LOT versterkt samenwerking met Embraer

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Vliegtuigbouwer Embraer en de Poolse nationale maatschappij LOT versterken de samenwerking om de toestellen van Braziliaanse makelij nog beter te kunnen onderhouden. LOT is de enige maatschappij die met alle vier de types E1 E-jets van Embraer vliegt. De vernieuwde samenwerking moet ervoor zorgen dat reparaties sneller uitgevoerd kunnen worden en dat cruciale onderdelen eerder beschikbaar zijn.

LOT vloot

De Embraer toestellen zijn er bij LOT in de typen 170, 175 en 195. De 170 heeft een capaciteit van 70 stoelen. De 175 heeft een capaciteit van 82 stoelen. De 195 heeft plaats voor meer stoelen dan de 170 en 175, namelijk 112 stoelen. Deze narrow body toestellen hebben een single class 2-2 configuratie.

De Poolse maatschappij vliegt niet alleen met Embraer toestellen. Ook de Boeing 737-400, 737-800 en 737 8 MAX zijn onderdeel van de vloot. Daarnaast zijn er twee typen Dreamliners van Boeing, de 787 en de grotere 787-9. In totaal heeft LOT 28 Embraer toestellen.

LOT Embraer 170 (Bron: LOT Polish Airlines)
Embraer 170 van de Poolse maatschappij (Bron: LOT Polish Airlines)

Samenwerking

Services & Support zal de belangrijkste partner zijn als het gaat om reparatie en revisie van de toestellen. De komende jaren zal de vliegtuigmaker on-site support verlenen, wat wil zeggen dat op lokatie in Polen het onderhoud gedaan zal worden. Er zullen 18 E170/E175 en 16 E190/E195s toestellen onderhouden worden de komende jaren. De Poolse maatschappij heeft voor Embraer gekozen omdat dit bedrijf volgens hen de beste support kan bieden. Voornamelijk als het gaat om de levertijd van onderdelen en de kwaliteit van het onderhoud.

Onderhoud is lucratief

Het leveren van onderdelen en onderhoud is een belangrijke bron van inkomsten voor vliegtuigbouwers. Ook voor de Brazilianen levert dit veel geld op. Aangezien Embraer een van de grootste vliegtuigbouwers van de wereld is geworden is er ook meer dan voldoende vraag naar onderhoud in de markt. Ook Airfrance – KLM heeft een onderhoudsdivisie die veel geld binnenbrengt. Het gaat om ruim 1 miljard euro. Ook het onderhoud van vliegtuigen is dus erg lucratief.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *