MET LUFTHANSA IN BUSINESS NAAR ATLANTA4 min leestijd

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Om het koude weer in Europa te ontvluchten besloten we het nieuwe jaar in te zetten in het zuiden van de Verenigde Staten. Tickets vinden in de eindejaarsperiode bleek geen makkie te zijn, maar uiteindelijk kon ik met mijn mijlen van Miles&Smiles 2 business klasse ticketjes boeken richting Atlanta vanuit Brussel.

Na een ontbijt in de prima Brussels Airlines lounge op Zaventem en een korte vlucht naar Frankfurt, stapten we aan boord van de Lufthansa Airbus A340-600 met bestemming Atlanta. Dit was mijn eerste lange afstandsvlucht in business met de Duitse maatschappij. Lufthansa heeft onlangs de vernieuwing van het interieur van haar lange afstandsvloot afgerond en de eerste indruk van de cabine oogt alvast goed. De typische lichtgrijze tinten van Lufthansa zorgen voor een gevoel van ruimte en lichtheid in de cabine.

 

tZcPEDl9w6Ze4Z9VwghrpqTNV5oTEZXk-o1UiFNtZYs

De nieuwe stoelen zijn al veel over de tongen gegaan vanwege hun speciale uitvoering. Wij zaten aan het raam, waar de beide stoelen naar de cabinemuur gedraaid staan. In de middenste rij staan de beide stoelen licht naar elkaar gekanteld. Op het eerste zicht lijkt het wat vreemd, zeker als je naast een onbekende zit, maar de privacy blijft toch redelijk gevrijwaard. Op onze stoel lagen een kussen en deken te wachten. Enige tijd later kwam de crew rond met de amenity kit, die in een speciale kerstuitvoering zat.

kWvgXWsmt8eq1Z3luX6QxLNs5q7H_GeRJ4siUgxzcuo

Het IFE beschikt over een groot scherm en het aanbod was naar mijn mening vrij uitgebreid. Het vliegtuig was ook uitgerust met een WiFi verbinding maar die bleek op onze vlucht niet te werken.

3reHCnHbwXzLFZunGB9qcvr8OgIb_3qssN53O1I0REw

De boarding verliep vrij vlot, of wat had je gedacht van de Duitsers, en ons eerste glaasje champagne was nog niet leeg of de deuren werden reeds gesloten. Korte tijd later denderden we al over de startbaan.

j--vwy2hcwe6wnF3WCJFgYm4wXRxJcBCnNbieUOnsPg

Kort na opstijgen kwam de crew rond met het menu.  De crew vond ik trouwens vrij afstandelijk. Je werd correct bediend, maar op een vriendelijke lach of wat persoonlijke interactie hoefde je niet te rekenen. Het was allemaal heel erg zakelijk. Eigenlijk precies het imago dat ik me bij Lufthansa altijd voorstel.  Maar goed, terug naar het eten. Zowel voor het voorgerecht als het hoofdgerecht waren er drie opties beschikbaar.  Als voorgerecht nam ik de “mozarella met gepeperde cherry ragout en gekonfijte sinaasappelschil”.

tR42I7yC9k_ZDK-fgvZqosUH15mlYK19mUadBxRXRGU

 

Als hoofdgerecht koos ik voor wat meer traditionele Duitse kost, ganzebout met rode kool en knoedels. Het smaakte heerlijk trouwens!

1mAgTWCmxUnPZphHwx3i0F8TZ4zjTfc5Q9khHlRqK1g

Tijdens het dessert, een mascarpone en perencake, kwam de crew rond met koffie en likeur. Ik vroeg een cognac en kreeg zowat de halve fles in mijn glas!  Iemand wou duidelijk dat ik goed zou slapen…  Wat me opviel was dat je een keuze diende te maken tussen de kaasschotel, de cake of een fruitsalade.  Bij nogal wat andere maatschappijen wordt de kaasschotel als extra gerecht opgediend, niet als dessertkeuze.

RdqIQc1bAYttAaUP-mxltjBswel80dEYTOK5oWpX6Is

Eens alles afgeruimd werd, kwam de crew nog langs met een schattig chocolade sneeuwmannetje. Bijna te schattig om op te eten… bijna…

-1fn56FCPyelA558UU06GNSMR4pBwFSERej6JEWU9FU

Kort daarna werd de cabineverlichting uitgeschakeld. Ik bekeek enkele films, met de uitstekende noise cancelling koptelefoons van Bose en probeerde daarna wat te slapen. De zetel gaat volledig plat maar heel comfortabel vind ik ze niet. Ook vind ik het “kastje” waar mijn voeten in terecht kwamen iets te klein om comfortabel te zijn.  Vreemd is wel dat deze zetels verschillen van die bij de dochtermaatschappijen van Lufthansa, met name Swiss, Austrian en Brussels Airlines, die wel allen dezelfde, en naar mijn mening betere, stoelen delen.

Dha8SNnHAfW2r7MvMnpdtMJeOG6BJbiNoOoOhFyZNEU

Zowat anderhalf uur voor landing werd er nog een lichte maaltijd geserveerd.  Toen ik het waagde om bij die maaltijd een glaasje champagne te bestellen keek de flight attendant mij zowaar wat verongelijkt aan, alvorens een robotachtige glimlacht tevoorschijn te toveren.  Hoe kwam ik er ook bij om in business klasse champagne te bestellen? Blijkbaar had ze geen champagne bij haar op de trolley, en moest haar collega die in de galley gaan halen.  Tegen dat het glas uiteindelijk verscheen was mijn maaltijd zo goed als verorberd.  Toch een vreemde gang van zaken.

DNWHBCc9Aedn-XHZ0h-kLQKXqBSOGkomYr55BEGqX68

Dit was geen onaangename vlucht, het eten was lekker, de stoel viel al bij al mee en het entertainment aanbod is uitgebreid en heeft een groot televisiescherm. Maar toch mag het allemaal iets warmer en minder afstandelijk voor mij.

Overzicht

Voordelen

aangename cabine
lekker eten
ruime IFE selectie op groot scherm

Nadelen

afstandelijke crew

REISKLASSE

CATERING

CREW

VALUE

Algemene Waardering

Conclusie

Vrij aangename vlucht met lekker eten. De zetels zijn niet top, maar meer dan voldoende.

4 min leestijd">
3.6

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *