwen verbleven. In de villa heb je toch meer privacy en geen last van buren.

White Rose
Wie wil hier nu niet vertoeven?

Er is een groot zwembad naast het restaurant en de bar, maar hier is weinig tot geen schaduw. Er zijn wel een aantal parasols beschikbaar, maar op het moment van de dag dat de zon het hoogst staat is het hier flink bakken. Terwijl je aan de villa redelijk zit afgeschermd en er altijd een plekje met schaduw te vinden is.

Hier heb ik menig wat uurtjes gespendeerd ’s avonds

Hetgeen ik het meeste van heb genoten is het privé zwembad aan de villa, waar je letterlijk op elk moment van de dag in kan stappen voor verkoeling. Zelfs in het midden van de nacht kan je in alle rust een plons nemen.

Ik wil weer terug!

Restaurant

Het ontbijt werd geserveerd in een ruimte die gelegen was boven de receptie en lobby van het hotel. Elke morgen was er een uitgebreid ontbijtbuffet met elke dag verschillende warme gerechten. Er was een ruim aanbod aan vers fruit, vers geperste sappen, ontbijtgranen, brood, beleg, croissants, koffiekoeken, pannenkoeken en er was een kok aanwezig die eieren voor je bereidde.

Zoals jullie misschien weten uit voorgaande reviews neem ik geen foto’s in ontbijtzalen of restaurants waar andere gasten aanwezig zijn, dit uit respect voor de andere gasten en ik het ongepast vind om bijna als paparazzi fotograaf van alles in close up foto’s te maken.

Vanaf 11u ging de bar aan het zwembad open en deze blijft open tot 22u30, dit om de rust in het hotel te waarborgen. Enigste nadeel hiervan was dat je vanaf dat moment geen alcohol meer kon krijgen, ook niet via room service. Maar in de winkels van Kuta of anders in de bars of nachtclubs kon je jezelf meer dan genoeg laten gaan.

White Rose
Gezellige bar die nooit druk bezet was
Genoeg plek ’s middags, maar ook ’s avonds

’s Middags kon je in de bar ook terecht om heerlijk te eten, de service was er prima en de mensen die er werkten waren altijd bereid om een praatje te maken. Een aanrader zijn trouwens de verschillende cocktails die ze er maken, want ze waren er niet zuinig met de alcohol. Het leuke is dat een aantal avonden per week een happy hour werd georganiseerd, 2 cocktails voor de prijs van 1!

Op de voorlaatste avond van ons verblijf werd er een BBQ buffet georganiseerd, waar we nog geen 20 euro per persoon voor betaalden. Alles was perfect geregeld met een overvloed aan vers bereid eten waaronder een aantal lokale gerechten en desserts.

White Rose
Het restaurant waar je ’s avonds terecht kon voor à la carte eten

De gerechten op de kaart waren relatief goedkoop geprijsd zodat we ’s avonds de moeite niet hebben genomen om de drukke straten van Kuta af te schuimen naar restaurants. We hebben elke avond in het hotel gegeten.

Heerlijke Surf & Turf!

De avond van de BBQ werd er ook animatie voorzien in de vorm van traditionele Balinese dansacts. De bevolking van Bali is enorm trots op hun cultuur en geschiedenis en houden dit in ere door regelmatig van deze evenementen te organiseren. Zo wordt de kennis niet alleen naar hun jeugd overgedragen maar proberen ze ook om de toeristen een inzicht te geven in hun leven. Bij elke dans werd er uitgelegd wat de betekenis ervan is.

Traditionele Balinese dans tijdens de BBQ

Kuta

Ik wist op voorhand dat het druk zou zijn in Kuta, maar zo druk als wij het hebben meegemaakt vond ik persoonlijk gewoon niet leuk meer en dan was het nog niet eens hoogseizoen. Het is absoluut niet mijn ding, maar goed ik had m’n huiswerk gemaakt en wist dat dit te verwachten was.

Bij een volgend bezoek aan Bali zal ik Kuta zeker mijden, want je kan zowel overdag als ’s avonds niet rustig over straat wandelen zonder lastig gevallen te worden voor van alles en nog wat. Ofwel proberen ze je een taxi aan te smeren of je wordt letterlijk aan je arm getrokken om een winkel binnen te stappen… Zulke praktijken zijn niet aan mij besteed!

White Rose
Een monument ter nagedachtenis van de aanslagen in Bali

Hetgeen wel indruk op mij heeft gemaakt is het monument wat is opgericht ter nagedachtenis van de aanslagen op 12 oktober 2002, ook in het hotel was er een herdenkingsplaat voorzien bij de ingang van het hotel.

Conclusie

De prijs/kwaliteit van het White Rose Resort is prima in orde, goedkoop is het niet te noemen want voor 5 overnachtingen in een villa met privé zwembad ben je zo’n 940 euro kwijt. Maar als je deze prijs vergelijkt met een aantal high end hotels op Bali dan is dit een goede prijs voor hetgeen je ervoor terug krijgt.

Er zijn in totaal maar 5 van deze villa’s beschikbaar in het resort, voor de rest zijn er reguliere hotelkamers te boeken in verschillende categorieën.

Als je van de drukte van Kuta houdt en je elke avond flink wil feesten dan is het White Rose Resort in Kuta een aanrader, wil je iets meer genieten van de rust dan raad ik je aan om een andere regio op Bali te bezoeken.

Overzicht

Voordelen

privé zwembad
uitgebreid ontbijtbuffet
supervriendelijk en behulpzaam personeel
centraal gelegen

Nadelen

gelegen in de drukste straat van Kuta