KLM rechtstreeks richting Sint Maarten, stopt route via Curacao2 min leestijd

Airbus A330 van KLM (Bron: KLM)

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

KLM stopt met de route via Curaçao richting het eiland Sint Maarten volgens Routesonline. Dit heeft als gevolg dat de route richting Curaçao in capaciteit daalt, maar ook zal deze rechtstreekse verbinding met Sint Maarten maar twee keer per week uitgevoerd gaan worden.

KLM rechtstreeks van en naar Sint Maarten

Vanaf het winterseizoen 2019/2020 stopt KLM de route Amsterdam Schiphol – Sint Maarten – Curaçao – Amsterdam Schiphol. Deze route zal vanaf 27 oktober 2019 rechtstreeks aangeboden worden met een A330-200. De service zal ook aangepast worden naar 2 keer per week, waar dit nu drie keer per week is. Dit staat zo ingepland tot 28 maart 2020.

Deze route zal de volgende dienstregeling krijgen:

  • KL729 vertrekt om 11:25 vanaf Amsterdam en komt om 15:40 aan in Sint Maarten
  • KL730 vertrekt om 17:45 vanaf Sint Maarten en komt om 07:15 aan in Amsterdam (de volgende dag)

AMS-SXM ©Great Circle Mapper

Met B787-10 Dreamliner richting Curaçao

KLM gaat ook richting Curaçao vliegen met de nieuwste Dreamliner. Op dit moment wordt er een Boeing 747 ingezet, maar deze zal dus vervangen worden door een kleiner toestel. Dit zal gebeuren vanaf 29 maart 2020. Deze vluchten zullen als volgens dit schema uitgevoerd gaan worden:

  • KL735 vertrekt om 12:30 uit Amsterdam en komt om 16:15 aan in Curaçao
  • KL736 vertrekt om 18:15 uit Curacao en komt om 09:30+1 aan in Amsterdam

In de nieuwste Dreamliner staan 38 World Business Class stoelen. Daarnaast zijn er 27 Economy Comfort stoelen aan boord en 279 reguliere Economy Class stoelen. In dit artikel kun je de stoelindeling vinden. De World Business Class aan boord van dit toestel is volledig vernieuwd en staat in een 1-2-1 opstelling.  Dit betreft de ‘Venture’ stoel van de Japanse fabrikant JAMCO. KLM is de eerste luchtvaartmaatschappij die deze stoel gaat aanbieden en staat in een zogenoemde ‘reverse-herringbone’ indeling. Hierdoor heeft iedere passagier directe toegang tot het gangpad. Dat is momenteel niet het geval in de toestellen die ingezet worden richting deze bestemming.

B787-10 stoel KLM

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *