Alle tellers staan op nul aan het begin van het jaar!

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Een deel van mijn ochtend routine bestaat uit het checken van mijn loyalty programma’s. Terwijl ik de slaap uit m’n ogen probeerde te wrijven keek ik naar m’n smartphone. Tot mijn groot ongenoegen waren alle tellers op nul gezet! Wat?! Wakker worden Jansen! Het is 1 januari 2017 en mag/moet weer helemaal opnieuw beginnen met het kwalificeren voor elite status.

tellers op nul
Hoe ontnuchterend is dit?

Ontnuchterend

Het is even slikken om al die leuke dashboards ineens helemaal leeg te zien. Het afgelopen jaar hebben we allemaal zo hard ons best gedaan om veel miles en segmenten bij elkaar te vliegen. En in talloze hotels verbleven om zo’n fel begeerd plastic kaartje te bemachtigen.

tellers
Hilton is héél duidelijk: reset!

Bij Hilton zijn ze duidelijk: “We’re hitting reset!”. Momenteel ben ik bezig met een challenge bij Hilton, dus ik hoef me niet teveel zorgen te maken.

Gelukkig blijf je wel de gespaarde award miles en punten behouden. Zorg er wel voor dat je de vervaldatum in de gaten houdt. Ik gebruik hier zelf AwardWallet voor. Anders is het niet bij te houden wanneer je 45 loyalty accounts moet beheren!

tellers
Mijn beminde IHG is helemaal leeg…

Wat nu?

Dat ligt er maar aan hoe graag je weer wil kwalificeren voor elite status. Dat hangt af van persoon tot persoon. Misschien dat je er niks aan vindt, terwijl anderen er bij zweren. Mijn plannen voor 2017 liggen vast qua elite status. Ik heb mijn doelen gesteld. Of ik die kan behalen? Geen idee, maar ik zal ongetwijfeld mijn best doen.

Wat gaan jullie doen? Hebben jullie nog award mijlen te spenderen of misschien al reisplannen gemaakt? Op ons forum hebben we een topic waarin je jouw reisplannen voor 2017 uit de doeken kan doen.

Hoe snel denken jullie weer elite status te behalen in 2017? Laat het ons zeker weten via ons forum of door een berichtje hier achter te laten.

Reacties

  1. Roel de Vries zegt

    Airberlin doet niet aan resetten aan het begin van het jaar, de maand waarop je Silver/Gold/Platinum word is de maand wanneer het nieuwe jaar begint te tellen (voor zover ik kan zien is het zelfs 13 maanden (1 nov 2016 t/m 31 nov 2017 in mijn geval). Upgrade (van Gold –> Platinum) in mijn geval is nog beter, dat is een rollend jaar (volgens mij wel 12 maanden, de afgelopen 12 maanden dus)! Vind het wel een voordeel van TopBonus.

    • Lionell Jansen Lionell Jansen zegt

      Hi Roel, bedankt voor je berichtje! Dan heb ik wat bijgeleerd, ik ben zelf niet zo heel bekend met het Topbonus programma. Bedankt voor de tip. Dat is hetzelfde als bij British Airways, daar verschilt het kwalificatiejaar ook van het kalenderjaar.

      Groeten,
      Lionell

      • Roel de Vries zegt

        Als je zoals ik in het Oosten van NL woont is AirBerlin een waarschijnlijk slimmer dan Lufthansa/KLM. Vliegen vanaf DUS is goed en meestal sneller te bereiken met de auto dan Schiphol. In mijn geval is de afstand van huis net zo groot, maar de Autobahn veel sneller 🙂

        Moet zeggen dat ik weinig NLse auto’s zie bij de Airberlin parkeerplaats (voor Gold/Platinum) en ook weinig NLers in de lounge tegenkom. De hoeveelheid vluchten met Airberlin vanaf DUS is goed moet ik zeggen, hoewel Frankrijk slecht te bereiken is en Turkije vooral via Pegasus. Italie was een ramp tot ze afgelopen jaar in zee gingen met AirItalia. Voordeel is dat Topbonus status geeft in OneWorld en ze grote samenwerking hebben met Etihad, dus ook daar kan je de lounge in. Ik ben er best tevreden over en Airberlin vraagt ook nog niet de hoofdprijs ook.

        Airberlin Gold geeft je meteen Sixt Platinum, waarmee ik steevast 1 klasse hogere boekingsklasse krijg en some nog wel hoger dan dat.

        Nadeel is dat upgrade naar Business op miles alleen voor internationale vluchten interessant is, maar vaak niet beschikbaar. Business continentaal hebben ze sinds September ingevoerd, maar stelt weinig voor. Vind het ook niet nodig op een 1-2-3 uur vlucht.

        Over het algemeen na 3 jaar Gold te zijn bij Airberlin aardig tevreden!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *