Pinnen aan boord bij Transavia1 min leestijd

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Passagiers die vliegen met Transavia en iets van het onboard aanbod eten en drinken of dutyfree willen kopen, kunnen vanaf nu ook met pin betalen. Voorheen was het alleen mogelijk om met contant geld of een creditcard af te rekenen. De low-cost dochter van KLM is de eerste maatschappij in Nederland die betaling met een gewone bankkaart mogelijk maakt. Ook contactloos pinnen wordt aangeboden net als het gebruik van een smartphone of smartwatch uitgerust met NFC.

Annemarie Hoogeveen, hoofd cabine bij Transavia licht de invoer als volgt toe:

Nederland is een land waar veel gebruik gemaakt wordt van pinbetalingen en sinds de introductie van contactloos betalen neemt dit alleen maar toe. Als luchtvaartmaatschappij willen we onze passagiers dan ook graag dit gemak bieden. Wij zijn er trots op dit als eerste Nederlandse luchtvaartmaatschappij te kunnen doen.

nieuwe routes Transavia

Aangezien Transavia voornamelijk binnen Europa naar vakantieoorden vliegt, is het aanbieden van pinbetalingen een goede uitbreiding voor passagiers. Niet elke reiziger zal een creditcard hebben – denk aan jongeren op vakantie – en contant betalen, vooral gepast, is tegenwoordig ook niet meer de standaard. Een drempel weghalen om te kunnen betalen zal wellicht ook leiden tot meer omzet van de inflight sales.

Reacties

  1. Janneke zegt

    Waar kan ik terecht met een vraag over het pinnen. Bij mijn is 3 x hetzelfde bedrag op hetzelfde tijdstip afgeschreven.

  2. G.A.Otten zegt

    Bij mij is 2 keer hetzelfde bedrag afgeschreven dat is niet goed. Waar kan ik het terug krijgen.

    • mw. H zegt

      Bij mij ook 2x afgeschreven, 3 x met Transavia gebeld, 4 mailtjes verder en kopie bankafschriften gemaild, maar helaas niets van ze vernomen. Ik zal ook nooit meer met pin betalen.

  3. Lingen zegt

    Waarom wordt er op 4 juni 1 euro van mijn rekening af geschreven ?

  4. Piet Wassenaar zegt

    Op 30-6-2019 een oortelefoon van €9,50 gepind in het vliegtuig nu 2 maanden later 9-9-2019 afgeschreven van mijn betaalrekening een bedrag van €34,50 hoe kan dat transavia?

  5. Rensina De Vos zegt

    Zaterdag 14 sept 2019 gevlogen met Transavia van A.dam naar Alicante
    Er is zomaar 11.50 betaald via mijn pin terwijl ik niet geprint heb maar contant betaald

    Waar kan ik dit melden is niette vinden op Transavia website

  6. Jan Pontier zegt

    Er is 17 december een afschrijving geweest van Transavia Inflight.
    Wij zaten op dat moment niet in een vliegtuig, pasnummer hebben we niet, waren op vakantie in Krakau en niet in ES Spanje.
    Hoe kan dit. Het bedrag moet in ieder geval teruggestort worden. Ook al is het maar € 11,10.
    Zie uw reactie.

      • Jan Pontier zegt

        Ik heb destijds je advies opgevolgd en het geld keurig terug gestort gekregen van Transavia. Maar de reacties lezende werkt het systeem nog steeds niet helemaal goed.

    • Karin zegt

      Hier precies hetzelfde 14.70 afgetrokken land Spanje maar ik zat in Griekenland .
      Heel raar dit ????

      • Jewee zegt

        Ook bij mij wordt er ineens een klein bedrag van mijn rekening afgetrokken terwijl ik thuis op de bank zit en niet recent heb gevlogen…..raadsels alom…
        Principe kwestie…ik wil het terug.

  7. Jan Pontier zegt

    Hallo Christian, kun je me ook een telefoonnummer geven en afdeling waar ik me kan melden? Voordat het een heilloze weg wordt.

  8. R. Van Lin zegt

    Waarom word er bij mij vandaag € 12,60 afgeschreven van mijn rekening door transavia inflight terwijl ik thuis ben. Hoe kan dit??

  9. marianne de vries zegt

    Vandaag werd er 8.50 van mijn rekening afgeschreven, heb al 1/2 jaar niet gevlogen. Hoe kan dit.
    Graag geld retourneren

  10. R. Rutteman zegt

    Op zaterdag 14 sept. 2019 gevlogen met Transavia van A’dam naar Brindisi (Italië).
    Pas vandaag 24 feb. 2020 (vijf maanden later !!) wordt er €11.50 afgeschreven van mijn rekening. Wij hebben aan boord gepind maar weten natuurlijk nu niet meer voor hoeveel. Er is niets dubbel afgeschreven. Conclusie: vijf (!) maanden later pas een afschrijving krijgen is wel heel vreemd! Graag een reactie, Transavia.

Reageren is niet meer mogelijk.