Holiday Inn Buena Park6 min leestijd

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Voor onze trip naar Los Angeles heb ik een tijdje gezocht naar verschillende hotels in de buurt van Cypress, CA en uiteindelijk viel mijn oog op het Holiday Inn Buena Park hotel waar ik voor 15,000 IHG Rewards Club punten per nacht een Executive Room kon boeken. Op zich een goeie deal aangezien we voor 8 nachten zouden verblijven en de prijs van een reward night omhoog schoot naar 25,000 punten per nacht door de veranderingen in het IHG Rewards programma op 1 mei.
HI Buena Park - Sign
Gelegen vlakbij Disneyland en Knotts Berry Farm

Jammer genoeg liet mijn “travel hacking” kennis me hier flink in de steek op twee vlakken, omdat ik er van uit was gegaan dat onze kamer inclusief ontbijt was, wat nooit het geval is met het boeken van een IHG Reward nacht! Het andere punt was de term “Executive Room”, in Europa gaat het dan veelal om een kamer met de daarbij horende toegang tot de lounge van het hotel. De beschrijving op de IHG vermeldde dit niet, maar op de site van het hotel zelf (zonder vermelding van IHG) stond dat gasten die in een Executive Room verbleven, toegang kregen tot de Marbles Lounge in het hotel, maar deze lounge is niet meer dan een bar die voor iedere gast van het hotel toegankelijk is…

Al bij al mochten we niet klagen, want ons verblijf op punten, die ik het voorgaande jaar had opgespaard, was in feite ‘gratis’.  In totaal was ik 120,000 punten kwijt terwijl het verblijf in cashmeer dan 1300 dollar zou bedragen.

Check-In

Nadat we door de mensen van Execucar werden opgepikt op LAX airport, kwamen we na een relatief snelle rit (1 uur door “rush hour traffic” rond L.A.) aan bij het Holiday Inn hotel in Buena Park.

HI Buena Park Entrance
Ingang naar de lobby van het hotel

We hadden geluk dat de check in desk rustig was en werden vlotjes ingecheckt. Ik werd erkend als IHG Platinum member en koos voor de punten in plaats van de drankjes. Ik kreeg ook een aanbieding om 1000 punten te verdienen als ik meer dan $30 zou uitgeven in de bar van het hotel. We kregen een kamer toegewezen op de vierde verdieping in het andere gebouw van het hotel.

HI Buena Park - Room KeyJPG

Dit gebouw kon bereikt worden door de lift te nemen in de lobby en dan over te steken via een openlucht walkway tussen de 2 gebouwen. Onze kamer bevond zich aan het eind van de gang  aan de rustige kant van het hotel. De voorkant en zijkant van het hotel liggen namelijk naast de ‘freeway’ wat vooral ’s nachts lastig kan zijn als je met het raam open wil slapen, er is namelijk continue verkeer op de snelwegen rond L.A.

Kamer

Kamer 469 had een groot kingsize bed met comfortabel matras, persoonlijk vond ik de kussens te zacht.

Er stond een redelijk formaat koelkast in de kamer, geen minibar – je kon zelf de koelkast van drinken voorzien met drank uit een van de supermarkten of liquor stores uit de buurt.

De badkamer was compact maar voorzien van al het noodzakelijke voor een aangenaam verblijf.
Compacte badkamer
Altijd jammer dat er geen aparte douche is.

Enigste minpuntje aan de kamer waren de airco die flink rammelde en te dicht bij het bed stond. Dus we zorgden ervoor dat we de kamer lieten koelen voor het slapen en nadien deden we de ramen open voor een koele bries. Behalve de airco vind ik dik tapijt in een hotelkamer niet aangenaam omdat ik chronische sinusitis heb en dan flink last krijg van een verstopte neus. De meeste kamers op de gang waren “connecting rooms” dus als je pech hebt en lawaaierige buren hebt… Je kan de gevolgen en irritaties raden.

Gelukkig is de kamer groot genoeg om de bagage aan de kant te zetten zonder dat deze in de weg staat tijdens het verblijf en je bent uiteindelijk op vakantie om niet de hele dag op de hotelkamer door te brengen dus de zorgen waren snel aan de kant gezet en konden we gaan genieten van het typische weer waarvoor je naar Californie reist!

Faciliteiten

Als je het hotel via de hoofdingang binnen komt, dan stap je binnen in een weinig zeggende lobby met direct rechts de check in desks. Ga je voorbij de receptie naar rechts, dan bereik je de liften. Achterin de lobby bevinden zich een booking desk van Hertz en een klein winkeltje waar je snacks, drinken en souveniers kan kopen.

De Marbles Lounge (bar van het hotel) bevindt zich aan de linkerkant van de lobby. Wij vonden het een weinig uitnodigende plek om te vertoeven, in de bar lag hetzelfde soort tapijt als in de gangen en de kamer.
HI Buena Park - Marbles Lounge
Het verschil in licht tussen de lobby en lounge is hier goed te zien.

Het zag er donker en ongezellig uit.

HI Buena Park - Marbles Lounge Bar

Op de menukaart stond enkel info over beschikbare wijnen en appetizers. In het geval je iets anders wilde drinken, softdrink of alcohol, dan moest je dit continue vragen. De beschikbaarheid van cocktails leek af te hangen van de ober van dienst en het zogenaamde “happy hour” was maar 1 keer per week op woensdagavond tussen 17u en 19u.

HI Buena Park - Bar Drinks

Het aansluitende Ventanas restaurant kon gebruikt worden voor zowel ontbijt als diner, maar ik vond het ontbijt prijzig. Ik betaalde 29 USD voor een koffie, sinaasappelsap, een paar pannekoeken en een paar cinnamon rolls. De service was vriendelijk, maar net als de bar ziet het restaurant er niet uitnodigend uit en is verouderd.

Ontbijt

De binnentuin is wel een fijne plek om te verblijven, vooral ’s avonds als het rustig is. Omringd door palmbomen en voorzien van een terras. Er is ook een overdekte ruimte met comfortabele lounge sofas.

HI Buena Park - Patio
Een lege patio voor ons alleen!

Het zwembad en bijhorende jacuzzi zijn volledig omringd door een hek wat enkel te openen met een room key. Het is verboden om met glazen drinken bij het zwembad te zitten, dus ’s avonds relaxed in de jacuzzi borrelen zit er niet in… Het zwembad is geopend vanaf 7u tot 23u.

Overdag was het zwembad meestal verlaten.

Conclusie

We hebben tijdens ons verblijf niet veel in het hotel verbleven, meestal waren we op pad vanaf ’s morgens tot ’s avonds laat. Het is een goeie uitvalsbasis als je naar Disneyland wil gaan of een van de omliggende steden zoals bijvoorbeeld Anaheim of zelfs downtown L.A. wil bezoeken.

Of het een goede investering was van m’n IHG punten? Misschien… In ieder geval beter dan neertellen van de cash prijs van het hotel. Of we hier nog terug zouden komen? Nee, de ligging naast de freeway,de drukte van grote families die de “theme parks” komen bezoeken en evenementen zoals seminaries of bruiloften die er georganiseerd worden weerhouden me ervan om dit hotel aan te raden…