Self service melden van vermiste bagage bij KLM

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Passagiers die na aankomst hun bagage niet op de band terugvinden kunnen voortaan zelf een zogenaamd Property Irregularity Report (PIR) invullen. In Aankomsthal 2 op Schiphol (Schengen arrivals) zijn de 6 KLM kiosken uitgerust met een nieuwe feature. Passagiers kunnen aan de hand van verschillende keuzes op de kiosk melding maken van hun vermiste bagage. Naast de vluchtdata en dergelijke omvat dit ook een beschrijving van de koffer. Na melding gaat het zoekproces van start.

KLM bagage
Ondanks alle maatregelen kan het nog steeds voorkomen dat bagage vertraagd of vermist raakt

Passagiers ‘in control’

Deze nieuwe feature volgt de trend waarbij passagiers steeds meer self-service opties krijgen tijdens hun reis. Door het deels automatiseren van het invullen van een PIR zou de wachttijd bij de reguliere balies verminderd moeten worden. De balies blijven overigens nog steeds open, met ook een aparte ruimte voor Skypriority passagiers op Schiphol. Partner Air France heeft al langere tijd de optie voor het self-service melden van vermiste of vertraagde bagage op de luchthaven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *