Hilton The Hague7 min leestijd

Voor sommige links naar producten en partners op deze website krijgen wij een affiliate commissie.

Voor mijn afgelopen reizen, naar onder anderen India en Rusland, moest ik een aantal keer naar Den Haag om mijn visa voor deze bestemmingen te regelen. Na een aantal keer op en neer te hebben gereisd tussen Nijmegen en Den Haag besloot ik van een aanbieding van het Hilton The Hague gebruik te maken om zo mijn korte bezoekje aan het Russische consulaat in een weekendje Den Haag te transformeren.

Aankomst en Check-In

Om 10:50 uur ’s morgens had ik een afspraak bij het Russische consulaat om een visumverzoek in te dienen en mijn paspoort af te geven (een review van mijn trip naar Rusland volgt binnenkort hier op Ikvliegveel). Verrassend genoeg was het proces ter plekke erg efficiënt en om 10:55 stond ik alweer buiten.

Consulaat Rusland
Mijn afspraak bij de Consulaire Afdeling van de Ambassade van de Russische Federatie verliep sneller dan het voorlezen van het bordje zou duren

Vanaf het Russische consulaat liep ik richting het Hilton The Hague en door de geweldige ligging in de ambassadewijk kwam ik daar een paar minuten later al aan.

Het Hilton The Hague

Ik liep naar binnen en werd verrast door de lichte en moderne lobby. De plafonds zijn op sommige delen erg hoog en door een deels glazen plafond komt de lobby erg licht en ruimtelijk over.

De lobby ter hoogte van de receptie
Hilton The Hague
Een ander, erg licht, deel van de lobby

Ik liep naar de receptie en werd daar vriendelijk te woord gestaan door een receptioniste. Ik vertelde dat ik een reservering had en vroeg of mijn kamer toevallig al zo vroeg beschikbaar was. Er werd wat in de computer getypt en binnen een minuut kreeg ik een bevestiging dat er inderdaad al een kamer beschikbaar was. Ik had een Executive Room geboekt en vroeg vriendelijk of er misschien nog kamerupgrades beschikbaar waren voor een Gold member van het Hhonors-programma. ‘U heeft al een Executive Room, dus u heeft geen upgrade meer nodig’ luidde het antwoord. Vooruit dan maar…

Ik gaf mijn creditcard voor de borg van het verblijf en ik kreeg nog een stadsplattegrond van Den Haag – waarbij er een suggestie werd gedaan voor een leuke wandeling door het centrum. Dat was erg attent! Er werd verteld dat ik kon ontbijten in zowel het restaurant als de Executive Lounge (dat zat bij de kamerprijs in, dus het was geen specifiek Hhonors Gold-voordeel) en een paar minuten later was ik op weg naar de verdieping van mijn kamer.

De kamer: Executive Room

Mijn kamer bevond zich op de bovenste verdieping van het gebouw, een flink stuk lopen bij de lift vandaan. Bij binnenkomst deed de kamer gelijk goed verzorgd aan, maar het viel gelijk op dat hij niet erg groot was.

De King Executive Room: mooi afgewerkt, maar vrij klein

In de kamer bevonden zich een kingsize bed, een comfortabele stoel met voetenbankje en een bureau.

Bureau en televisie

Naast het bed bevond zich een kledingkast met daarin ook badjassen en slippers – iets wat je volgens de website alleen bij de Executive Rooms krijgt en niet bij de gewone kamers.

Kledingkast

Er waren ook koffie- en theefaciliteiten, bestaande uit een waterkoker en zakjes thee en oploskoffie. Een ‘echt’ koffiezetapparaat (zoals in het Hilton Rotterdam) vind ik altijd fijner, maar dit voldeed ook prima.

Koffie en thee

Op het tafeltje voor het raam stonden twee flessen water die gratis gebruikt konden worden. Er stond geen welkomstcadeautje voor een Gold-member, wat je in de meeste hotels wel krijgt. Het was erg vroeg op de ochtend, maar later op de dag werd ook geen cadeautje gebracht. Kennelijk is het geen policy van het Hilton The Hague om dit aan de gasten aan te bieden. Bij de flesjes water stond wel een welkomstbriefje, maar dat was gericht aan een andere gast – wellicht de gast voor mij die op deze kamer verbleef? Niet erg netjes om die te laten staan naar mijn idee…

Flesjes water

Omdat ik op de bovenste verdieping zat, hoopte ik op een mooi uitzicht over de binnenstad van Den Haag – iets waar de website van het hotel mee adverteert. Maar ik had geen geluk: ik keek uit op de binnenplaats van het hotel.

Uitzicht op de binnenplaats

Uiteraard zat er ook een badkamer in de hotelkamer. De badkamer was mooi afgewerkt met veel marmer en bestond uit een groot ligbad en een aparte douche met een heerlijke regendouchekop.

Hilton The Hague
De badkamer met ligbad en aparte douche
Wastafel

Qua badproducten stonden er de standaard badproducten van Hilton van Peter Roth – die ik altijd erg lekker vind.

Badproducten

Faciliteiten van het Hilton The Hague

Mijn Executive Room zat op de executive floor waar zich uiteraard ook de lounge bevond. Hier kon je de hele dag terecht voor koffie, thee en fris en vanaf 4 uur ’s middags stond er ook een buffetje met alcoholische dranken – waaronder twee soorten bier, twee soorten wijn en prosecco.

Hilton The Hague
Het drankbuffet in de executive lounge

Gedurende enkele uren ’s avonds werden er ook hapjes geserveerd. Het hapjesbuffet was niet heel uitgebreid en bestond uit warme uienringen, blokjes kaas, groentestengels en wat andere koude hapjes.

Hapjes in de lounge

Ook de lounge zelf vond ik niet bijzonder inspirerend: het was een vrij saaie, langgerekte ruimte met tafels en stoelen. Wel is er een groot terras met uitzicht over de binnenstad van Den Haag dat in de zomer zeker een grote toegevoegde waarde heeft.

De langgerekte lounge

Naast de executive lounge bevond zich op de begane grond restaurant ‘Pearl’ waar ik ’s ochtends heb ontbeten. Het restaurant zag er goed verzorgd uit en is denk ik voor een diner een leuke eetgelegenheid.

Restaurant Pearl

Het ontbijtbuffet was prima in orde maar niet overdreven uitgebreid. Er waren wat broodsoorten, verschillende sapjes, wat warme opties en wat koude vleeswaren – maar dat was het ook.

Ontbijtbuffet

Verder stond er in een hoekje bij de ingang van het restaurant een fles prosecco met champagneglazen verscholen – dat was een leuke aanvulling op het ontbijt!

Prosecco bij het ontbijt

Naast het restaurant is er ook een bar, Spark, in het hotel. Op de vrijdagavond dat ik er was, was het ontzettend druk en gezellig in het restaurant. Er draaide een goede DJ en de professioneel bereide cocktails vloeiden rijkelijk. Het leek alsof er veel gasten van buiten speciaal naar deze bar kwamen om een drankje te doen – dat is wel een indicatie voor de goede sfeer die er hing!

Spark – foto met dank aan het Hilton The Hague

Naast deze horecagelegenheden was er een fitnesszaal en een klein businesscenter – waar ik allebei geen gebruik van heb gemaakt.

Locatie

Het Hilton The Hague ligt aan het begin van Noordeinde, waar je via de vele horecagelegenheden in een paar minuten naar de oude binnenstad met veel winkelgelegenheden en bezienswaardigheden loopt. De andere kant op loop je binnen een paar minuten naar veel ambassades. Onderandere de ambassade van Rusland en India zijn binnen 5 minuten loopafstand te bereiken – ideaal voor een visumaanvraag!

Den Haag
Vanaf het hotel loop je zo het centrum van Den Haag in

Conclusie

Het Hilton The Hague is een modern, goed verzorgd hotel op een toplocatie in het centrum van Den Haag. Voor een weekendje winkelen of een overnachting voor een vroege visumaanvraag is de locatie geweldig en biedt het hotel voldoende (maar niet meer dan dat) faciliteiten. Gelukkig kon ik mijn kamer met een fikse korting reserveren, anders was het hotel toch flink aan de prijs geweest: wat mij betreft zelfs iets te duur voor de faciliteiten en service die je er krijgt. Zoals ik zei is het hotel goed verzorgd, maar ook niet meer dan dat: ik was niet overdreven onder de indruk. De kamers zijn relatief klein en de faciliteiten redelijk beperkt. Als Hilton Hhonors Gold-member kreeg ik -op een vroege check-in na- geen extra voordelen als een upgrade of een welkomstdrankje of -cadeautje. Als ik weer een dergelijk goede deal kan krijgen, zou ik waarschijnlijk weer in het Hilton The Hague verblijven, maar als ik de ‘normale prijs’ moet betalen ga ik waarschijnlijk op zoek naar een alternatief.