KLM vaker naar Sint Maarten2 min leestijd

De KLM A330-200 genaamd 'Museumplein'

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

De Nederlandse nationale carrier KLM gaat vanaf eind dit jaar vaker op Sint Maarten vliegen. Eerder was er juist sprake van dat de airline minder vaak naar de zonbestemming zou vliegen. Daar komt nu dus verandering in.

Sint Maarten

Momenteel vliegt KLM de route Amsterdam (AMS) – Sint Maarten (SXM) – Curaçao (CUR) – Amsterdam (AMS). Daarvoor wordt bijvoorbeeld de A330-200 ingezet. Directe vluchten naar Curaçao worden uitgevoerd met de Boeing 747-400. In mei dit jaar werd bekend dat KLM in plaats van driemaal per week een keer minder naar het Sint Maarten zou gaan vliegen. Nu meldt Routesonline dat KLM de derde vlucht weer terug in de planning heeft gezet.

Deze vlucht zal worden uitgevoerd met de Airbus A330-200. De extra vlucht (KL729) vertrekt om 11.25 uur vanuit Schiphol en komt om 15.40 uur aan in Sint Maarten (lokale tijd). De terugvlucht (KL730) vertrekt om 17.45 uur (lokale tijd) en komt de volgende dag om 7.15 uur aan in Amsterdam.

Een Airbus A330 van KLM nadert de luchthaven van Sint Maarten (Bron: Flickr / Neuwieser)
Een Airbus A330 van KLM nadert de luchthaven van Sint Maarten (Bron: Flickr / Neuwieser)

Curaçao

Vanaf 29 maart 2020 zal KLM dagelijks directe vluchten uit gaan voeren naar Curaçao met de nieuwe Boeing 787-10. In dit toestel zijn ook de nieuwe World Business Class stoelen te vinden. Bekijk ook onze InsideLook van dit toestel. Drie keer per week zal dus ook de A330-200 vliegen, met een tussenstop in Sint Maarten.

Airbus A330

KLM beschikt over acht A330-200 en 5 A330-300 toestellen. Beide varianten van de A330 zijn zeer vergelijkbaar, maar de-300 is 5,3 meter langer. Daardoor kunnen er 292 in plaats van 268 passagiers mee. World Business Class is in de A330 geconfigureerd in een 2-2-2 opstelling. De eerste A330 toestellen zijn inmiddels voorzien van WiFi. Het duurt echter nog tot uiterlijk 2021 om alle long haul toestellen van WiFi te voorzien. Enige uitzondering is de Dreamliner, die is bij aflevering al voorzien van draadloos internet.

Reacties

  1. J.de Vries zegt

    Een 2-2-2 opstelling in BC, en dan ook nog met een stoelconcept wat al 8 jaar oud is en inmiddels aan alle kanten is ingehaald door andere carriers. KLM zal echt iets beters moeten gaan neerzetten voor de zakelijke reiziger. Bijvoorbeel zoals BA of Delta.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *