United rust A321XLR toestellen uit met Polaris stoelen2 min leestijd

United, Airbus A321neo

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

United gaat alle Airbus A321XLR toestellen uitrusten met Polaris en Premium Plus stoelen. Dat maakte de maatschappij bekend in een interview met Executive Traveller.

Polaris op A321XLR toestellen

In december 2019 deed United een bestelling bij Airbus voor in totaal 50 Airbus A321XLR toestellen. Deze komen pas na 2023 in dienst en dienen als vervanging van de Boeing 757 toestellen. De nieuwe toestellen worden vooral ingezet op de trans-Atlantische routes en op vluchten naar Latijns America. Door de langere vluchtduur wil United deze toestellen voorzien van long-haul Polaris business class en Premium Plus stoelen. Het betreffen echter niet dezelfde Polaris stoelen die op de meeste wide-body toestellen te zien zijn. Deze passen namelijk niet op de Airbus A321XLR’s. Om wat voor type stoel het precies gaat is nog niet bekend.

De United Polaris business class cabine (Bron: United)
De United Polaris business class cabine (Bron: United)

Op dit moment vliegen van de Amerikaanse maatschappijen alleen Delta en Jet Blue met zulke toestellen de Atlantische oceaan over. Ook het Ierse Aer Lingus vliegt met A321LR toestellen vanuit Dublin op verschillende steden in Noord-Amerika. De A321LR is tegenwoordig een trend aan het worden op trans-Atlantische vluchten. Het is niet alleen voor veel maatschappijen de vervanger van de Boeing 757. Ook is de vraag naar zulke toestellen tegenwoordig groot aangezien het aantal vluchten per dag dan omhoog kan.

Air Lingus, AerSpace, business class
De A321LR toestellen van Air Lingus zijn uitgerust met de AerSpace business class stoelen (bron: Air Lingus)

Naast United heeft ook American Airlines plannen om hun Airbus A321XLR toestellen uit te rusten met een long-haul business class en premium economy cabine.

Op Schiphol

In het verleden vlogen zowel American, Delta en United met Boeing 757 toestellen tussen Amsterdam en steden aan de oostkust van de Verenigde Staten. Alhoewel er nog geen plannen voor wat betreft de routes zijn is de kans aanwezig dat deze toestellen in de toekomst ook op Schiphol te zien zijn, naast de wide-body toestellen uiteraard.

Uitgelichte afbeelding: United

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *