Meer self service boarding op Schiphol1 min leestijd

self service boarding

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Het self service boarding principe wordt steeds verder uitgebreid op Schiphol. Recentelijk is de installatie van de poortjes op de gehele B-pier, inclusief busgates, afgerond. Ook bij een groot deel van de gates op de C-pier zijn de self service boarding-poortjes in gebruik genomen. Op de kop van de C-pier is de installatie voltooid maar deze zijn nog niet actief. In oktober wordt verwacht dat de poortjes bij alle reguliere en bus-gates in deze twee pieren operationeel zijn.

KLM Social Media
Met gebruik van een e-boardingpass hoef je ook je telefoon niet meer uit handen te geven

Meer efficiëntie

Ruim 200 vluchten per dag worden afgehandeld waarbij (een deel van de) passagiers zelf de boardingpass scant om het vliegtuig in te gaan. Door passagiers zelf hun boardingpass te laten scannen zou het proces efficiënter worden. De gate agent heeft dan meer tijd om service te verlenen. Dit zou inderdaad ook tijd kunnen schelen als zich er een probleem voordoet met een passagier en vertraging kan zo voorkomen worden. Op den duur zal het natuurlijk ook leiden tot minder benodigde mankracht.

Bij de toegang tot airside is het scannen van de boardingpasses ook al volledig geautomatiseerd met poortjes.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *