Nog een KLM Boeing 747 met pensioen gestuurd1 min leestijd

De Boeing 747-400 City of Bangkok in de hangar van KLM (Bron: KLM)

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

KLM heeft op 27 december nog een Boeing 747-400 met pensioen gestuurd. Het gaat hierbij om de PH-BFI. Dit toestel is met vluchtnummer KL747 vertrokken naar het Spaanse Teruel. Daar zullen de waardevolle onderdelen uit het toestel gehaald worden en de rest van het toestel zal gesloopt worden.

Benieuwd naar onze ervaringen met de Boeing 747 van KLM? Lees dan onze KLM reviews over dit toestel.

B747-400 PH-BFI (KLM)

Het toestel dat nu met pensioen is gestuurd is de PH-BFI. Dit is een Boeing 747-400 Combi en heeft de naam City of Jakarta. Dit toestel werd op 5 mei 1991 afgeleverd, dus is ruim 28 jaar oud.  Het toestel maakte op 25 december haar laatste commerciële vlucht van Mexico City naar Amsterdam Schiphol. Omdat dit toestel met pensioen is gestuurd, zijn er nog acht B747 toestellen over bij KLM. Deze toestellen worden vervangen door de B787-9 en B787-9 Dreamliners, evenals de B777 toestellen.

B747-400 vloot van KLM

Er zijn momenteel nog acht 747 toestellen in de vloot van KLM, evenals drie toestellen voor Martinair. Dit zijn de toestellen die in de vloot zitten:

Type Registratie
B747-400 PH-BFH
B747-400 PH-BFL
B747-400 PH-BFN
B747-400 Combi PH-BFS
B747-400 Combi PH-BFT
B747-400 Combi PH-BFV
B747-400 Combi PH-BFW
B747-400 Combi PH-BFY
B747-400 Cargo / Martinair PH-CKA
B747-400 Cargo / Martinair PH-CKB
B747-400 Cargo / Martinair PH-CKC
KLM, Business Class, Boeing 747, SkyTeam
KLM Business Class Boeing 747

Afbeeldingen ©KLM

Reacties

  1. Peter Lee zegt

    Het doet toch wel pijn dat de KLM haar 747 toestellen naar de sloop brengt. Heb mijn Platinum for Life behaald door heel veel uren op het bovendek doorgebracht te hebben. In mijn KLM jaren werkte ik bij de IERA en heb vele uurtjes doorgebracht in de 747 in de Hangar 11 en later als KLM klant naar alle kanten van de wereld. Heb de laatste 6 jaar voornamelijk met Emirates in hun A380 gevlogen omdat de Business Class van KLM te ver achterbleef maar ga binnenkort de KLM 787 Business Class weer proberen. Indien ok dan zal ik weer vele uren aan boord van een KLM vlucht zijn.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *