KLM lanceert Augmented Reality: Try before you Fly

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

KLM is sinds 18 april 2019 de eerste luchtvaartmaatschappij met een Augmented Reaility (AR) campagne via Facebook.

Het doel van de campagne is volgens KLM om de reizigers met mooie – maar voor de meeste reizigers relatief iets minder bekende – bestemmingen kennis te laten maken. Steden als Taipei, Edmonton en Stavanger zijn nu slechts één klik verwijderd met deze interactieve technologie. Toegang is alleen mogelijk met een Facebook account.

Augmented Reality (AR)

AR is een technologie die de realiteit en de virtuele wereld met elkaar verbindt. Facebook-gebruikers kunnen in een virtuele wereld KLM-bestemmingen ontdekken voordat ze een ticket boeken. Het betreft een test die zich nu richt op bestemmingen, maar in de toekomst wil KLM meer producten en diensten via AR aanbieden.

Door te klikken op de AR-advertentie, opent de Facebook camera en zien mensen zichzelf met KLM-koffer klaar staan op weg naar de nieuwe bestemming. Vervolgens kan er in de AR-omgeving, 360 graden worden gekeken naar alles wat de bestemming te bieden heeft: Try before you Fly! Naast reistips en leuke weetjes, wil KLM in een volgende stap ook realtime ticketprijzen binnen deze AR-omgeving toevoegen.

Pieter Groeneveld, Senior Vice President Digital, zegt over de nieuwe dienst:

Augmented Reality verandert de wereld snel. Consumenten ontdekken deze functionaliteit steeds meer in hun dagelijks leven. Het is een nieuwe manier om KLM-volgers via social media minder bekende, prachtige bestemmingen te laten ontdekken. En dit is pas het begin. In het belang van de KLM-passagiers en in lijn met onze pioniersgeest, kijken we nu al uit naar nieuwe AR-toepassingen. We willen altijd de meest toonaangevende luchtvaartmaatschappij zijn in digitale services.


Probeer de eerste KLM Augmented Reality Facebook promotie van Taipei hier zelf uit.Wat vinden de lezers van Insideflyer van deze nieuwe techniek? Helpt AR op deze manier daadwerkelijk om een betere voorstelling te krijgen van de bestemming en de bezienswaardigheden?
Bron: KLM

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *