Opinie: KLM zou WBC tracking tool moeten bieden

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

De nieuwe World Business Class van KLM is op dit moment te vinden op alle Boeing 747’s. De triple-sevens zijn later dit jaar pas aan de beurt.

Of je vlucht met een B777 de nieuwe of de oude WBC heeft, is dan een loterij. Hoewel er natuurlijk een verschil in seatmap merkbaar is in Manage My Booking kan dit gewijzigd worden, waardoor passagiers misschien teleurgesteld worden. Vliegen in een full flat seat versus de oude angled stoel maakt een wezenlijk verschil en ik kan begrijpen dat sommigen daar hun keuze van airline/vlucht van laten afhangen.

Het is daarom jammer dat KLM niet meer inzicht geeft in welke toestellen refurbished zijn. Tuurlijk zijn er mogelijkheden om uit te vinden of je vlucht wordt uitgevoerd met een omgebouwd toestel dicht bij de dag van vertrek. Wat mij betreft zou KLM het zelf makkelijker moeten maken voor de klant om ver van te voren uit te vinden welk product ze op hun vlucht tegemoet kunnen zien.

Lufthansa is ook bezig met het upgraden van haar First en Business Class cabine. De Duitse airline biedt met het oog daarop een heel handige tracking tool voor haar passagiers. Binnen acht weken voor vertrek kunnen passagiers hun details invullen, zowel voor Business Class (klik) als First Class (klik), om te zien of er een geüpgraded toestel op de planning staat voor hun vlucht. Uiteraard zijn last-minute wijzigingen door bijzondere omstandigheden niet uitgesloten, maar het is beter dan niets.

Dit is erg handig en klantvriendelijk en ik snap niet waarom KLM niet hetzelfde doet. Ik verwacht dat de planning van vliegtuigen binnen een aantal weken wel is vastgelegd. Natuurlijk kunnen plannen wijzigen door technische gebreken of andere oorzaken maar als Lufthansa het probeert, waarom KLM dan niet?

 

Reacties

  1. Henk zegt

    Eens met deze suggestie, howel het natuurlijk geen garantie betreft. Ik denk dat de KLM best nog wel wat kan leren van haar concurrenten. Met name het communiceren (lees adverteren) in 2013 alsof de nieuwe WBC al klaar was, heeft me ontzettend gestoord. Sindsdien, weinig pro-actieve updates inzake progressie van het project WBC refurbishment. Open kaart spelen kan een hoop gefronste wenkbrauwen voorkomen van mensen die het volle pond hebben betaald.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *