Singapore Airlines vernieuwt lounges op luchthaven Changi

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Singapore Airlines heeft een grondige renovatie van haar lounges in Terminal 3 op thuisbasis Changi Airport aangekondigd. Zowel The Private Room, First Class Lounge, SilverKris (Business Class) en KrisFlyer Gold lounges zullen worden aangepakt. Hier trekt de maatschappij 50 miljoen SGD voor uit. De renovaties zullen starten in augustus en naar verwachting medio 2021 voltooid zijn. Er wordt in fases gewerkt, en men zal beginnen in de Business Class lounge. Hierna volgen de First Class Lounge en The Private Room en als laatste de KrisFlyer Gold lounge. Tijdens de werkzaamheden worden passagiers doorverwezen naar tijdelijke locaties.

Vernieuwde lounges

Singapore Airlines meldt dat er na de renovatie 30% meer ruimte en capaciteit is verdeeld over de lounges. Ook de faciliteiten en het aanbod eten en drinken wordt verbeterd. Voor het design werk SIA samen met Hirsch Bedner Associates.

De SilverKris lounge voor Business Class reizigers krijgt vier speciale zones voor verschillende type reizigers. Voor korte stops is er een café stijl gedeelte met lichte snacks. Voor een uitgebreidere maaltijd komt er een dining hall met live cooking. Verder komt er een full-service bar. Reizigers die tijdens hun verblijf in de lounge moeten werken, kunnen terecht in ‘productivity pods’. Passagiers die juist willen rusten kunnen gebruik maken van ligstoelen.

De KrisFlyer Gold lounge, voor Star Alliance Gold leden in Economy Class, verdubbelt in capaciteit. Daarnaast komen ook hier vernieuwde en uitgebreide F&B gedeelten. Wat zeker een mooie aanvulling is, zijn toiletten en douches in de KrisFlyer lounge. Hoewel Singapore Airlines geroemd is om de onboard service, is de huidige KrisFlyer lounge een aanfluiting. Helaas is deze frequent-flyer lounge wel als laatste aan de beurt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *