Park Inn Antwerpen6 min leestijd

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Een aantal keer per jaar breng ik een bezoek aan de prachtige Diamantstad Antwerpen. Soms puur voor een gezellig weekendje weg en soms als opstapje voor een lange reis die vanaf het vliegveld van Brussel begint. Mijn voorkeur ging in Antwerpen altijd uit naar het Radisson Blu Astrid Hotel, gelegen meteen tegenover het Centraal Station – wat een hoop gesleep met zware koffers door het centrum van Antwerpen scheelt. Als Club Carlson Gold Elite-member krijg je in weekenden de tweede nacht gratis bij deelnemende Club Carlson hotels in Europa, Afrika of het Midden-Oosten, wat aanzienlijk in de kosten scheelt!

Ook op mijn vorige trip zou ik vertrekken vanaf het vliegveld van Brussel, vandaar dat ik er weer een weekendje Antwerpen aan vast wilde plakken. Op de website van Club Carlson zag ik dat er geen beschikbaarheid meer was bij het Radisson Blu Astrid Hotel, maar nog wel bij het Park Inn Antwerpen – een paar meter verderop en ook gelijk bij het Centraal Station. Voor maar 38,50 per nacht kon ik hier twee nachten reserveren – een mooie deal! Ik vond het in eerste instantie een beetje jammer dat ik in een ‘minder goed’ hotel moest slapen (Park Inn is nou eenmaal een klasse lager dan Radisson Blu), maar ik zou er later achter komen dat die verontrusting nergens voor nodig is: het Park Inn Antwerpen is een geweldig hotel en waarschijnlijk zal ik in het vervolg wéér dit hotel boeken in plaats van het ‘grote zusje’ iets verderop!

Park Inn Antwerpen
Het Park Inn hotel in Antwerpen

De Ligging

Zodra je het Centraal Station in Antwerpen uitkomt, wordt je blik meteen gevangen door het imposante Radisson Blu Astrid hotel aan de overkant van het Koningin Astridplein. Echter, als je de -minder opvallende- gebouwen aan de zijkant van het plein afspeurt, zie je dat er nog een aantal andere hotels aan dit plein zit: waaronder het Park Inn hotel, gelegen meteen naast de beroemde dierentuin van Antwerpen en op steenworp afstand van het Centraal Station. Wanneer je met de trein naar Antwerpen komt, kan je je geen betere locatie wensen dan dit hotel: je hoeft je koffers nog geen 100 meter van het station tot de receptie van het hotel te tillen. Dat is natuurlijk ook ideaal wanneer je na je check-out nog even in de stad wil blijven hangen en vlak voor je vertrek je koffers wilt halen.

Centraal Station Antwerpe
Het Centraal Station van Antwerpen gezien vanaf de hoogte van het Park Inn

Aan het Koningin Astridplein bevindt zich een aantal eenvoudige restaurants en een aantal (kleine) supermarkten. Schuin tegenover het Park Inn begint De Keyserlei, een brede straat met een restaurants, bars en winkels. Na een paar honderd meter gaat deze straat over in De Meir – de bekende winkelstraat van Antwerpen. Via de Meir loop je makkelijk naar de toeristische plekken als de Groenplaats en de Grote Markt. Dat is al met al nog best een eindje lopen (ik denk dat ik er met een flink wandeltempo zo’n 20 minuten over deed), maar het is een ‘leuke wandeling’ langs veel winkels en terrasjes. Mocht je Antwerpen puur willen bezoeken voor het oude centrum, dan is het Park Inn wellicht niet ideaal gelegen, maar voor wie een wandeling niet erg vindt, is het Park Inn zeker een goede keuze. Daarnaast vertrekken er ook veel trams en bussen meteen tegenover het hotel, waarmee je je eenvoudig door de stad kunt verplaatsen.

Check-in

Na een lange treinreis vanuit het noorden van Nederland kwam ik tussen de middag aan bij het Park Inn hotel in Antwerpen. Bij de receptie hoefde ik niet te wachten en was ik meteen aan de beurt. De lobby is vrij klein, maar modern en strak ingericht. Opvallend detail vond ik de picknicktafel die tussen de receptie en de ontbijtruimte (een ‘restaurant’ is het niet echt) stond. Ik vertelde mijn naam en de vriendelijke jongen die mij incheckte merkte op dat ik een Gold Elite-kaart in de boeking had staan. Hij bedankte me voor mijn loyaliteit en vertelde dat ik een upgrade kreeg naar ‘een erg mooie kamer’. Mijn kamer was op dat moment nog niet gereed, dus ik werd gevraagd even te gaan zitten en ik kreeg een glas prosecco en een stuk gebak aangeboden vanwege ‘een feestelijke gelegenheid’ (al weet ik tot op de dag van vandaag niet wat de feestelijke gelegenheid was, misschien had ik er even naar moeten vragen…).

Park Inn Antwerp Check in
Prosecco en gebak voor tijdens het wachten

Terwijl ik wachtte op mijn kamer, kwam de jongen van de receptie nog vragen of ik gebruik wilde maken van een late check-out, ‘omdat dat bij de voordelen van een Gold Elite-member hoort’. Omdat mijn vlucht vanuit Brussel ’s morgens vroeg zou vertrekken, hoefde ik daar geen gebruik van te maken, maar toch erg attent! Tijdens het wachten keek ik even rond en zag ik dat er weinig faciliteiten (op een ontbijtruimte na) in het hotel waren. De faciliteiten als zwembad, fitness en spa worden gedeeld met het Radisson Blu Astrid aan de andere kant van het plein. Voor mij geen probleem, maar misschien niet ideaal voor mensen die veel gebruik maken van dergelijke faciliteiten.

De kamer

Na ongeveer een kwartiertje was mijn kamer op de 7e verdieping klaar en ging ik met de lift naar boven. De gangen van het hotel zijn vrij smal en donker, dus ik verwachtte ook een klein en donker kamertje – maar niets was minder waar! Aangekomen bij mijn kamer, was ik ontzettend verrast: de kamer was erg ruim, licht en modern ingericht.

Park Inn Antwerpen business class kamer
De kamer – erg ruim en licht

De kamer had ook een aparte zithoek met twee stoelen en een sofa:

Aparte zithoek

De kamer had een uitzicht op het Koningin Astridplein. Zover ik kon zien waren er per verdieping maar een stuk of drie kamers met uitzicht op het plein, de andere kamers zaten aan de zij- of achterkant van het hotel.

Bureau met uitzicht over het Koningin Astridplein
Uitzicht over het plein met aan de rechterkant het Radisson Blu Astrid Hotel

De kamer had ook een ruime badkamer met een grote douchecabine. Er zat echter geen raam in de badkamer en de afzuiging was niet optimaal, waardoor het na het (warm) douchen een beetje benauwd aanvoelde.

De badkamer

Verder was er op de kamer een Nespresso-apparaat. Ik vind het ’s morgens altijd fijn om een lekker kopje koffie op mijn kamer te drinken, dus dit was mooi meegenomen:

Nespresso-apparaat

Het ‘welkomstgeschenk’ van het hotel voor Gold Elite-leden bestond uit een paar flesjes Spa, een appel en een briefje van de manager van het hotel:

Park Inn Antwerpen business class kamer
Welkomstbrief, water en een appel

Al met al was ik zeer tevreden over mijn verblijf in dit hotel: de kamer was (mede dankzij de Gold Elite-promo) ontzettend goedkoop, de service was goed, ik ontving een mooie upgrade en de kamers waren verrassend ruim en licht. Naar mijn persoonlijke smaak vond ik de kamers een stuk mooier dan de kamers bij het ‘grote zusje’ Radisson Blu aan de andere kant van het plein – waarover ik uiteraard nog een review zal schrijven.

Dit niet al te dure hotel met goede service, Club Carlson-voordelen en een toplocatie is wat mij betreft een echte aanrader!